“איחור אופנתי קל”: אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ מפרסם ידיעת ‘ראשונים לדווח’ על שימוע של משרד התקשורת שבועיים לאחר שפורסם פומבית ולאחר ש- 3 אתרים כבר דיווחו על השימוע הזה

ב- 16 בספטמבר 2019, אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ פירסם אייטם שסווג בתחילה כ- ‘ראשונים לדווח’ על שימוע של משרד התקשורת. כיום כבר משונמך הסיווג של האייטם הזה רק ל”חדשות מקומיות“.

במסגרת אותו אייטם כתב אבי וייס כי “את הכישלון של דודי אמסלם חזיתי עוד לפני שהוא החל לפעול בשלומיאליות כשר תקשורת […] בתקופה הקצרה יחסית ,שהוא שר תקשורת, ספרתי וחשפתי לא פחות מ- 41 שערוריות תוך חודש וחצי (!) בתחומים הסלולרי, הקווי והסיבים, באחריותו של השר הטרי (יחסית)  דודי אמסלם, שיא עולמי חדש. בקרוב אחשוף עוד כ- 10 שערוריות, שנעשו תחת חסותו והנהגתו”. [ההדגשות מופיעות במקור].

לא ברור לי הביטוי “עוד כ– 10 שערוריות” שמשתמש בו אבי וייס: האם יהיו אלה רק 9.5 שערוריות, או 9.75 שערוריות? מה המשמעות של “כ”? אבל זה לא העיקר כאן.

ממשיך אבי וייס: “הפלופ, שאתייחס אליו כאן, הוא השימוע הטרי בנושא, שמוכר לאנשי מקצוע אבל לא לציבור הרחב”.

ועל כך יש לומר מספר דברים:

+ השימוע ה”טרי” פורסם ע”י משרד התקשורת שבועיים קודם לפרסום של אבי וייס, ב- 2 בספטמבר 2019, כפי שניתן לראות בקישורים כאן , כאן ו- כאן.

+ משרד התקשורת פירסם את כל המידע ב- 2.9.2019 באתר שלו ובאתר השירותים והמידע הממשלתי, כפי שעושים כל משרדי הממשלה ויחידות הסמך.  האם אבי וייס יכול להציע דרך טובה יותר לפרסום מידע כזה כדי ש”הציבור הרחב” יידע אודותיו?

+ אבי וייס, ה”ראשון לדווח” לכאורה, היה למעשה רק הרביעי לדווח. הראשון שפירסם היה ארז רביב באתר דבר העובדים בארץ ישראל ב- 3 בספטמבר (יום לאחר הפרסום של משרד התקשורת). לפי גוגל, עוד שני אתרים לפחות פירסמו את הדברים, ב- 4 וב- 5 בספטמבר.

+ מעניין שמצד אחד אבי וייס תוקף את השימוע הזה אולם מצד שני, בניגוד להרגלו לגבי שימועים ופרסומים של משרד התקשורת, הוא אינו תוקף הפעם את ‘מרבית אמצעי התקשורת’ שנפלו בפח והעתיקו/הדביקו את הודעת משרד התקשורת כלשונה. האם הדבר נובע מכך שארז רביב מ’דבר’, עימו הוא משתף פעולה בצורה זו או אחרת ומרבה לצטט אותו, היה בין אמצעי התקשורת הללו שכתבו על השימוע הספציפי הזה?

+ נדרשו תשעה ימים תמימים מיום פרסום השימוע (2 בספטמבר) ועד אשר אבי וייס שיגר (ב- 11 בספטמבר) “את סדרת השאלות הדחופות הבאות לצמרת משרד התקשורת ולשר דודי אמסלם” לגבי השימוע הזה. אחרי תשעה ימים ממועד השימוע, האומנם מדובר בשאלות דחופות?

+ ודבר אַחֲרוֹן אַחֲרוֹן חָבִיב: לאחר קריאת סידרת ‘השאלות הדחופות’ שהציג למשרד התקשורת, ציפיתי גם לקרוא את משפט המחץ של אבי וייס על שתי הגירסאות שלו: לא הצלחתי לקבל תגובה, לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל, אעדכן בהתאם. לא להיות במתח, הסיכויים שאקבל תגובות, הם בערך כמו הסיכויים שאסע כעת לנתב”ג ואקח טיסה ישירה להתיישב במאדים [או] … טיסה ישירה לשמש (זה לא מסוכן, אם טסים בלילה)”; “תגובה לא קיבלתי, לא שלא ניסיתי לקבל. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. קוראינו הוותיקים, יודעים שתגובה לא אקבל. די ברור למה“.

הסיבה היא שדוֹבְרוּת משרד התקשורת, כמנהגה בזמן האחרון, שוב ‘איכזבה’ והשיבה תשובה לשאלותיו של עורך ‘טלקום ניוז’.