אושר במליאת הכנסת: יחול דין רציפות על ההצעה שתאפשר תחרות למודיעין 144 של בזק

מליאת הכנסת אישרה ב- 22 באוקטובר 2013 את בקשת ועדת הכלכלה להחיל דין רציפות על הצעת חוק התקשורת (בזק ושידורים)(תיקון מס’ 55)(רישיון לשירות מודיעין), התשע”ב – 2012, שיזם ח”כ אמנון כהן מסיעת ש”ס וקבוצת ח”כים.

ההצעה אושרה בכנסת ה- 18 בקריאה ראשונה. היא נועדה לחייב בעלי רישיון למתן שירותי טלפוניה קווית או שירותי רדיו טלפון נייד (אשר אינם מחויבים להפיק מדריך טלפונים מודפס) למסור את פרטי ההתקשרות של המנויים שלהם הכוללים שם, כתובת ומספר טלפון (למעט מנוי שביקש להישאר חסוי) לכל גורם שיחפוץ לספק שירותי מודיעין וקיבל רישיון לכך מאת השר.

בעל רישיון למתן שירותי מודיעין לא יורשה לעשות שימוש בפרטים שקיבל מעבר להקמת מאגר המודיעין ולא יורשה להעביר את הפרטים לצדדים שלישיים.

יו”ר ועדת הכלכלה דאז ח”כ לשעבר כרמל שאמה-הכהן אמר בהציגו את ההצעה לקריאה ראשונה במליאה כי “ההצעה בעיקרה עוסקת בפתיחה לתחרות של כל שירותי המידע לגבי מספרי טלפון, שהיום בדרך כלל כלואים במונופול של 144 – מותג מאוד ידוע, אבל מותג מונופוליסטי …. ההצעה נועדה לקדם את התחרות בתחום שירותי המודיעין, לעודד גורמים נוספים להיכנס לפעילות בתחום, להרחיב את מגוון השירותים, ובכלל זה את סוג המידע שניתן לקבל באמצעותם, והכול בהתאם להוראות החוק המוצע ובכפוף לצורך להגן על הזכות לפרטיות. אין ספק שזה גם יוזיל את השירות וישפר את השירות”.

שבעה ח”כים תמכו בבקשת הממשלה ולא היו מתנגדים. ההצעה תוחזר לוועדת הכלכלה להכנתה לקריאות השנייה והשלישית.