אושרה התקשרות בפטור ממכרז [“התקשרות דחופה למניעת נזק של ממש”] של המשרד לשיוויון חברתי עם בנק הדואר לשם חלוקת הקצבאות באמצעות כרטיסים נטענים שיחולקו לבתי האזרחים הוותיקים

הגוף המפרסם: המשרד לשיוויון חברתי

תקנה: בהתאם לתקנה 3(2) לתקנות חובת המכרזים

שם הספק: דואר ישראל/בנק הדואר

מהות ההתקשרות: נוכח התפרצות נגיף קורונה והנחיות משרד הבריאות לציבור למניעת הדבקות ושמירה על בריאות הציבור, ובפרט ההנחיות לאזרחים ותיקים להימנע מיציאה מהבית (ייתכן אף שבהמשך הנחייה זו תהפוך למחייבת) ומניעת התקהלויות באופן כללי, ועל מנת לאפשר לאזרחים הוותיקים לקבל את קצבאותיהם באופן בטוח, מבקש המשרד להתקשר עם חברת דואר ישראל בע”מ לצורך חלוקת הקצבאות באמצעות כרטיסים נטענים שיחולקו לבתי האזרחים הוותיקים שיהיו מעוניינים בכך, עליהם יוטענו סכומי הקצבאות המגיעים להם.

היקף ההתקשרות: 2,350,000 ש”ח

התחלת ההתקשרות: 26 במארס 2020; סיום ההתקשרות: 25 ביוני 2020

החלטה: אושר

הערות:

+ ביום חמישי, 26.3.2020, דיווחתי בחלון המבזקים של האתר: משרד התקשורת הודיע (26.3.2020): שת”פ חדש של דואר ישראל, המוסד לביטוח לאומי והמשרד לשוויון חברתי: החודש יועברו קצבאות הב”ל לעשרות אלפי אזרחים ותיקים, בעלי חשבון בבנק הדואר, באמצעות כרטיס נטען של מאסטרקארד, שיגיע אליהם עד הבית ללא עלות. המהלך אושר על ידי משרד התקשורת ויאפשר לאזרחים ותיקים, שחלקם נמצאים באוכלוסיית סיכון ומנועים בימים אלה לצאת מבתיהם, לקבל את הקיצבה ישירות אליהם.

+ בהודעה לעיתונות של משרד התקשורת צוטט בין היתר אבי בלו מנהל בנק הדואר כאומר ש”מתוך הבנת מורכבות המצב, הוחלט לייצר פתרון פשוט שיאפשר לקהילה זו לקבל את הקצבאות במהירות וללא סיכונים מיותרים”. הוא בירך את שיתוף הפעולה המהיר מול הביטוח הלאומי והמשרד לשוויון חברתי, שנרתמו ליוזמה על מנת להקל על הלקוחות לפני חג הפסח.

+ הכרטיס הנטען שיימסר למקבלי הקצבאות הוותיקים באמצעות בנק הדואר הוא כרטיס “משולם מראש”(pre-paid)  מבית מאסטרקארד. הכרטיס יגיע לבתי הלקוחות או לבתי האבות במעטפה מאובטחת באמצעות דואר שליחים על בסיס רשימה מוגדרת מראש. הלקוחות יקבלו במקביל מסרונים עם הודעה בנושא, ועם קבלת הכרטיסים יוזמנו להתקשר למוקד בנק הדואר לאימות הפרטים, ולאישור העברת התשלום לכרטיס שברשותם. הנפקת הכרטיס, מסירתו וטעינת הקצבה יתבצעו ללא עלות וללא עמלות. הכרטיס מאפשר טעינה עד 20 אלף שקל, וכן משיכת מזומן בכל כספומט עד גובה 4,000 שקל ביום, וביצוע רכישות בכל בתי העסק בישראל המכבדים כרטיס מסטרקארד וכן בעסקאות טלפון ואינטרנט, שהפכו להכרחיות בימים אילו. תוקף הכרטיס הוא לחמש שנים.