אושרה הנחת הצע”ח פרטית על שולחן הכנסת: הצעת חוק הגנת הפרטיות (תיקון – דיווח על פריצה למאגר מידע)

15:27 05.12.2019

קטגוריות: אבטחת מידע/סייבר

תגים: ,

יו”ר הכנסת והסגנים אישרו ב- 25.11.2019 הנחה על שולחן הכנסת הצעת חוק (פ770/22) של חברי הכנסת אורי מקלב, משה גפני ויעקב אשר.

בדברי ההסבר להצעת חוק הגנת הפרטיות (תיקון – דיווח על פריצה למאגר מידע), נאמר כי “מעת לעת אנו נחשפים למלחמה זוטא בין פצחנים ישראלים לפצחנים ממדינות ערב. אלו ואלו חודרים למאגרי מידע ברשת, ואף נחשפו פרטי כרטיסי אשראי של ישראלים רבים בעקבות התנצחויות אלו.

“בעוד הנזק הכללי לביטחון או לכלכלת ישראל בעקבות התרחשויות אלו הסתבר כבלתי משמעותי, קיימת חובה לדאוג לאינטרס בעלי המידע שנפרץ.

“מוצע לחייב בעל או מחזיק במאגר מידע לדווח על הפריצה לבעלי המידע שנגנב או נחשף, וכן להסמיך את הרשם לפי חוק הגנת הפרטיות, התשמ”א – 1981, להטיל עיצום כספי לפי מפתח שיקבע שר המשפטים. הרשם יודיע לבעל מאגר המידע על החלטתו ויפרט בה המידע שברשותו על הפריצה, סכום העיצום, התקופה לתשלום העיצום ואת זכותו של בעל המאגר לטעון את טענותיו לפני הרשם. בעל מאגר מידע יוכל לערער על החלטת הרשם לבית המשפט לעניינים מינהליים”.

* הצעות חוק זהות הונחו על שולחן הכנסת השמונה-עשרה על ידי חבר הכנסת אורי אריאל וקבוצת חברי הכנסת (פ/4054/18), על שולחן הכנסת התשע-עשרה על ידי חבר הכנסת אורי מקלב וקבוצת חברי הכנסת (פ/1717/19; הוסרה מסדר היום ביום ד’ בכסלו התשע”ה (26 בנובמבר 2014)), ועל שולחן הכנסת העשרים על ידי חברי הכנסת אורי מקלב ומשה גפני (פ/995/20).