אושרה התקשרות מתפ”ש בפטור ממכרז עם פלאפון [התקנת מגברים לצורך שיפור הקליטה הסלולרית]

הגוף המפרסם: מתאם פעולות הממשלה בשטחים (מפת”ש)/מינהל אזרחי איו”ש

שם הספק: פלאפון תקשורת בע”מ

מהות ההתקשרות: התקנת מגברים בשכם לצורך שיפור הקליטה הסלולרית

התחלת ההתקשרות: 3 ביוני 2020; סיום ההתקשרות: 3 ביוני 2021

החלטה: אושר; דיווח פטור משרדי

הערות: משה פרץ מנהל מערכות מידע כתב בבקשת הפטור כי עובדי המנהל האזרחי במת”קים מנויים בחברת פלאפון. החברה זכתה במכרז שירותי סלולר עבור עובדי הארגון מטעם מכרז חשכ”ל.

קציני המינהל האזרחי המוצבים במת”ק שכם מחזיקים כולם לצורך תפקידם במכשיר סלולרי עם מנוי ברשת פלאפון.

במת”ק שכם קיימות בעיות קליטה סלולריות הפוגעות ביכול בעלי התפקידים במת”ק למלא תפקידם כראוי ומונעות מהם לקיים שיחות טלפון מקצועיות הנדרשות בעת מילוי תפקידם. לכן נדרש להתקין רפיטרים [מגדילי טווח סלולר] של פלאפון שישפרו את הקליטה הסלולרית במקום ורק החברה יכולה להתקין רפטרים ברשת פלאפון.

לא התקבלו השגות על הפרסום בדבר כוונת ההתקשרות.

בחודש מארס 2019 אישרה וועדת המכרזים התקשרות אך לאחר סיור מקצועי נדרשה אנטנה נוספת והצבת מגברים באיזור ולפיכך היה צורך להגדיל את סכום ההתקשרות עליו הוסכם מלכתחילה.

ב- 14.11.2019 נערכה ישיבת וועדת המכרזים של המנא”ז. בפרוטוקול אותה ישיבה נאמר בין היתר כי “למינהל האזרחי יש יחידות בכל רחבי איו”ש. בחלק מהמיקומים אין קליטה סלולרית במתחמי משרדים והדבר לא מאפשר לעובדי המנא”ז (אזרחים ואנשי צבא) לעבוד באופן יעיל.

“המינהל האזרחי מספק טלפונים סלולריים ברשת פלאפון לכלל העובדים, הקצינים והנגדים באמצעות מכרז מרכזי של חשכ”ל לכ- 200 מנויים.

“לאחרונה התקבלו פניות ממספר עובדים וקצינים בנוגע לאי קליטה סלולרית במשרדם”.

בישיבת וועדת המכרזים במארס 2019 נאמר בין היתר כי “קמ”ט תקשורת דודו כהן פירט כי החברות נמנעות מלהתקין רפיטרים ברשת הסלולרית מאחר וזה פוגע בטיב השירות של הרשת ומהוה מקור לתקלות. על אף זאת, הסכימה חברת פלאפון לבצע את ההתקנה בשל היות המינהל האזרחי גוף ביטחוני ובתנאי שהמינהל ישתתף במימון באופן חלקי. נוסף על כך ציין כי על אף החובה של החברות לשיפור הקליטה, הדבר אינו קורה שנים”.

הערת עורך Read IT Now: יצויין כי אגף לוגיסטיקה ונכסים בחברת החשמל לישראל (חח”י) פירסם ב- 29 ביוני 2020 הודעה בדבר החלטת וועדת המכרזים שהתקבלה שבוע קודם לכן על הארכת הסכמי ההתקשרות עם חברות הסלולר סלקום ישראל, פלאפון תקשורת ו- PHI Networks [בבעלות פרטנר תקשורת והוט מובייל] עד סוף שנת 2021.

עוד החליטה וועדת המכרזי כי ינוהל מו”מ עם שלוש החברות “להשגת הסכמי שכירות חדשים וארוכי טווח להצבת מתקנים סלולריים באתרי חח”י, על עמודי חשמל ובאתרים. תוצאות המו”מ יובאו לדיון ולאישור וועדת המכרזים”. הנימוקים הלחלטה: “המשך היזמות העסקית בכל הקשור למימוש הפוטנציאל הקיים בהתקנת אנטנות סלולריות על מתקנים של חברת החשמל”.