אושרה הנחת הצע”ח פרטית על שולחן הכנסת: הצעת חוק הגנת הצרכן (תיקון – איסור גביית עמלה בעסקה שבוצעה באמצעות האינטרנט)

15:26 05.12.2019

קטגוריות: אינטרנט פרסום/שיווק/מדיה

תגים:

יו”ר הכנסת והסגנים אישרו ב- 25.11.2019 הנחה על שולחן הכנסת הצעת חוק (פ/806/22) של חברת הכנסת תמר זנדברג.

בדברי ההסבר להצעת חוק הגנת הצרכן (תיקון – איסור גביית עמלה בעיסקה שבוצעה באמצעות האינטרנט) נאמר כי “בתי עסק רבים גובים מצרכנים עמלת שירות בעד עיסקה המתבצעת באמצעות האינטרנט, בדרך כלל בנימוק שעיסקה כאמור נוחה יותר עבור הלקוח, מאחר שהיא מבוצעת על ידו מול מסך מחשב, בזמנו הפנוי, תוך שהלקוח חוסך גם עמידה בתור לקופה.

“ואולם, עשיית עיסקה באמצעות האינטרנט חוסכת עלויות הפעלה ומכירה לבית העסק, מאחר שהדבר מייתר את הצורך בהפעלת דוכן פיזי למכירת הנכס או השירות. על כן, אין הצדקה לגביית עמלה כאשר רכישת הנכס או השירות נעשית באמצעות האינטרנט.

“לפיכך, מוצע לאסור על עוסק לגבות עמלה כאמור, אלא אם כן הוא גובה עמלה זהה בעד מכירת נכסים או שירותים זהים בעיסקה הנעשית בנוכחותם הפיזית המשותפת של הצרכן והעוסק”.

* הצעות חוק זהות הונחו על שולחן הכנסת התשע-עשרה על ידי חברת הכנסת תמר זנדברג וקבוצת חברי הכנסת (פ/1904/19), ועל שולחן הכנסת העשרים על ידי חברת הכנסת תמר זנדברג וקבוצת חברי הכנסת (פ/37/20).

* הצעות חוק דומות בעיקרן הונחו על שולחן הכנסת התשע-עשרה על ידי חבר הכנסת מיקי רוזנטל וקבוצת חברי הכנסת (פ/1760/19), ועל שולחן הכנסת העשרים על ידי חבר הכנסת מיקי רוזנטל (פ/36/20).