באישור החשכ”ל: התקשרות בפטור ממכרז עם מלם שכר [50 מיליון ₪ לשנה] לחילול שכר עובדי המדינה וגמלאיה

הגוף המפרסם: משרד האוצר/החשב הכללי

שם הספק: מלם שכר בע”מ

מהות ההתקשרות: חילול שכר לעובדי המדינה ולגימלאיה

היקף ההתקשרות המבוקש/המאושר: 50,000,000 ₪ כולל מע”מ

התחלת ההתקשרות: 1 במאי 2019; סיום ההתקשרות: 30 באפריל 2020

החלטה: אושר ע”י החשב הכללי רוני חזקיהו בהמלצת וועדת הפטור ממכרז המשרדית

הערות: וועדת הפטור המשרדית כותבת בין היתר בנימוקיה כי “משרד האוצר, באמצעות החשכ”ל, אחראי על מערך שכר עובדי המדינה והפקת תלושי המשכורת מדי חודש. החברה המבצעת את חילול השכר הינה חברת מלם שכר”.

“בשנת 1993 נחתם חוזה ההתקשרות בין חברת מלם מערכות (מלם שכר) למדינת ישראל באמצעות החשכ”ל לתקופה של שלוש שנים. עם סיום תקופת ההתקשרות יצא החשכ”ל למכרז חדש לחילול שכר בו זכתה חברת חילן, אולם ההתקשרות זו לא הצליחה וההתקשרות עם חברת מלם הוארכה על בסיס הצעתה במכרז. מאז, נעשתה ההתקשרות עם חברת מלם בדרך של הארכת תקופת ההתקשרות בפטור ממכרז.

“בשנת 2018 חלה התקדמות משמעותית באיפיון תשתיות השכר והערכות לשדרוג מערכות השכר והגמלאות בממשלה בהתאם לתפיסת פיתרון ממשלתי כולל. התוצר המרכזי בתפיסת הפתרון לרבות ארכיטקטורת מערכות המידע כפי שגובשה, מהווה בסיס לאיפיון תשתיות השכר לקראת יציאה למכרז שדרוג החלפת מערכות המידע והסדרת תהליכי העבודה בתחומים אלו תוך ראייה כלל ממשלתית.

“להלן פירוט רכיבי התהליך:

(א) קיצבאות גמלאים בפנסיה תקציבים במנהלת הגמלאות – בשנת 2018 זכתה חברת חילן במכרז לתפעול מערך תשלומי הגמלאות בתצורה של לשכת שירות חיצונית והמערכת צפויה ‘לעלות לאוויר’ במחצית הראשונה של שנת 2019.

(ב) שכר פעילים במשרדי הממשלה הפועלים במערכת מרכב”ה – שני פרוייקטים עיקריים מקודמים: (1) פרוייקט לניהול מערך נתונים קובעי שכר של הממשלה על תשתית SAP במרכב”ה; (2) פרוייקט לניהול חוקת שכר ממשלתית על תשתית SAP במרכב”ה.

(ג) חילול השכר במשטרת ישראל: משטרת ישראל נמצאת בעיצומו של פרויקט הקמה ותפעול השכר והגמלאות על בסיס תשתיות SAP. חלה תזוזה בלוחות הזמנים לאור תוספות בתכולת הפרוייקט. המועד הצפוי לעלייה לאוויר למערכת השכר החדשה הינו בינואר 2020.

(ד) הטמעת מערכות לניהול הגמלאות ומערכת לחילול תלושי קיצבה לכלל גימלאי המדינה בפנסיה תקציבית, בהתאם לחוק הגמלאות – מערכת הפרישה שמפתחת המדינה (מפ”ם) עלתה לאוויר במרבית תכולותיה. צפי עליה מלאה לאוויר סוף שנת 2019. במקביל נבחרה במכרז חברת חילן כלשכת שירות לחישוב קצבאות הגמלאים והיא מחליפה את חברת מלם. מועד הצפוי לעלייה לאוויר למערכת לחילול תלושי קיצבה לגימלאי המדינה הינו יוני 2019.

(ה) שדרוג תשתיות שכר העובדים הפעילים – במהלך שנת 2018 נערכה חטיבת השכר לביצוע הפרויקטים העוסקים באיפיון והטמעת מערכות מידע ממוחשבות לניהול תהליכי חוקת השכר, חילול השכר ובקרת השכר בממשלה. במקביל פרסמה חטיבת השכר מכרז למנהל הפרויקט ובחרה זוכה.

(ו) ניהול נתונים קובעי שכר של הממשלה במרכב”ה (מערכת ה- ERP הממשלתית על פלטפורמת SAP) – מטרת הפרוייקט היא להקים ולנהל את כל הנתונים קובעי השכר במרכב”ה. הפרוייקט מבוצע ע”י ליווי משרד רו”ח BDO. במסגרת זו הוגדרו 8 נושאים להם מבוצע איפיון מפורט, כל מסמך איפיון מאושר ע”י וועדת משתמשים ועובר למרכב”ה שתפקידה להכין איפיון מפורט ולפתח את הנדרש במודול HR. במקביל מבצע משרד BDO תכנון מחדש של תהליכי העבודה בחשבויות השכר ויחידות משא”ן בעידן חישוב שכר במרכב”ה. בנוסף, יוקם ממשק בין מרכב”ה למלם אשר יעביר את הנתונים קובעי השכר ממרכב”ה למלם לצורך חישוב שכר. צפי סיום הפיתוח במרכב”ה הוא הרבע הרביעי של שנת 2020. צפי סיום הפרוייקט הוא הרבע הראשון של שנת 2021.

(ז) ניהול חוקת השכר של הממשלה במרכב”ה – מטרת הפרוייקט היא לתעד את חוקת השכר של עובדי המדינה לכל אוכלוסיות העובדים השונות, תוך איתור מסמכי המקור (הסכמי שכר, הוראות וכו’) המשמשים כאסמכתה לתיעוד השכר. הפרוייקט מבוצע תחילה בגין 4 משרדי פיילוט (האוצר, הלמ”ס, רשות האכיפה, והמשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל) במסגרתו נשלפו סמלי השכר שנעשה בהם שימוש בשנה וחצי האחרונות. כל סמל ממופה לפורמט סטנדרטי התואם את מודל הנתונים של SAP. במקביל נבנה סימולטור שכר שנועד לבדוק את נכונות התיעוד. צפי השלמת תיעוד החוקה במשרדי הפיילוט הוא הרבע הראשון של שנת 2019. צפי לסיום כלל התיעוד הרבע השלישי של שנת 2020.

“על-מנת לאפשר המשך מתן שירותי חילול שכר עובדי המדינה וגמלאיה על ידי חברת מלם בתקופה הביניים שעד לפרסום מכרז במתכונת ולוחות הזמנים בהתאם ליוזמות שצוינו לעיל, מבקש המשרד להאריך את ההתקשרות”.