אזהרה: זה לא ייגמר בטוב. צריך לשים לזה נקודה. ועכשיו.

בזמן האחרון יש לי בעייה חוזרת ונשנית של קוצר נשימה. זה לא קשור לבעיות רפואיות אחרות שיש לי או למגיפת קורונה. הסיבה היא אחרת לחלוטין.

כבר כתבתי על כך מספר פעמים: לאבי וייס יש נטייה להתעלם מנקודה של סוף משפט במקומות הנכונים והראויים לכך. בשל כך יש לו משפטים ארוכים, ארוכים מאוד. בצעירותי אמרו: כאורך הגלות.

נראה לכם שאני מגזים? ייתכן. אבל שימו לב לדוגמאות הבאות:

ב- 15.10.2020 אחרי הצהריים פירסם אבי וייס אייטם שבכותרת המשנה שלו נכתב (לא נגעתי):

“במקביל, כדי לנסות ו”להלבין סדרת עבירות” נוספות שלו עצמו, לכאורה, שנמצאות כעת בבדיקה אצל היועמ”ש, הוציא השר במהירות אמש רגולציה חדשה המלווה בסיסמאות וספינים שקריים לרוב, שנועדו להסתיר את המטרה האמיתית של רפורמת הסיבים החדשה כביכול הזו: “הלבנת עבירות” של עברייני תקשורת, שמספקים שירותים בלי רישיון, שזו עבירה פלילית של עד 3 שנות מאסר, שזה כולל את השותפים שלהם בנושא, לכאורה, שנתנו להם גיבוי וחיפוי (כלומר: השר יועז הנדל)”.

ב- 17.10.2020 בערב הצהריים פירסם אבי וייס אייטם שבכותרת המשנה שלו נכתב (לא נגעתי):

“כשצמרת משרד התקשורת מורכבת ממינויים של שר התקשורת של מי שאין להם צל של מושג בתחומי עולם התקשורת ורגולציית שוק התקשורת, לא פלא, שהשר החליט סופית להתעלם מהחלטת היועמ”ש ומ- 260 אלף בעלי דומיינים בישראל, שנסחטים ומשלמים מחירים מופקעים עבור רישום הדומיינים בישראל, לא לטפל בנושא הזה בכלל, ולמעשה, להשאיר את הנושא הזה מופקר מבחינה חוקית, בידיים של “מונופול בלתי מוכרז” עם קרוב לאפס חברים פעילים: איגוד האינטרנט הישראלי”. 

ב- 24.10.2020 (מוצאי שבת) פירסם אבי וייס אייטם שבכותרת המשנה שלו נכתב (לא נגעתי):

“בארה”ב ובקנדה כל ספקיות התקשורת נמצאות במרוץ להתאמת המערכות שלהן בסלולר ובקווי לתקני STIR/SHAKEN שמונעים ספאם ו- Robocalls שלא שמעו עליהם בישראל, כי משרד התקשורת עוסק במרוץ אובססיבי לספק רק את הצרכים של קבוצת סלקום/IBC “.

גם הפיסקה הראשונה באותו האייטם (של המומחה מראשון לציון) ראוייה לציון:

על פי נתוני ה- FCC (הרגולטור לתקשורת בארה”ב),  18% מכלל שיחות הטלפון בעולם ב-2019, כ- 26 מיליארד שיחות, היו שיחות ספאם, שהופעלו ע”י מערכות אוטומטיות ורובוטים, כדי לנסות לפרסם או לקדם פרסומות, או אינטרסים של מי שמשתמש בשיטות הללו, לרבות ניסיונות הונאה, צינתוקים והטרדות, שיטות המכונות, בין היתר, בשם Robocalls“.

אני אוהב את השפה העברית אבל לא נכלל על ‘ברית הקנאים’. יש דברים בשפה הזו שגורמים לי לחייך, במיוחד בשנים האחרונות. בעיני רוחי אני מנסה לדמיין איך בדיוק “מקוששים קולות”, איך “ממשלה צריכה להתעורר”, איך בדיוק “מתעשתים” או איך “מאבדים את העשתונות”, איך “שמים פעמיהם”, איך “משנסים מותניים” ועוד ועוד.

קשה לי להבין איך אדם שלמד במערכת החינוך הישראלית והגיע לתואר שני במוסד מכובד כמו הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל, כותב בצורה כזו.

בחייך, אבי וייס, שים נקודה. או שתיים. או יותר. ורצוי גם לפצל משפטים ארוכים לכמה משפטים קצרים יותר.

בסופו של דבר אתה הרי רוצה שהקוראים שלך לא ימותו מקוצר נשימה (תוך כדי שהם קוראים את הגיגיך) ובכך, חלילה, יצטמצם מספר המבקרים הייחודיים באתר שלך.