אושרה הנחת הצע”ח פרטית על שולחן הכנסת: הצעת חוק חובת התקנה של מערכת ממוחשבת לשליחת הודעה במקרה של אי הגעת ילד למוסד חינוך או למעון יום (תיקוני חקיקה)

יו”ר הכנסת והסגנים אישרו ב- 25.11.2019 הנחה על שולחן הכנסת הצעת חוק (פ/936/22) של חברי הכנסת עודד פורר, אלי אבידר, יבגני סובה, חמד עמאר, אלכס קושניר ומרק איפראימוב.

בדברי ההסבר הקצרים להצעת החוק נאמר כי “מוצע לחייב את שר החינוך, את שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים ואת שר הבריאות, כל אחד בהתאם לתחום סמכותו, להתקין תקנות בעניין חובת מוסד חינוך, מעון יום לפעוטות ומעון יום שיקומי, להתקין מערכת ממוחשבת השולחת הודעה והתרעה להורים במקרה של אי הגעת ילדם למוסד החינוך או למעון היום”.

* הצעות חוק דומות בעיקרן הונחו על שולחן הכנסת העשרים על ידי חבר הכנסת עודד פורר וקבוצת חברי הכנסת (פ/3290/20; פ/3470/20).

הערת עורך Read IT Now: ידיעה זו הוכנה השבוע עוד קודם להחלטה שהתקבלה בהצבעה בכנסת בדבר פיזורה של הכנסת ה- 22 והליכה לבחירות חדשות לכנסת ה- 23. מאז תחילת כהונתה של הכנסת ה- 22 לאחר השבעתה ב- 3 באוקטובר 2019, הוגשו בידי חבריה ואושרו (ע”י היו”ר והסגנים) להנחה על שולחן הכנסת 1,418 הצעות חוק פרטיות שרק אחת מהן התקבלה (בדבר פיזור הכנסת הנוכחית ויציאה לבחירות). כל היתר – נגנזות. סביר להניח כי בכנסת ה- 23, עם תחילת כהונתה, ימוחזרו מרבית מהצעות החוק הללו. שמונה מהן פורסמו כן באתר ועתה מתפרסמות עוד שש הצעות חוק נוספות.