‘באוגוסט 2020 אתר ארכיון המדינה עבר השחתה ודף הבית הוחלף’

הגוף המפרסם: משרד ראש הממשלה/ארכיון המדינה

שם הספק: סיגנצ’ור איי. טי. בע”מ

מהות ההתקשרות: אירוח אתר ארכיון המדינה באופן זמני ומיידי לתקופה של חצי שנה

התחלת ההתקשרות: 1 בדצמבר 2020; סיום ההתקשרות: 31 במאי 2021

החלטה: טרום החלטת הועדה; פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: משה יצחק ראש תחום טכנולוגיות ופיתוח, אגף בכיר טכנולוגיות דיגיטליות ומידע, כותב בין היתר בבקשה להתקשרות בפטור ממכרז כי “נבחנה העברת המערכת

לתשתיות מימשל זמין, בוצעו שיחות עם נציגי מימשל זמין וסוכם על התנעת תהליך מעבר אל התשתיות שלהם.

“רשות התקשוב הממשלתי והחשכ”ל הוציאו הנחייה שעד לפרסום זוכה במכרז ענן – פרוייקט נימבוס – לא להעביר מערכות לענן. לפיכך אין סיבה לערב גורמים חדשים.

“עפ”י הנחיות התקשוב הממשלתי, על אתרי אינטרנט המסתיימים ב- Gov.il להתארח בתשתיות מימשל זמין. המעבר הנוכחי לתשתיות חברת סיגנצ’ור הינו זמני עד למעבר למימשל זמין”.

עוד נאמר כי ארכיון המדינה הקים בשנת 2015 אתר אינטרנט מבוסס WordPress אשר התארח בענן Google. בשנת 2018 יצא הארכיון למכרז להחלפת מנוע החיפוש, מכרז בו זכתה חברת סיגנצ’ור. בהמשך גם זכתה סיגנצ’ור בשנת 2019 במכרז לתחזוקת האתר. החברה החליפה את מנוע החיפוש של האתר, ושיכתבה חלקים נכבדים מהאתר

“האתר כיום מבוסס על פלטפורמת ניהול המדיע של סיגנצ’ור אשר מוטמע בו מנוע החיפוש [Apache] SOL כחלק אינטגרטיבי ובשילוב עם מערכת וורדפרס.

“בחודש אוגוסט 2020 האתר עבר השחתה, דף הבית הוחלף.

“לצורך התאוששות ומתן מענה מהיר לפרסום האתר לציבור נדרש להקים את האתר על תשתיות חדשות ונקיות מפוגענים.

“חברת סיגנצ’ור היא היחידה אשר מכירה ובעלת הניסיון בהתקנה ואינטגרציה של כלל מרכיבי האתר – מערכת ניהול המידע, מנוע החיפוש SOLR ומערכת וורדפרס, ויכולה לאפשר את אירוח האתר, התקנת השרתים ומרכיבי האתר ומנוע החיפוש וההגנה עליו בלוחות זמנים קצרים ככל האפשר, ולאפשר הנגשתו לציבור.

“האתר במתכונתו הנוכחית צריך לעלות עד סוף חודש נובמבר 2020 […] החברה היא היחידה במצב הנוכחי אשר יכולה לשחזר את האתר על כל מרכיביו בלוחות זמנים מינימליים”.

עוד נאמר בבקשה להתקשרות כי “בכל מקרה אירוח האתר יעבור בתוך כחצי שנה לתשתיות מימשל זמין כמתחייב עפ”י הרגולציה. זה פרק הזמן הנדרש לתכנן, להכין ולוודא תקינות התשתית הטכנולוגית הנדרשת כדי לספק את כלל השירותים הניתנים באתר הארכיון”.

הערות עורך Read IT Now:

+ ב- 23 במארס 2018 פירסמתי כאן באתר ידיעה שעסקה במכרז להקמת מערכת חיפוש דיגיטלית בארכיון המדינה ולתחזוקתה.

+ ב- 3 ביולי 2019 פירסמתי כאן באתר ידיעה שעסקה בבקשה לקבלת מידע להקמת תשתית ומערכת בינה מלאכותית עבור ארכיון המדינה.

+ ב- 13 בספטמבר 2019 פירסמתי כאן באתר ידיעה שעסקה במכרז לתפעול, תחזוקה ושדרוג אתר האינטרנט של ארכיון המדינה.