בֹּקֶר טוֹב אֱלִיָּהוּ: אבי וייס מפרסם אייטם המסווג ‘ראשונים לדווח’ למרות שהמידע פורסם במספר כלי תקשורת לפניו

15:45 26.07.2019

קטגוריות: כללי

תגים: ,

ביום שלישי, 23 ביולי 2019, בצהריים פירסם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ אייטם שסווג כ’ראשונים לדווח’ וכותרתו: הושק מתחם בנימין טק ליזמות טכנולוגית במועצה אזורית בנימין ביו”ש.

אגב, יום למחרת, אותו אייטם – שכאמור כשפורסם הוא סווג כ’ראשונים לדווח’ – כבר שונמך לסיווג ‘פורטל חברות הקהילה (פורטל שיווקי)’. ניחא. זה הרי טיפוסי לאתר של אבי וייס.

בין היתר נאמר באייטם הזה: בשבוע החולף הושק מתחם בנימין טק ליזמות טכנולוגית במועצה אזורית בנימין, שמאפשר לתושבי בנימין והסביבה לייצור, לייזום ולצמוח בעולם ההייטק. המתחם יוצר אקוסיסטם של חדשנות ויזמות תוך חיזוק המוביליות חברתית ומייצר צמיחה עסקית באזור. המתחם, שמעוצב בסגנון תעשייתי מודרני, מתפרס על 600 מ”ר הכוללים חלל עבודה משותף לצד משרדים לחברות בראשית דרכם ומיועד לפתח קהילת הייטק בבנימין והסביבה. המתחם הוקם ע”י החברה לפיתוח מטה בנימין והמועצה האזורית מטה בנימין, ומופעלים בו פרויקטים של משרד הכלכלה והסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים – מעוף.

אלא שבדיקה פשוטה בגוגל אחר הביטוי ‘בנימין טק’ גורמת לפקפק בכך שאבי וייס הוא אכן ה’ראשון לדווח’ על המתחם החדש שנחנך בבנימין:

+ כך, למשל, האתר סרוגים דיווח על הפתיחה המתוכננת ערב קודם לכן – ב- 16.7.2019.

+ אתר ערוץ 7 דיווח על כך ב- 18.7.2019, יום לאחר האירוע.

+ אתר מקור ראשון פירסם כתבה בנושא כבר בחודש דצמבר האחרון (2018).

אגב, יום לפני האירוע,  ב- 16.7.2019, הופצה הזמנה לעיתונאים לסקר את הפתיחה של המקום ע”י אושריאל בן עמרם יועץ תקשורת מועצה אזורית מטה בנימין.

אין שום מניעה לפרסם ידיעה שבוע לאחר האירוע. אבל לפרסם ידיעה כזו תחת הסיווג ‘ראשונים לדווח’ — כשבדיקה של מספר שניות בגוגל הייתה מראה שאין כך הדברים – זה מעורר, לדעתי, סימן שאלה לגבי מי שחברו הגדירו כ’מנטור לענייני מדיה”.

= = = = = = = = = = = = = = =

בֹּקֶר טוֹב אֱלִיָּהוּ: אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ מפרסם מה שפורסם שעה לפני כן ב- Read IT Now

ביום ראשון השבוע, 21.7.2019, בשעה 16:38 (בחלון המבזקים) ובשעה 16:50 (ידיעה מורחבת) פירסמתי ידיעה שכותרתה: הרשות להגנת הצרכן מפרסמת הנחיית ממונה חדשה בעקבות כניסתו לתוקף השבוע של חוק מענה טלפוני אנושי תוך 6 דקות; אומרת שנסגרה הפירצה שאיפשרה לעוסקים לחמוק ממתן מענה טלפוני אנושי תוך 3 דקות.

רק לאחר שהעליתי את הידיעה לאתר שלי מצאתי שכמה אתרים פירסמו ידיעה באותו נושא בדיוק שעתיים קודם לכן, ככל הנראה בעקבות ההודעה לעיתונות שהופצה בנושא.

היה מעניין לקרוא בשעה 17:50 שאבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ העלה אייטם בדיוק באותו הנושא לאתר שלו. מזל שהפעם הוא לא סיווג זאת כ’ראשונים לדווח’. 

= = = = = = = = = = = = = = =

אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ ממשיך (בשיטתיות) לשבש שמות

ביום רביעי,  24.7.2019, בבוקר פירסם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ אייטם שכותרתו: הוכרז הזוכה בתחרות סטארטאפים סייבר ע”ש תמיר סגל מטעם טרנד מיקרו.

באותו אייטם הוא כתב על “הזוכה בתחרות Segal Cybersecurity Innovation Award  ע”ש תמיר סגל,  מנהל פעילות Trend Micro  ישראל, שהלך לעולמו”.

אלא שארבע פעמים באותו האייטם שיבש אבי וייס את שמה של החברה וכינה אותה Cybint Solution.

כשבודקים את הקישור – שאבי וייס עצמו נותן באייטם שלו – מוצאים ששמה המלא של החברה הוא Cybint Cyber Solutions ובאופן מקוצר – Cybint Solutions.

אבי וייס – שתוקף שוב ושוב עיתונאים על כך שהם עושים ‘העתקה והדבקה’ של הודעות משרד התקשורת – לא ‘נאה דורש – נאה מקיים’: הוא העתיק את ההודעה לעיתונות שקיבל כמות שהיא ולא טרח לבדוק את שם החברה בצורה נכונה.

להגנתו ייאמר שהוא לא היחיד והיו עוד מספר אתרים שהעתיקו את ההודעה לעיתונות והדביקוה עם הטעות באיות שם החברה הזוכה.

= = = = = = = = = = = = = = =