אושרה היום (28.5) הנחת הצע”ח פרטית על שולחן הכנסת שנועדה “לעגן ולשמר את מעמדה של הטלביזיה החינוכית הישראלית כיחידת סמך ממשלתית של משרד החינוך כפי שפעלה עד היום”; עשרים ח”כים חתומים על ההצעה

21:36 28.05.2018

קטגוריות: פרסום/שיווק/מדיה

תגים:

יו”ר הכנסת והסגנים אישרו ב- 28.05.2018 הנחה על שולחן הכנסת הצעת חוק (פ/5407/20) של חברי הכנסת מכלוף מיקי זוהר, תמר זנדברג, עודד פורר, אברהם נגוסה, נורית קורן, מוסי רז, איציק שמולי, דב חנין, יואב בן צור, איל בן ראובן, יעל כהן-פארן, לאה פדידה, רוברט אילטוב, מרב מיכאלי, יוליה מלינובסקי, יעקב מרגי, נאוה בוקר, יוסי יונה, נחמן שי ומיכל בירן.

בדברי ההסבר של הצעת חוק הטלביזיה החינוכית הישראלית, התשע”ח – 2018 נאמר כי “הטלביזיה הלימודית (או – הטלביזיה החינוכית), כגוף שידור שהוא יחידת סמך במשרד החינוך, מהווה, מיום הקמתה בשנת 1966, זרוע ארוכה להגשמת הצרכים והדגשים של מערכת החינוך בכל הנוגע להפקה של תכניות טלביזיה ושידורן.

“הטלביזיה החינוכית משדרת את ערוץ חינוכית 23 בחינם לכלל האוכלוסייה במערך עידן+, שעיקר תכניו מופנים לילדים ולנוער, תוך הקפדה על תכנים ראויים ובטוחים לצפייה, ומהווה בכך הערוץ היחיד המופנה לילדים ולנוער בחינם.

“בנוסף, הטלביזיה החינוכית מנגישה את חינוכית 23 למנויי ספקי תוכן טלוויזיוני (כגון: הוט, פרטנר, סלקום ו-YES) בארץ ובחו”ל. כמו כן, הטלביזיה החינוכית מפיקה תוכן אשר עומד לרשות הציבור באמצעים דיגיטליים (אינטרנט, רשתות חברתיות, פודקאסטים, יוטיוב ועוד). הטלביזיה החינוכית מתנהלת כגוף שידור עצמאי ויצירתי, נקייה משיקולים מסחריים או פוליטיים ותכניה אינם כוללים פרסומות, תוכן שיווקי או פרסומת סמויה.

“הצעת חוק זו נועדה להסדיר את מעמדה של הטלביזיה החינוכית כיחידת סמך במשרד החינוך בחקיקה ראשית, הסדרה שלא נעשתה עד היום, וכן להבטיח את מקורות תקציבה השנתי המינימלי על מנת שתוכל להתנהל תוך תכנון וביצוע להשגת יעדיה באופן מיטבי.

עיקרי ההסדרים המוצעים בהצעת החוק הם:

+ הגדרת תפקידיה של הטלביזיה החינוכית לשם קידום ערכים, שפה, תרבות ופלורליזם בקרב הילדים ובני הנוער.

+ איסור שידורי חדשות ושידורי פרסומת ותוכן שיווקי בטלביזיה החינוכית.

+ הטלביזיה החינוכית הישראלית תפיק או תרכוש תכניות חינוכיות ולימודיות עבור משרד החינוך, וכן תפיק או תרכוש תכניות עבור משרדי הממשלה בתחומים או בנושאים אשר יוגדרו על ידי כל אחד ממשרדי הממשלה.

+ הגדרת התקציב השנתי המזערי של הטלביזיה החינוכית, שחלקו המגיע מהסכום המועבר מאגרת הרישיון לרכב, ייגרע מתקציב תאגיד השידור הישראלי.

בנוסף, מוצע בהצעת חוק זו לתקן את חוק השידור הציבורי הישראלי, התשע”ד – 2014, כך שהסדרים מסוימים הקבועים בו שנועדו להפסקת שידוריה ופעילותה של הטלביזיה החינוכית שנה ו- 3 חודשים לאחר תחילת שידוריו של תאגיד השידור הישראלי (קרי, ביום 14 באוגוסט 2018) יתבטלו, והטלביזיה החינוכית תמשיך לפעול כיחידת סמך של משרד החינוך כפי שפעלה עד היום”.