דו”ח חדש של GSMA: תכנון גרוע של מכירות פומביות של תדרים מסכן ועלול לפגוע בצרכנים

16:17 10.05.2019

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל

תגים: , ,

Auction Best Practice, דו”ח חדש של ארגון GSMA  שפורסם ב- 9 במאי 2019 אומר כי תכנון גרוע של מכירות פומביות של תדרים מסכן ועלול לפגוע בצרכנים.

לדברי עורכי הדו”ח, ניפוח מלאכותי של מחירי התדרים וחלוקה בלתי יעילה של משאבי תדרים שזמינותם כבר מצומצמת כיום, מאיימים על איכות ויכולות (Quality & Affordability) שירותי המובייל. הדו”ח כולל מספר המלצות של הארגון בנושא.

הדו”ח מתפרסם בתקופה בה המכירות הפומביות של תדרי דור חמישי [5G] תופסות תאוצה ברחבי העולם.

Brett Tarnutzer מנהל תחום התדרים בארגון GSMA אומר כי “מכירות פומביות כאלה עלולות להיכשל ומקצתן אף נכשלות בפועל כאשר הן אינן מתוכננות מראש כהלכה. אנו עדים למגמה מדאיגה של הענקת תדרים המנוהלת שלא כהלכה ועלולה להשפיע בצורה רצינית על הפוטנציאל של הדור החמישי לפני שאנו אפילו מתחילים ליישמו. זה הזמן למקבלי החלטות […] לאפשר הענקת תדרים הוגנת ויעילה יותר”.

לדברי הארגון, ההשפעה הסוציו-כלכלית של הדור החמישי תהיה בהיקף של 2.2 טריליון דולר במהלך חמש-עשרה השנים הקרובות. מגזרי הייצור, התשתיות והשירותים המקצועיים/הפיננסיים יהיו אלה שייהנו יותר מכל מהטכנולוגיה החדשה.

בשנת 2025 צפוייה טכנולוגיית הדור החמישי  להוות כ- 30% מכלל החיבורים בשווקים דוגמת סין ואירופה וכמחצית מכלל החיבורים בארצות הברית.

לדברי הדו”ח של GSMA, בין המדינות המקדימות ליישום הדור החמישי ניתן לציין את פינלנד, איטליה, ספרד, דרום קוריאה, איחוד האמירויות הערביות ובריטניה.

מספר המדינות שכבר היקצו תדרי דור חמישי חיוניים גדל במהירות השנה כשמתוכן אוסטריה, קנדה, דנמרק, גרמניה, הונג קונג, יפן, ערב הסעודית, שווייץ וארה”ב כבר משלימות את התהליך.

יותר מעשר מדינות הודיעו על תוכניות להקצאת תדרים במהלך השנה הנוכחית ובהן צרפת, הודו, מקסיקו, יוון ורומניה.

“זה זמן קריטי בהתפתחות הדור החמישי. תדרים הם הדלק החיוני לרשתות המובייל ושימוש לא יעיל בהם רק יוביל לתוצאות גרועות עבור המשתמשים. היעד החשוב ביותר של הענקת תדרים לא צריך להיות כיצד להשיג יותר כסף (תמורת התדרים) אלא להבטיח שהמשתמשים ייהנו מחיבוריות המובייל הטובה ביותר”, הוסיף Brett Tarnutzer מנהל תחום התדרים בארגון GSMA.