אינטל: האביב הערבי הניע גידול בשוק ה- IT ואת חדירת המכשירים הניידים באזור המזרח התיכון ב- 2011

Samir Al Schamma מנהל אזור המזרח התיכון וצפון אפריקה של חברת Intel אומר כי האביב הערבי הניע גידול בשוק ה- IT ואת חדירת המכשירים הניידים באזור המזרח התיכון ב- 2011 אם כי חדירת המחשבים האישיים לאזור נשארה נמוכה.

“ההתקוממויות היו מניע ראשי לכך שאנשים ירצו מכשירים ניידים. במצרים הייתה ירידה של 40%(-) בשוק [בזמן המהומות] וכיום, כמעט שנה אחרי, הביקוש שילש עצמו מה שמעיד שאנשים רוצים להיות מקושרים ולהיות מקושרים כל הזמן. נטבוקים וסמרטפונים תופסים את הנתח העיקרי בביקושים ואפילו מחשבים ניידים באים על חשבונם של מחשבים שולחניים”.

האביב הערבי החל ברבע הראשון של 2011 בתוניסיה ובמצרים. לדבריו אינטל העריכה ירידה בשוק משום שהצרכנים יפסיקו לרכוש ובעקבות נפילת הממשלה במצרים לא יהיו רכישות של המגזר הממשלתי ולא יהיו מכרזים ממשלתיים. עוד העריכה כי הצרכנים יחזרו לרכוש מוצרי IT במחצית השנייה של 2011 וכי ארגונים יחזרו לרכוש כאשר ממשלה יציבה תתחיל לפעול.

אלא שהמציאות הייתה שונה: הביקוש הצרכני החל מהר הרבה יותר מההערכות והוא עתה פי שלושה ויותר ממה שהיה ברבע הראשון של 2011 ולמעשה אף גבוה יותר מאשר לפני תחילתה של המהפכה. הביקושים העסקיים והממשלתיים בתוניסיה ובמצרים הם הרבה יותר איטיים ואינטל מעריכה כי איטיות זו תימשך כל עוד הממשלות לא יהיו יציבות.

שוק המחשבים האישיים במזרח התיכון [לא כולל ישראל] הוא נמוך: 20% חדירה. יחד עם זאת, כלל שוק המחשבים באזור גדל בשנים 2004-2010 פי יותר משלושה ואינטל מעריכה כי בשנת 2015 השוק שוב ישלש עצמו.