אובמה: הקלות בה ניתן ליצור ברשתות החברתיות מידע שקרי שייראה כעובדות אמיתיות הוא סכנה אמיתית לאנשים

במסיבת עיתונאים שערך נשיא ארצות הברית ברק אובמה עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל [ביקור החוץ האחרון שלו בתקופת כהונתו], הוא התייחס בין היתר לנושא שעלה לאחרונה – הפצת חדשות שקריות/מזוייפות באמצעות הפלטפורמות החברתיות השונות דוגמת Facebook, או Google News  או  Twitter. התופעה בלטה במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות ארה”ב בה זכה בסופו של דבר דונלד טראמפ.

עפ”י דיווחים אמר הנשיא אובמה כי הקַלּוּת בה ניתן ליצור ברשתות החברתיות מידע שקרי שייראה כעובדות אמיתיות הוא סכנה אמיתית לאנשים.

“כיוון שאנו חיים בעידן בו יש כל כך הרבה מיס-אינפורציה פעילה, ה’עטופה’ בצורה יפה והיא נראית אותו דבר בין אם אתה רואה אותה בדף של פייסבוק או כשאתה פותח את מכשיר הטלביזיה (…) אם הכל נראה אותו הדבר ואין כל הבחנות, אזי לא נוכל לדעת מפני מה להתגונן. לא נדע בעבור מה להילחם. ואנו יכולים לאבד כל כך הרבה ממה שזכינו בו במונחים של סוג החרויות הדמוקרטיות וכלכלות מבוססות-השוק והשגשוג שאנו מתייחסים אליו כמובן מאליו”.

מדבריו של הנישא ברק אובמה בברלין בירת גרמניה עולה כי לדעתו מדובר באיום אמיתי על כמה מהיסודות הבסיסיים עליהם מושתתת החברה האמריקנית.