אושרה העסקת יועץ חיצוני/עוזר פוליטי בלשכת השר גלעד ארדן שינהל ויקדם את הדף האישי שלו בפייסבוק והוא בעל מומחיות ומיומנות ברשתות חברתיות

וועדת המכרזים במשרד לביטחון פנים אישרה ב- 4 באוגוסט 2015 התקשרות בפטור ממכרז עם יוסי דריי. מהות ההתקשרות: העסקת יועץ חיצוני לנושא רשתות חברתיות בלשכת השר.

עפ”י פרוטוקול ישיבת המכרזים מדובר בהעסקת יועץ חיצוני/עוזר פוליטי בלשכת השר גלעד ארדן שינהל ויקדם את הדף האישי שלו בפייסבוק והוא בעל מומחיות ומיומנות ברשתות חברתיות. עלות היועץ היא 6,000 ₪ לחודש כולל מע”מ וזאת על חשבון סל הצריכה המאושר לשר (134,000 ₪ לחודש). נוסף ליועץ זה מעסיק השר שלושה יועצים נוספים  במסגרת סל הצריכה.

עפ”י הנחיות נציב שירות המדינה מ- 11.5.2015 רשאי שר לקבוע כי שניים מעוזריו יוגדרו כעוזרים פוליטיים המועסקים בחוזה קבלני עפ”י שעות עבודתם ולא כעובדי מדינה, לתקופה שלא תעלה על תקופת כהונת הנבחר והם מוגדרים כמישרת אמון.

בהחלטת וועדת המכרזים המשרדים צויין יטופל נושא ניגוד העניינים בעניינו של היועץ שנקבע ע”י השר, למרות שלא פורט מה טיב אותו ניגוד עניינים.

סמנכ”ל בכיר לתפעול ופיקוח ויו”ר וועדת המכרזים במשרד לבט”פ  אמר בדיון כי שוחח עם סמנכ”לית משרד התקשורת [שלא צויין שמה אך ניתן להניח שמדובר בתמי לשם סמנכ”לית בכירה למינהל ומשאבי אנוש במשרד התקשורת] היא ציינה כי ביצעה התקשרות מסוג זה בעבר וההתייחסות לעוזר הפוליטי היא כאל משרת אמון לכל דבר ועניין.