אוניברסיטת בן-גוריון בנגב זכתה במענק של 6 מיליון ש”ח להקמת מרכז היזמות החדש Yazamut 360°

אוניברסיטת בן-גוריון בנגב זכתה במענק של 6 מיליון ש”ח מהמועצה להשכלה גבוהה (מל”ג) להקמת מרכז היזמות החדש Yazamut 360°.

בהודעת האוניברסיטה נאמר כי המרכז האוניברסיטאי יקיים פעילות ענפה במתחם חדש בלב הקמפוס. בראש המרכז יעמדו פרופ’ כרמל סופר [חבר סגל מהמחלקות לתעשיה וניהול  ופסיכולוגיה ובעברו יזם ואיש היי-טק במשך 25 שנים] ו- דנה גביש-פרידמן [מנהלת היזמות של האוניברסיטה]. יחד עימם יפעל צוות לקידום נושא היזמות, שייהנו מתמיכה מלאה של הנהלת האוניברסיטה.

“מרכז היזמות והחדשנות באוניברסיטת בן-גוריון הוא הלב הפועם של מהלך דינמי ארוך-טווח, שישפיע בשנים הקרובות על העצמת האקו-סיסטם המתפתח של האוניברסיטה, המקיף גופים אוניברסיטאיים רבים ופעילויות המתמקדות בחדשנות. בין אלה נמצאים קרן ‘קקטוס’ לתמיכה ביזמות סטודנטיאלית, המאיץ הטכנולוגי  Inno-Negev ותוכניות היזמות הסטודנטיאליות של ‘פורום 20-80′ במחלקה לתעשייה וניהול.

“יזמות וחדשנות מדעית הם ממרכיבי ה- DNA של אוניברסיטת בן-גוריון מראשית דרכה, בנוסף לפעילותה הענפה בתחום המעורבות החברתית באזור. בשנים האחרונות התפתח אקו-סיסטם דינמי סביב האוניברסיטה, שנמצאת בצומת של הזדמנויות בלתי מוגבלות. מטבע הדברים, מרכז היזמות החדש הוא אחד העוגנים המרכזיים שלנו. המענק של המל”ג יתרום ויסייע באופן משמעותי לקידום החזון שלנו בתחום זה”, אמר נשיא האוניברסיטה פרופ’ דניאל חיימוביץ.

המרכז  החדש, בשילוב עם חברת BGN Technologies, יפעל להעצמת שיתופי פעולה עם התעשייה והמגזר העסקי במגוון הכשרות, קורסים, אירועים ופעילויות בנושאי יזמות, ויתממשק עם תכני הלימוד האקדמיים באוניברסיטה. מהכשרות אלו ייהנו אלפי אנשים ממגוון תחומי עשיה ופעילות: סטודנטים, חוקרים, יזמים בנגב, ואף חיילי ועתודאי צה”ל, להם יוצעו קורסים והכשרות.

הקמת המרכז החדש כמקום מפגש מעצים וחשיפת קהלים רבים ככל האפשר להכשרות השונות בו, ייתנו כלים וכישורים בידי הסטודנטים והחוקרים לעשייה נרחבת ולחיבור אל העולם העסקי. בנוסף, הפעילויות השונות יביאו להקמה של סטארט-אפים רבים בכל שנה, המבוססים על הידע, היכולות הנרחבות והמוטיבציה האדירה של הסטודנטים, החוקרים וכלל הציבור בנגב, אמר פרופ’ כרמל סופר.