איגוד התקשורת העולמי ITU פירסם הוראות ביטחון למשתתפים בשני כנסים שלו בארם א-שייח

מוקדם יותר החודש פירסמתי ידיעה כאן באתר בה נאמר בין היתר: משרד התקשורת מפרסם (7 באוקטובר 2019) את הדו”ח הרבעוני שלו עם ספקים חיצוניים במהלך הרבע השלישי של שנת 2019.

הוצאה כפולה הבולטת מכלל ההוצאות במהלך הרבע השלישי של שנה זו היא תחת הכותרת “נסיעות לחו”ל/לינה בשארם”, אשר בוצעה באמצעות ‘משרד סוכנות/האוצר נסיעות ממשלתיות’ בסכום כולל של 46,617 ₪ (42,868 ₪ + 3,749 ₪) ב- 24 ביולי 2019.

בידיעה במקור כתבתי כי “יצויין כי בדו”ח הרבעוני אין כל הסבר עבור מי ועבור מה בדיוק ההוצאה הכפולה הזו; כיצד הדבר יוצא לפועל בתקופה בה משרד ראש הממשלה/לוט”ר קוראים שלא לצאת לסיני וכיצד הדבר מתאפשר להיות משולם באמצעות סוכנות הנסיעות הממשלתית.

בינתיים הסתבר לי כי ב- 21-25 באוקטובר יערוך איגוד התקשורת העולמי [International Telecommunication Union, ITU את Radiocommunication Assembly 2019, RA-19 בשארם א שייח, ובהמשך, ב- 28.10.2019-22.11.2019, ייערך באותו המקום גם ה- World Radiocommunication Conference 2019, WRC-19.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = =

רק לקראת הכנת ידיעה זו עתה איתרתי ידיעה שפירסם עמי רוחקס דומבה באתר Israel Defense ב- 19.9.2019 שכותרתה: נציגי משרד התקשורת יקחו חלק בכנס תקשורת במצרים. בידיעה נאמר כי לכנס צפויים להגיע נציגי משרד התקשורת הישראלי במסגרת משלחת רשמית.

ועידת ה- WRC נערכת כל שלוש עד ארבע שנים מאז 1992, והיא אחד הפורומים הבינלאומיים החשובים ביותר שאורגנו על ידי האיגוד הבינלאומי לתקשורת (ITU) לבחינת, ובמידת הצורך, לעדכן את תקנות הרדיו, האמנה הבינלאומית המסדירה את השימוש ברדיו. ספקטרום התדרים והמסלול הגיאוסטציונרי-לוויני והלא-גיאוסטציוני-לווייני.

במהלך WRC 2019, ראשי סוכנויות רגולטוריות ברחבי העולם ומובילי התעשייה בענף הטלקומוניקציה ומעגל ניהול הספקטרום ידברו על מגמות והתפתחויות בתחום התקשורת האלחוטית, תעשיית הטלפונים הניידים, השידור הדיגיטלי ותעשיית הלוויינים.

כמו כן, במהלך הכנס ה- ITU יקצה ספקטרום לטכנולוגיית 5G, אשר יניח את הבסיס להתפשטות שירותי 5G ברחבי העולם ויאפשר את פוטנציאל הצמיחה של תחומי Internet of Things, בינה מלאכותית, מחשוב ענן, ביג דאטה ואנליטיקה.

כ- 3,500 מומחים בתעשייה, פקידי ממשל ואנשי אקדמיה צפויים להשתתף ב- WRC ’19 וב-  RA ’19, כולל נציגים של 193 המדינות החברות ב- ITU, וכן 267 חברי מגזר התקשורת הרדיו ITU-R המייצגים ארגונים בינלאומיים, ציוד יצרנים, חברות טלקומוניקציה, מפעילי רשת ופורומי תעשיה, המשתתפים כצופים.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = =

לא ראיתי עד כה פרסום כלשהו של משרד התקשורת בנושא זה באתר המשרד או בדף הפייסבוק שלו. עדיין אני תמה כיצד אושר (אם אושר) ע”י גורמי הביטחון לאנשי המשרד לנסוע לכינוס (גם אם הדבר נעשה בליווי ‘בחורינו הטובים’) בעוד יש כל הזמן התרעות הקוראות לישראלים לעזוב לאלתר את חצי האי סיני.

באופן מקרי, מצאתי באתר הכינוסים הללו הנחיות ביטחוניות וכללי התנהגות ומידע למשתתפים הנמצאות כאן. המסמך, שכותרתו היא Staff& Delegate Security Briefing, RA-19 / WRC-19, Sharm el Sheikh –Egypt, הינו מסמך חדש: עפ”י מאפייני המסמך הוא מ- 13 באוקטובר והוא חובר ע”י United Nations Department of Safety and Security, UNDSS.

נראה כי בטקס הפתיחה של האירוע הגדול יותר ב- 28.10 ישתתף נשיא מצרים א-סיסי, דבר שיגרור אמצעי ביטחון קפדניים באולם האירועים.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = =

ועוד משהו המופיע באתר הכינוס: מכתב הזמנה לפלסטינים [“מדינת פלסטין”] להשתתף כמשקיפים באירועים הקרובים. המכתב נשלח בנובמבר 2018.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = =