אותו תובע, אותם מייצגים: הגיש תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד אינטרנט רימון ישראל במאי 2017 (שעדיין מתנהלת) ועתה הגיש תביעה נוספת נגדה

17:59 13.01.2018

קטגוריות: אינטרנט משפט

תגים:

לבית-המשפט המחוזי מחוז מרכז בלוד הוגשה ב- 9 בינואר 2018 תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת אינטרנט רימון ישראל (2009) בע”מ בטענה כי היא אינה שומרת פרטיות לקוחותיה “הן בפרסום שמם בעת כניסה לאתרים שאינם מורשים והן בשמירת פרטי האשראי שלהם”.

התובע בתביעה זו הוא אורן חכם. יצויין ב- 8 בינואר 2018 פירסמתי כאן באתר ידיעה נפרדת על תביעה ייצוגית שהגיש אותו תובע (באמצעות אותם מייצגים) ב- 7 בינואר 2018, נגד חברת יורוקום. יצויין עוד כי בחודש מאי 2017 הוא הגיש תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) אף היא נגד חברת אינטרנט רימון, כפי שדיווחתי כאן. בתיק זה התקיים דיון קדם משפט ב- 10.1.2018. חובה לציין כי הוא מוזכר בתביעה החדשה.

בתביעה החדשה נאמר בין היתר כי “תביעה זו – והבקשה לאשרה כייצוגית – עניינה בהפרה בוטה של הוראות הדין בידי המשיבה. המשיבה מפרה את הוראות הדין, לרבות חוק הגנת הצרכן ואת הוראות תקנות הגנת הצרכן באופן גורף, וכן מפרה את חוק הגנת הפרטיות, ביחס לאי שמירה על פרטיות לקוחותיה המתבטא הן בפרסום שמם בעת כניסתם לאתרים שאינם מורשים והן בשמירת פרטי האשראי שלהם. הנה כי כן, המשיה יוצרת מצא שווא רשלני בכך שמבטיחה לשמור על פרטיותו של אדם ולמנוע כניסה לאתרים שאינם ראויים, ומבצעת בכך הפרה כלפי המבקש והקבוצה אותה הוא מייצג בכלל”.

עוד נאמר כי “… ככל שידוע למבקש, ויכול הוא להעריך, קי קיימים מאות אלפי לקוחות (וייתכן שאף למעלה מכך) במעמדו ובנסיבות דומות לשלו, ומקרים רבים בהם לקוחות המשיבה נתקלו בתכנים לא ראויים שאינם חסומים … ו/או לא נשמרה פרטיותם בכך ששמם פורסם בעת כניסה לאתר שאינו ראוי ו/או שמירת פרטי כרטיס האשראי שלהם.

“לפיכך, נטען כי בבואם של חברי הקבוצה להשתמש בשירותי המשיבה , הם חשבו כי מדובר באתר שאינו מאפשר גישה לתכנים שאינם ראויים, וכי אתר זה שומר על פרטיות שמם ופרטיות פרטי האשראי שלהם, ואף שילמו בהתאם לידיעה זו, אך בפועל גילו כי ישנם תכנים שאינם ראויים ולא נחסמים על ידי המשיבה. ואולם, הגרוע מכל, עת לקוח מבקש חסימה לאתר מסויים מהמשיבה, הרי שפרטי המבקש לאותו אתר, גלויים לכל. כמו כן, המשיבה שומרת את פרטי האשראי של המבקשים תוך הפרת הוראות הדין. מדובר בפרט מהותי שלו היו יודעים זאת מראש, היו שוקלים אם בכלל להשתמש בשירותי המשיבה“.

התביעה הוגשה באמצעות עורכי הדין טל רכניץ ויוחי גבע. [הערה: כל ההדגשות כאן מופיעות – באופן זהה – בטקסט המקור].