אושרה הנחת הצע”ח פרטית על שולחן הכנסת: הצעת חוק איסור פרסום והפצת שמות נפגעים

20:57 10.12.2018

קטגוריות: כללי

תגים:

יו”ר הכנסת והסגנים אישרו ב- 10.12.2018 הנחה על שולחן הכנסת הצעת חוק (פ/5928/20) של חברי וחברות הכנסת רחל עזריה, נחמן שי, אבי דיכטר, יוסי יונה, יפעת שאשא ביטון, יעל כהן-פארן, טלי פלוסקוב, אורלי לוי אבקסיס, ניסן סלומינסקי, רועי פולקמן, נורית קורן, משה גפני, אברהם נגוסה, איילת נחמיאס ורבין, יואב בן צור, אכרם חסון, נאוה בוקר, עפר שלח, בצלאל סמוטריץ’, מאיר כהן, מיכאל מלכיאלי, קארין אלהרר, דן סידה, חיים ילין, יעקב אשר, קסניה סבטלובה, אלי אלאלוף, איתן ברושי, יחיאל חיליק בר, איל בן ראובן, שרן השכל, סאלח סעד, אוסנת הילה מארק, לאה פדידה, דוד ביטן, עליזה לביא, יואב קיש, יואל רזבוזוב, יואל חסון, איציק שמולי, עודד פורר, יאיר לפיד, חמד עמאר, יעקב מרגי, דב חנין, שולי מועלם-רפאלי, יעל גרמן, ישראל אייכלר, רוברט טיבייב ומנחם אליעזר מוזס.

בדברי ההסבר נאמר כי “בעתות מלחמה ואירועים ביטחוניים מופצות ידיעות שונות על זהותם של נפגעים שפוגעות באדם שפרטיו הופצו ובבני משפחתו אשר, לעיתים, שומעים על המקרה בטרם נמסרה להם הודעה מסודרת על ידי הגורם המוסמך לכך. התקדמות הטכנולוגיה ואובדן היכולת של הממסד לנהל מידע או לצנזרו גורמים להתעצמות התופעה בשנים האחרונות.

“הטכנולוגיה החדשה הכוללת בתוכה רשתות חברתיות ויישומונים המאפשרים פרסום בתפוצה רחבה ובמהירות, הפכה את הפצת השמועות לקלה במיוחד, המונית ומסוכנת – הן לביטחון המדינה והן לציבור בישראל. התוצאות הטרגיות של הפצת המידע במדינה יוצרות בהלה בציבור, פוגעות ביכולת של הרשויות להגיש עזרה מקצועית בזמן אמת וגורמות לעוגמת נפש גדולה לקרוביהם של אותם אנשים שנפגעו או לאלה שלא נפגעו, אך שמם פורסם ברבים כקורבנות של האירוע. הרצון למנוע את התופעה הפסולה ולהרתיע את המפרסמים מלהפיץ שמועות בעניין מצריכה הסדרה בחוק.

“מוצע לקבוע כי גילוי מידע, בין אמיתי ובין כוזב, והפצת פרטים מזהים של נפגעים או הרוגים בטרם ניתנה הודעה רשמית למשפחת הנפגע או ההרוג על ידי גורם מוסמך ובטרם פורסם שמו על ידי דובר צה”ל, יהווה עוולה אזרחית. כמו כן, מוצע כי ניתן יהיה לקבל פיצוי ללא הוכחת נזק של 50,000 שקלים חדשים, וכפל סכום זה אם הפרסום נעשה בכוונה לפגוע”.

הערת עורך Read IT Now: ב- 9 בדצמבר 2018 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה: אושרה הנחת הצע”ח פרטית על שולחן הכנסת: הצעת חוק הגנת הפרטיות (תיקון – מניעת פרסום פרטיו ותצלומו של אדם שנהרג או נפגע בפעילות ביטחונית בטרם נמסרה הודעה למשפחה).