ארגון GSMA מציע לחבריו לקיים דיון חירום בסוף החודש לגבי האפשרות שיצרן הטלקום הסיני Huawei יוחרם בשווקים הגדולים לנוכח דאגות בהיבטי אבטחה

ידיעה בלעדית של רויטרס שפורסמה בתחילת השבוע מצביעה על כך שארגון תעשיית המובייל GSMA מציע לחבריו לקיים דיון חירום לגבי האפשרות שיצרן הטלקום הסיני Huawei יוחרם בשווקים הגדולים לנוכח דאגות בהיבטי אבטחה, התפתחות העלולה להסיג מפעילים רבים שנים אחורה.

לדברי רויטרס, מוצע שהדיון ייערך במסגרת מפגש מועצת המנהלים של הארגון שייערך בסוף פברואר לצד הכינוס השנתי Mobile World Congress 19 [בתאריכים 25-28.2.2019 בברצלונה]. כך כתב מזכ”ל הארגון Mats Granryd לחברי GSMA.

מקורות בבריסל, שם ממוקמים משרדי האיחוד האירופי, אמרו לסוכנות הידיעות כי האיחוד שוקל לנקוט איסור דה פאקטו על ציוד הרשתות של חברת וואווי הסינית לדור החמישי (5G) בשל אותן דאגות לרמת נושא באבטחה.

מפעילים רבים מסתמכים על וואווי בבניית רשתות הדור החמישי ואיסור דה פאקטו יפגע בצורה משמעותית בניסיונותיה של אירופה להישאר תחרותית בשוק התקשורת.

בתוך כך, רויטרס דיווחה בדיווח נפרד כי קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל קראה לחברה הסינית להעניק ערבויות ובטחונות שאינה מעבירה נתונים לשלטונות בסין, לפני שיותר לה להקים רשתות דור חמישי באירופה. היא אמרה את הדברים בפגישה עם סטודנטים באוניברסיטת Keio University בעת ביקור שערכה ביפן.