באישור החשכ”ל: אושרה בקשה של משרד המשפטים/רשות האכיפה והגבייה בהתקשרות המשך בפטור ממכרז עם טלדור מערכות מחשבים [היקף כספי – כ- 49 מיליון ₪]

הגוף המפרסם: משרד המשפטים/רשות האכיפה והגבייה

שם הספק: טלדור מערכות מחשבים בע”מ

מהות ההתקשרות: הארכת  ההתקשרות והרחבתה  לצורך תחזוקה ותפעול של מערכת “כלים שלובים” המנהלת את תיקי ההוצאה לפועל

התחלת ההתקשרות: 11 במארס 2015; סיום ההתקשרות: 30 בספטמבר 2016

היקף התקשרות מבוקש ומאושר: 48,829,024 ש”ח

החלטה: אושר ע”י החשכ”ל בהמלצת וועדת הפטור המרכזית

הערות: וועדת הפטור המרכזית מדגישה בהחלטתה כי [ההדגשה – במקור]: “על הרשות להיערך למכרז באופן מיידי. על הרשות לדווח לסגן בכיר לחשבת הכללית עד ליום 1.1.2016 על ההיערכות ומתווה מפורט להעברת אחריות לספק זוכה“.

בדיון וועדת הפטור המרכזית  השתתפו בין היתר דן בן סימון סמנכ”ל מחשוב ברשות האכיפה והגבייה ואלי פינגרהוט מנהל אגף יישומים ברשות.

פרוייקט “כלים שלובים” החל במסגרת פטור ממכרז עבור הנהלת בתי-המשפט (הב”ה) כאשר רשות האכיפה והגבייה עוד הייתה חלק מהנהלת בתי-המשפט. במהלך שנת 2009 הוקמה הרשות תוך שפוצלה מהב”ה. כחלק מהפיצול הוחלט על הפרדת מערכות המחשוב ומאז מקדמת רשות האכיפה והגבייה את מערכת “כלים שלובים” המנהלת את תיקי ההוצאה לפועל (הוצל”פ).

וועדת הפטור מפרטת בנימוקיה את כל השתלשלות האירועים בפרוייקט (שסבל מעיכובים בעלייה לאוויר) ומציינת כי לאחר מספר שנים של עבודה מאומצת נכנסה רשות האכיפה והגבייה בפברואר 2014 לישורת האחרונה בהעלאת מערכת “כלים שלובים” לאוויר ובמסגרת זו בוצע פיילוט של המערכת בלשכת ההוצאה לפועל של כפר סבא; ב- 29.10.2014 נפתחו כל לשכות הוצל”פ לקבלת קהל עם המערכת החדשה “כלים שלובים”.

בין הרשות לבין חברת טלדור היו חילוקי דיעות  כספיים לגבי הפרוייקט לרבות  דרישות הרשות לביצוע שינויים ושיפורים ו”סיבות שונות שקשורות ברשות” (כדברי טלדור). ההתקשרות הקיימת עם חברת טלדור צפוייה “נכון להיום, להסתיים ב- 31.12.2015. לאחר שהרשות בחנה בצורה מעמיקה את הנושא ולאור גידול כמות המשתמשים במערכת והצורך להביא למצב בו התקלות הרבות מתוקנות בצורה מהירה מבקשת הרשות להאריך את ההתקשרות עם חברת טלדור עד ל- 30.9.2016”.

הערת עורך Read IT Now: ידיעות קודמות בנושא פרוייקט “כלים שלובים” פורסמו באתר זה מספר פעמים בשנים האחרונות. הידיעות שפורסמו ב- 2014-2015 נמצאות כאן ו- כאן.