אושרה הגשת הצע”ח פרטית: מכירת זכויות שידור לאירוע ספורט משמעותי

09:46 21.08.2020

קטגוריות: ספורט והיי-טק

תגים: , ,

נשיאות הכנסת אישרה הגשת הצעת חוק פרטית של ח”כ מכלוף מיקי זוהר [פ/1808/23] המכונה “מכירת זכויות שידור לאירוע ספורט משמעותי”.

בדברי ההסבר להצעת החוק נאמר כי “שידורי הספורט בישראל הינם יוצאי דופן במאפייניהם בשל הביקוש הקשיח לתכנים אלה ובשל החשיבות הלאומית של הצפייה באירועי הספורט המרכזיים השונים, ובראשם משחקי ליגת העל בכדורגל ובכדורסל.

“לנוכח חשיבותם הציבורית, ראוי לאפשר את הצפייה באירועים אלה לכלל אזרחי המדינה באמצעות הערוצים השונים הפתוחים לציבור הרחב בפריסה ארצית מלאה, הנגישים לכל בית בישראל.

“בשנים האחרונות, עם התרחבות מגוון הערוצים המשודרים על גבי פלטפורמות השידור, גדל מספר ערוצי הספורט שמציעים לצפייה את מפעלי הספורט השונים ונוספו ערוצים שונים החשופים רק למנויים ששילמו בעבורם תשלום נוסף.

“גידול זה הוביל, בין היתר, לעליית מחירי זכויות השידור ובהמשך גם להפסקת שידור אירועי הספורט המרכזיים בערוצים הארציים השונים שהיו נגישים לכלל הציבור בישראל. כך, הצטמצמה משמעותית נגישות הציבור לתכני ספורט מרכזיים, ובהם משחקי ליגת העל בכדורסל ובכדורגל גברים אשר משודרים מאז בערוצים שאינם חשופים לכלל אזרחי המדינה.

“כמענה לתופעה זו ועל מנת להנגיש את שידורי הספורט המרכזיים לכלל הציבור הרחב ללא תשלום, מוצע לחייב את בעלי זכויות השידור למכור את זכויות השידור למשחק המרכזי של כל אירוע ספורט משמעותי במדינת ישראל, רק לערוצים הארציים המשודרים לפי כל חוק לציבור בישראל ושידוריהם אינם מותנים בתשלום.

“כמו כן, מתוך מטרה לפעול לקידום ספורט הנשים בישראל וברוח ערך השוויון, מוצע לקבוע כי גם המשחקים המרכזיים בכדורגל ובכדורסל נשים יוגדרו כאירועי ספורט משמעותיים.

“ככל שיתקדמו הליכי חקיקתה של הצעת חוק זו, תיבחן האפשרות להרחיב את תחולתה על שידורים באינטרנט”.

הערות עורך Read IT Now: הנושא של “אירוע ספורט משמעותי” במסגרת הצעת חוק עלה כבר במחצית השנייה של שנת 2018 במסגרת הצעת חוק ממשלתית שהעלה שר התקשורת דאז איוב קרא, כפי שניתן לקרוא כאן ו- כאן.