אושרה פשרה בתביעה ייצוגית נגד גולן טלקום; השופטת “קיצצה” בחצי את הגמול לתובע ושכ”ט לבא כוחו

בנפרד אני מפרסם היום ידיעה על תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת גולן טלקום.

בכתב התביעה של אותה תביעה חדשה יש אזכור לתיק אחר שכלל תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד גולן טלקום בו ניתן פסק דין ב- 14 ביוני 2018. מדובר בת”צ 19531-08-17 בבית-המשפט המחוזי בתל אביב. כבוד השופטת רחל ברקאי כתבה בין היתר בפסק דינה:

■ “מונחת בפניי בקשה לאישור הסדר פשרה לפי סעיפים 18 ו- 19 לחוק תובענות ייצוגיות, תשס”ו – 2006.

■ “ביום 9.8.2017 הגיש המבקש, יוסי אררה, תובענה ובקשה לאישורה כתובענה ייצוגית כנגד המשיבה, גולן טלקום, בטענה כי המשיבה הפרה את הוראת סעיף 75ד לרישיונה כאשר לא הודיעה למנויים שרכשו ממנה חבילת גלישה בארץ על שיעור ניצול החבילה סמוך ככל האפשר למועד שבו ניצלו 75% מנפח החבילה ומלוא החבילה. עוד טוען המבקש כי גם כאשר המשיבה שולחת הודעות הן אינן כוללות את מלוא הפרטים הנדרשים בהתאם לסעיף 75ד לרישיון ובכלל זאת פרטים אודות שיעור הניצול, ותאריך ושעת חישוב שיעור הניצול.

■ “… מתווה הפשרה: הצדדים נותרו חלוקים ביניהם בשאלות של עובדה ומשפט. חרף העמדות החלוקות בין הצדדים, הסכימו הצדדים להגיע להסדר פשרה מבלי להודות בטענות הצד האחר, שעיקריו שיפור מערכות המשיבה כך שיישלחו התראות כנדרש ברישיון המשיבה, ומתן הטבות לכלל לקוחות המשיבה.

■ “… במסגרת הסדר הפשרה המוצע התחייבה המשיבה כי עד ליום 31.1.2018 תפעל מערכת חדשה ומעודכנת ששופרה ושודרגה בעקבות הגשת הבקשה לאישור התובענה הייצוגית שבפניי, באפן שכל המסרונים הנדרשים מכוח הרישיון יישלחו במהירות ובאופן מיטבי לאחר ניצול 75% ו- 100% מנפח הגלישה, לפי הוראות הרישיון [הערת עורך Read IT Now: ייתכן כי מדובר בטעות סופר לגבי תאריך זה].

■ “… המבקש נועץ לצורך הסדר זה עם מומחה מערכות המידע בעניין שיפור משלוח המסרונים ממערכות המשיבה, שהסכימה לבצע פעולות שיפור משמעותיות במערכות הממוחשבות שלה וליתן הטבות משמעותיות לכלל לקוחותיה”.

■ בהכרעתה כותבת השופטת בין היתר: “תחילה, יש לברך על כי הצדדים השכילו לקדם ההסדר כבר בשלביו הראשונים של ההליך, עוד בטרם התקיים דיון ועוד בטרם הוגשה תשובת המשיבה. נוכח האמור, ולאחר שבחנתי את כתבי הטענות, את הבקשה לאישור הסדר הפשרה ואת עמדת היועץ המשפטי לממשלה והתגובות לה, ולאחר ששקלתי את נסיבות המקרה והוראות הדין, אני סבורה כי הסדר הפשרה ‘ראוי, הוגן וסביר, בהתחשב בעניינם של חברי הקבוצה‘, כאשר מטרת הבקשה הושגה באמצעות תיקון ושדרוג מערכת שליחת ההודעות המתריאות על סיום נפח חבילת הגלישה כך שיתאימו לחובות החלות על המשיבה לפי סעיף 75ד לרישיון, ובכך מתאפשר ללקוחות לכלכל צעדיהם באופן מושכל ולמנוע מצבים של חריגה לא מודעת מנפח חבילת הגלישה וחיוב בתשלומים לא מתוכננים”.

■ הצדדים הסכימו כי חברת גולן טלקום תשלם גמול לתובע בסכום של 50,000 ₪ ולבא כוחו עו”ד יריב דן סכום של 100,000 ₪. על כך כותבת השופטת: “… אני סבורה כי הגמול למבקש ושכה”ט לבא כוחו, עליו המליצו הצדדים, הינו גבוה וחורג בנסיבות העניין, נוכח מהות הבקשה וההסכמות אליהן הגיעו הצדדים בשלב המקדמי של ההליך … אני סבורה כי יש להעמיד את הגמול למבקש על סך של 25,000 ₪ וכך אני מורה. שכר הטירחה לבא כוח המבקש יועמד על סך של 50,000 ₪, בתוספת מע”מ.”