אושרה התקשרות רשות התקשוב הממשלתי עם כמה ספקי מסגרת, לצורך רכישת שירותי ענן ציבורי [לשנתיים בהיקף 39.5 מיליון ₪] (עד לכניסתו לתוקף של המכרז המרכזי): “הרשות מבקשת לאפשר להמשיך ולתפעל את מכרז מסגרת פומבי מספר 21/17 לרכש שירותי ענן ציבורי במקביל להליך המכרזי של ‘פרוייקט נימבוס’ וזאת על מנת לתת מענה זמני לפרוייקטים בעלי צרכים דחופים”

הגוף המפרסם: משרד הדיגיטל הלאומי/רשות התקשוב הממשלתי

שם הספק: ספקי מסגרת

מהות ההתקשרות: רכישת שירותי ענן ציבורי

התחלת ההתקשרות: 15 ביולי 2020; סיום ההתקשרות: 14 ביולי 2022

החלטה: אושר ע”י וועדת הפטור המרכזית

הערות: הוועדה אישרה את ההתקשרות שלא במסגרת המכרז המרכזי, עד לכניסתו של המכרז המרכזי לתוקף, בכפוף לתנאים הבאים:

+ כל התקשרות מכוח מכרז מסגרת 21/17 תיעשה בהתייעצות עם מינהל הרכש הממשלתי ובאישורו;

+ כלל ההתקשרויות מכוח מכרז המרכזי יופסקו והפעילות מכוחו תעבור להתקשרות מכוח המכרז המרכזי, עם כניסתו לתוקף, בהליך הגירה מתאים ובתיאום.

+ במסגרת ההתקשרות ייקבע מנגנון הגיה אשר יאושר ע”י רשות התקשוב”.

בנימוקי הוועדה נאמר כי “מינהל הרכש הממשלתי בחוות דעתו עבור משרד האוצר אודות בקשת רשות התקשוב הממשלתי לרכש שירותי ענן בעבור מתן מענה לצרכי הממשלה, הבהיר כי מכרז מסגרת 21/17 של רשות התקשוב הינו בנושא מכרז מרכזי 01-2020 של מינהל הרכש הממשלתי לאספקת שירותי ענן על גבי פלטפורמה ציבורית במסגרת פרוייקט נימבוס.

“במסגרת המכרז המרכזי יקים הספק הזוכה Region ישראלי המבוסס על Data Centers הממוקמים בארץ וכפוף לדין הישראלי, ואשר יעמוד בדרישות אבטחה, עמידות ורציפות תפעולית התואמות את צורכי ממשלת ישראל.

“לצד חשיבותו של המכרז, היכולות והכלים שהוא יעמיד לרשות משרדי הממשלה, מינהל הרכש הממשלתי מכיר בצרכים המידיים במשרדי הממשלה להם רשות התקשוב לא יכולה לתת מענה תשתיתי באמצעות מימשל זמין ונדרשת לרכוש שירותי ענן ציבורי.

“לפיכך, למינהל הרכש הממשלתי, אין מניעה לאשר החרגה מהמכרז המרכזי, לכל המאוחר עד כניסת התקשרות מכוח המכרז המרכזי לתוקף בכפוף למספר תנאים”.