אושר ‘רכש דחוף’ של 10 מכשירי קשר/טלפון בפטור ממכרז עבור מינהל החירום במשרד הפנים; “הדחיפות והצורך נובע מאירועים והסלמה במצב הביטחוני ששורר במדינת ישראל”

וועדת המכרזים של משרד הפנים קיימה ביום ראשון האחרון (27 בנובמבר 2016) דיון בבקשה לפטור ממכרז. את מהות הבקשה הציג בפני הוועדה ראש תחום לוגיסטיקה ונכסים במשרד הפנים שהעלה את הנושא לראשונה ביום חמישי בשבוע שעבר (24 בנובמבר 2016).

הוא ביקש מהוועדה לאשר ‘רכש דחוף’ של 10 מכשירי קשר/טלפון מסוג LEX-10 בפטור ממכרז עבור מינהל החירום במשרד הפנים.

לדבריו, “הדחיפות והצורך נובע מאירועים והסלמה במצב הביטחוני ששורר במדינת ישראל. גל השריפות ברחבי הארץ גרם לתפעול מערך הפינוי והקליטה של אוכלוסייה שפונתה ונקלטה במקומות שונים, באחריות מינהל החירום/משרד הפנים”.

בבקשה הוא מנה את התכונות הייחודיות של המכשיר המבוקש: “המכשיר בגודל מכשיר סלולרי ויש לו שני סימים שכל אחד עובד על רשת אחרת כך שיש גיבוי בזמן חירום ולמקרה ורשת אחת קורסת – לעבור לדבר ברשת אחרת; שיחה בין שני מכשירים כאלה היא ברמת ‘סודי’; המכשיר נותן אפשרות לקשר רדיו קבוצתי; המכשיר מתחבר לרשת “ניצן” שמחוברת לכל המגיבים הראשונים [פיקוד העורף (פקע”ר), מגן דוד אדום (מד”א), כיבוי והצלה (כב”ה) משטרת ישראל (מ”י) והרשויות המקומיות]”.

ההיקף ההתקשרות עם חברת מוטורולה סולושנס ישראל בע”מ (Motorola Solutions) במקרה זה היא 50,000 ₪.

וועדת המכרזים של משרד הפנים שאישרה את בקשת הפטור ממכרז ציינה בהחלטתה כי משרד הרווחה והשירותים החברתיים אישר ביום 13 בספטמבר 2016 את ההתקשרות עם חברת מוטורולה לרכישה דומה מכוח היותה החברה היחידה המסוגלת לאספקת המכשירים. יצויין כי ב- 30.8.2016 פורסם נושא משרד הרווחה בידיעה כאן באתר זה.