אושר בטרומית: נציג מוקד חירום נפשי המקבל פנייה אנונימית ומזהה סכנת חיים, יוכל לקבל את פרטי הפונה

15:08 06.06.2018

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל

תגים:

מליאת הכנסת אישרה (6.6.2018) בקריאה טרומית  את הצעת חוק התקשורת (בזק ושידורים) (תיקון – שיחה למוקדי חירום), התשע”ח – 2018 של חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ’ ויחיאל חיליק בר.

יצויין כי ב- 5 בפברואר 2018 דיווחתי כי נשיאות הכנסת אישרה הנחת הצעת החוק על שולחן הכנסת וב- 1.6.2018 דיווחתי כי וועדת השרים לענייני חקיקה צפוייה לדון בישיבתה (שלושה ימים לאחר מכן) בהצעת החוק.

לפי הצעת החוק הפרטית, מוצע לקבוע כי כאשר נציג מוקד חירום לסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית ולעזרה נפשית, המקבל פנייה אנונימית ממספר חסוי, מזהה כי יש חשש סביר לסכנת חיים, רשאי הוא לבקש מבעל הרישיון שממנו בוצעה השיחה את מספר הטלפון שממנו בוצעה השיחה. בעל רישיון שקיבל בקשה כאמור, יהיה חייב למסור לנציג המוקד את מספר הטלפון שממנו בוצעה השיחה.

בדברי ההסבר נכתב: “מוקדי חירום לסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית ולעזרה ראשונה נפשית, המקבלים פנייה אנונימית ממספר חסוי, אינם יכולים לאתר את מבצע השיחה כדי לחזור אליו במקרה שבו המוקד מזהה כי יש חשש סביר לסכנת חיים.  כדי שמוקדי הסיוע יוכלו לייעל את עבודתם לסייע בהצלת חיי אדם, מוצע לאפשר למוקדים כאמור, בתנאים מסוימים, לבקש מבעל הרישיון את מספר הטלפון שממנו בוצעה השיחה”.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ אמר בדיון כי מדובר בחוק אנושי, חברתי ומציל חיים. 48  חברי כנסת תמכו ושניים התנגדו. ההצעה תועבר להמשך טיפולה של וועדת הכלכלה של הכנסת.