אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ שוב “מרים מסך’: פירסם מה שכינה ‘חשיפה’ ו’ראשונים לדווח’ למרות שהמידע פורסם לפניו ב- Read IT Now ובגלובס

ביום שלישי (6.10.2020) בשעות הערב כתבתי בחלון המבזקים של אתר זה: “המסך עולה” – הבוקר אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ שוב “מרים מסך’ ופירסם [תחת הסיווג ‘ראשונים לדווח’] מה שהוא כינה ‘חשיפה’ למרות שהדברים פורסמו כבר הרבה לפניו ב- Read IT Now ובגלובס.

באותו היום, סמוך לשעה עשרה בבוקר פירסם אבי וייס אייטם חדש תחת הכותרת: “חשיפת החסינות המוחלטת שקיבלה קבוצת סלקום/IBC בתחום פריסת הסיבים”.

יש בהחלט להניח כי אייטם זה היה משודרג מ’ראשונים לדווח’ ל’בלעדי’ אלמלא כתבתי מה שכתבתי. בלילה שבין חמישי לשישי הסיווג שונמך ל’חדשות מקומיות’ ואין זה סוף פסוק לשנמוך הסיווג של האייטם הזה.

האייטם של אבי וייס מתייחס לתביעה חדשה שהוגשה מספר ימים קודם לכן נגד סלקום ישראל, סלקום תקשורת קווית וחברת ריל טיים סלולר.

ידיעה על התביעה הזו פורסמה ב’גלובס’ ב- 29 בספטמבר 2020 בשעות הצהריים. נדרשו שלושה ימים עד שאבי וייס התעורר ופנה למשרד התקשורת בנושא זה, כדבריו: “ביום 2.10.20  שלחתי לצמרת משרד התקשורת (שר, מנכ”לית) ולצמרת סלקום את השאלות הדחופות הבאות: הנדון: פעולה בשיטות מחוץ לכל מסגרת חוקית – סלקום פייבר. חג שמח ובריא לכולנו, פורסמה כתבה בגלובס [כאן הוא נותן קישור לידיעה ב’גלובס’] בזו הכותרת: […]”.

כלומר, יש להניח כי כשאבי וייס פנה בשאלות ‘הדחופות’ שלו (ב- 2.10.2020), במשרד התקשורת ובחברת סלקום כבר היו מודעים להגשת התביעה הזו בעקבות הידיעה שפורסמה ב’גלובס’ שלושה ימים קודם לכן (ב- 29.9.2020).

= = = = = = = = = = = =

מרים מסך

אבי וייס גם כתב באייטם שלו: “כאן ‘ארים מסך’ על תעלול נוסף, בגיבוי וחיפוי של ‘הקליקה’, תעלול של קבוצת סלקום/IBC  וזה: איך ‘צדים’ לקוחות לשירות הלא חוקי של סלקום בחיבורי סיבים לבתים […]”.

למשרד התרבות והספורט יש פרוייקט שנתי שנקרא ‘הרמת מסך’. נראה כי למרות שמדובר בפרוייקט בתחום המחול, מומחה הטלקום שלנו היה דווקא יכול לעשות חייל ב’הרמת מסכים’: הוא מפרסם אייטם המסווג ‘ראשונים לדווח’ שבעה ימים לאחר שהמידע התפרסם כבר במקומות אחרים?!

= = = = = = = = = = = =

 Read IT Now היה, לדעתי, הראשון לדווח על התביעה הזאת

אבי וייס הצהיר לא פעם באתר שלו כי הוא מפרגן לאחרים ונותן להם קרדיט אם פירסמו מידע קודם שפורסם באתרים השונים.

העובדה שאינה שנוייה במחלוקת היא ש גם ‘גלובס’ וגם Read IT Now פירסמו ידיעה מורחבת על התובענה הייצוגית הזאת כבר ב- 29.9.2020 בשעות הצהריים. אלא שאבי וייס בחר להתעלם מ- Read IT Now, ולא בפעם הראשונה.

ניסיתי לבדוק בעזרת גוגל מי מהשניים הקדים את האחר (גלובס או ריד איט נאו) אבל הדברים לא ברורים.

מה שכן ברור הוא, ויש לכך אף תיעוד, שממש באותו היום, כבר בשעה 09:24, פירסמתי מבזק בחלון המבזקים של אתר זה לגבי התביעה הספציפית, שעות לפני שפירסמתי את הידיעה המורחבת בצהרי אותו היום.

= = = = = = = = = = = =