ארגון ה- GSMA בכינוס ה- Mobile World Congress 2015, MWC בברצלונה: קיים פער של 200 מיליון נשים פחות לעומת גברים בשיעור הבעלות על טלפונים ניידים

Bridging the Gender Gap: Mobile Access and Usage in Low- and Middle-income Countries, דו”ח של ארגון  GSMA שהוכן בשיתוף עם Altai Consulting  ופורסם ב- 2 במארס 2015 עם פתיחת כינוס ה- Mobile World Congress 2015, MWC בברצלונה ספרד.

הדו”ח מבוסס על ממצאי סקר שנערך ב- 11 מדינות: סין, קולומביה, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, מצרים, הודו, אינדונזיה, ירדן, קניה, מקסיקו, ניז’ר וטורקיה.

הדו”ח של GSM Association – GSMA, Groupe Speciale Mobile Association מציין כי ליותר מ- 1.7 מיליארד נשים במדינות עם הכנסה נמוכה עד בינונית אין טלפון נייד. נשים בממוצע בסבירות של 14% פחות להיות בעלות טלפון נייד לעומת גברים. משמעות הדבר היא שקיים פער של 200 מיליון נשים פחות לעומת גברים בשיעור הבעלות על טלפונים ניידים.

זאת למרות שבשנים האחרונות הגישה לטלפונים ניידים גדלה בצורה ניכרת ברחבי העולם ושיעורי החדירה בעולם המתפתח הולכים וגדלים. בדרום מזרח אסיה הנתון גדל ל- 38% סבירות נמוכה יותר של נשים לעומת גברים.

ממצא מעניין הוא שגם בקרב הנשים בעלות טלפון נייד היקף השימוש בו בקרב נשים קטן יותר בהשוואה להיקף השימוש בקרב הגברים. הדבר בולט במיוחד בכל הקשור למה שהוא מעבר לשירותים קוליים: כל הנוגע לשירותים דוגמת אינטרנט נייד, מסרים ושירותי נתונים.

המכשולים הגדולים ביותר עבור נשים להיות בעלות טלפונים ניידים ולהשתמש בהם הם: עלויות, איכות רשת וכיסוי, ביטחון והטרדות באמצעות הסלולר, אמון במפעיל או בסוכן ובורות טכנית.

בסקר נמצא כי הטלפונים הניידים יכולים לשפר את חייהן של הנשים בהיבטים שונים. 89% מהנשאלות אמרו כי הסלולר מאפשר להן או יאפשר להן לשמור על קשר עם קרוביהן, 74% אמרו כי הסלולר יחסוך להן זמן, כ- 68% אמרו כי יחושו בטוחות יותר בעזרת הטלפונים הניידים; 58% אמרו כי חשו או יחושו אוטונומיות ועצמאיות יותר.