באישור החשכ”ל: אושרה בקשה להארכת התקשרות בפטור ממכרז של המשרד לביטחון הפנים (בט”פ) עם קרן בירד בהיקף 8 מיליון ₪ לשנתיים: תוכנית משותפת של המשרד לבט”פ והמשרד להגנת המולדת האמריקאי לפיתוח טכנולוגיות מתקדמות עבור “מגיבים ראשונים”

הגוף המפרסם: המשרד לביטחון הפנים (בט”פ)

תקנה: התקשרות עם תאגיד שהוקם בחוק 3(7)

שם הספק: קרן ההשקעות הדו לאומית BIRD

מהות ההתקשרות: תוכנית משותפת של המשרד לבט”פ והמשרד להגנת המולדת האמריקאי לפיתוח טכנולוגיות מתקדמות עבור “מגיבים ראשונים” באמצעות קרן ההשקעות הדו לאומית BIRD.

היקף כספי: 2 מיליון דולר (כ- 8 מיליון ₪)

התחלת ההתקשרות: 25 בנובמבר 2018; סיום ההתקשרות: 7 בנובמבר 2020

החלטה: אושר ע”י החשב הכללי באוצר רוני חזקיהו בהמלצת וועדת הפטור המרכזית

הערות: וועדת הפטור המרכזית כותבת בין היתר בנימוקיה לאישור הבקשה כי “קרן בירד היא הקרן הדו-לאומית למחקר ופיתוח תעשייתי ישראל- ארה”ב. הקרן פועלת לעידוד שיתופי פעולה במחקר ופיתוח בתחומי טכנולוגיה שונים.

במסגרת שיתוף הפעולה המדע והטכנולוגי, בין המשרד לביטחון פנים לבין המיניסטריון למדע וטכנולוגיה במשרד לביטחון המולדת האמריקאי Department of Homeland Security, DHS, הוחלט להקים תוכנית משותפת לפיתוח טכנולוגיות מתקדמות עבור “מגיבים ראשונים”.

לפי המשרד לביטחון פנים, מטרות התוכנית הן לדוגמה: הגברת המודעות של התעשייה בארץ לפערי היכולת והצרכים המבצעיים של המגיבים הראשוניים ועידוד השקעות לפיתוח מוצרים בתחום.

כחלק מתכנית זו, המשרד לביטחון פנים יחתום על הסכם ‘גב אל גב’ עם הקרן אשר יכלול את הצרכים המשותפים של שתי המדינות לרבות העברת תקציב אמריקאי בסכום זהה לתקציב של הבט”פ מקצה לתוכנית זו.

לפי כללי הקרן, הקרן תומכת בפרויקטים מבלי לקבל זכויות בחברות השותפות בפרוייקטים. הקרן משתתפת בסיכון וכספי התמיכה מוחזרים כתמלוגים רק אם יש מכירות מתוצרי הפרוייקט.

כעת, מבקש המשרד לביטחון פנים להאריך את ההתקשרות עם הקרן בשנתיים נוספות, בהיקף של 4 מלש”ח כולל מע”מ לשנה, היקף זהה להיקף ההתקשרות הנוכחית.