ארגון GSMA: תעשיית המובייל יכולה להוסיף 565 מיליארד דולר לתמ”ג באמצעות שחרור תדרי דור חמישי [5G] מתאימים

Socio-Economic Benefits of 5G Services Provided in mmWave Bands, דו”ח של חברת הייעוץ TMG [המתמחה המגזר טכנולוגיות מידע וטלקום] שהוכן עבור ארגון GSMA  ופורסם ב- 12 בדצמבר 2018 אומר כי שחרור תדרים לתעשיית המובייל לשם אספקת שירותי 5G חדשניים במגוון מגזרי תעשייה שונים, עשוי להוסיף עוד 565 מיליארד דולר לתמ”ג העולמי ו- 152 מיליארד דולר בהכנסות מיסוי במהלך השנים 2020-2034.

לדברי עורכי הדו”ח, “שירותי דור חמישי של הדור הבא ישפרו גישה לתחומי הבריאות/הרפואה, החינוך והמוביליות תוך הקטנת הזיהום והגברת הבטיחות.

“עם זאת, התפוקות הללו מסתמכות על תמיכה ממשלתית בזיהוי תדרי millimetre wave, mmWave מספיקים לתעשיית המובייל בכנס ה- ITU World Radiocommunication Conference in 2019, WRC-19 הבא של איגוד התקשורת העולמי”.

עוד מציינים עורכי הדו”ח כי “יותר מחמישה מיליארד איש כבר מסתמכים על ה- mobile ecosystem לשם אספקת שירותים שהם חלק בלתי-נפרד מחיי היום-יום שלהם ובסיסיים לקיימות הכלכלית של הקהילות בהן הם חיים. הדור החמישי יכול להציע תועלות נוספות וטווח חדש וגדול של שירותים לאפילו יותר אנשים אולם הדבר לא יהיה אפשרי ללא גישה לתדר החיוני הזה”.

הדו”ח מצביע על כך שהנתח של תמ”ג המיוחס mmWave לגבי איזור אסיה/פאסיפיק נאמד ב- 212 מיליארד דולר ואילו לגבי האמריקות הוא נאמד ב- 190 מיליארד דולר. אירופה צפוייה להיות בעלת שיעור הגידול הגבוה ביותר של הגידול בתמ”ג המיוחס ל- mmWave באיזור כלשהו וגידול זה יעמוד על שיעור של 2.9%.

איזורים ובהם אפריקה שמדרום לסהרה [Sub-Saharan Africa], מרכז אסיה ואמריקה הלטינית והקריבים יוכלו לחוות גידול בתוספת לתמ”ג כתוצאה מיישומוני mmWave 5G שיהיה בשיעור של יותר מ- 65% במהלך השנים 2026 ועד 2034.