באישור החשכ”ל: אושרה בקשה להתקשרות המשך בפטור ממכרז של מינהל הרכש הממשלתי עם החברות מגלקום ובינת יישום בהיקף 23 מיליון ₪ לשנה: המשך התקשרות מכוח מכרז מרכזי לרכישה, אספקה והתקנת ציוד תקשורת פסיבי

הגוף המפרסם: משרד האוצר/החשכ”ל/מינהל הרכש הממשלתי

שמות הספקים: החברות מגלקום בע”מ ובינת יישום מערכות בע”מ

מהות ההתקשרות: המשך התקשרות מכוח מכרז מרכזי לרכישה, אספקה והתקנת ציוד תקשורת פסיבי

היקף כספי: 23 מיליון ₪

התחלת ההתקשרות: 1 בינואר 2019; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2019, או עד בחירת זוכה במכרז התחזוקה החדש, לפי המוקדם מביניהם, על פי תקנה 3(4)(ב)(3) לתקנות חובת המכרזים, התשנ”ג – 1993.

החלטה: אושר ע”י החשב הכללי באוצר רוני חזקיהו בהמלצת וועדת הפטור המרכזית

הערות: וועדת הפטור המרכזית כותבת בין היתר בנימוקיה לאישור הבקשה כי “מכרז מרכזי מספר 4-2010 לרכישה, אספקה והתקנת ציוד תקשורת פסיבי  התנהל בהתאם לתקופת ההתקשרות שנקבעו במסמכי המכרז למשך 6 שנים. במסגרת המכרז התבצעה התקשרות עם שני זוכים לאספקת הציוד והשירותים מושא המכרז: א. חברת מגלקום בע”מ ו-  ב. חברת בינת יישום מערכות בע”מ. עד כה בוצעו שתי התקשרויות המשך בפטור מחובת מכרז.

ביום 16.8.2018 פורסם מכרז מרכזי 6-2018 לרכישה, אספקה והתקנת ציוד תקשורת פסיבי, ההתקשרות מכוחו עתידה להחליף את ההתקשרות מכוח המכרז והוא נמצא כעת בשלב שאלות ההבהרה, בו הוגשו למעלה מ- 800 שאלות מגורמים שונים.

יצויין כי עקב מעבר למודל כלכלי מעודכן ומורכבות המכרז החדש, המכיל מספר פריטים רב וכן עבודות תשתית, נדרש עדכון מורכב ומהותי במסמכי המכרז. כמו כן, חל עיכוב בפרסום מסמכי המכרז עקב הצורך במתן מענה לחשש לניגוד עניינים של אחד מיועצי המכרז, ועל כן התעכב פרסומו של המכרז החדש.

על-פי לוח הזמנים המתוכנן, פרסום הוראת התכ”ם וכניסת המכרז החדש לתוקף צפויים להיות במהלך החציון הראשון של שנת 2019.

בנוסף, נדרשת תקופה של כחודש לצורך היערכותו של הספק, באם יהיה שונה מהזוכים הנוכחיים, ובהתאם לדרישות המכרז ולהטמעת הציוד במשרדי הממשלה.

הציוד והשירותים מושא המכרז הינם חיוניים לעבודה רציפה ותקינה של מערכות המחשוב והתקשורת של משרדי הממשלה. אספקת הציוד והשירותים על ידי מגלקום ובינת נותנת מענה לצרכים אלו”.