אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ פירסם אייטם ‘בלעדי’ הכולל חשיפה; המידע שכביכול “נחשף” אצלו פורסם ב- Read IT Now כבר 11 ימים קודם לכן

■ ב- 11 בפברואר 2019 פירסם אבי וייס עורך האתר ‘טלקום ניוז’ אייטם, אותו סיווג כבלעדי’, תחת הכותרת: “ספינים והטעיית הציבור בעניין כישלון משרד התקשורת בפיקוח על חברת הדואר“. בסיומה של כותרת-המשנה של אותו אייטם נכתב: ‘[…] וגם, חשיפת עוד 200,000 ₪ ש”עפו באוויר“.’

■ באייטם עצמו נכתב בין היתר: חשדות לתנועות כספיות מאוד מוזרות בין משרד התקשורת וחברת הדואר והמשך ההפקרות בתחום כספי הגימלאים, כספים הנעלמים אי שם בעמותה של חברת הדואר[ההדגשה – במקור].

“[…] להפתעתי, דו”ח ההתקשרות של המשרד עם ספקים לרבעון רביעי 2018 מראה, שבתאריך ה 24.12.18 –  העביר המשרד לחברת הדואר תשלום חדש המיועד לעמותת גימלאי הדואר בסה”כ של 130,000 ₪.

“[…] משרד התקשורת, אחרי כל הביקורות של מבקר המדינה, החשיפות שלי (תוך סירוב מתמשך להשיב על כל שאלה ששאלתי),  ממשיך להעביר כספים בלי כל חשבון, מכספי משלמי המיסים בישראל, לעמותה בלתי מפוקחת של גמלאי חברת הדואר, שלא שייכת כלל למשרד התקשורת בשום צורה ישירה או עקיפה, בניגוד לחוק, וחושב ש”הכל בסדר” וחושב שלא יגלו את זה” [ההדגשות – במקור][משרד התקשורת חושב פעמיים באותו משפט – כך מופיע במקור].

■ אלא שיש לדייק בציטוטים: במקור כתב אבי וייס על חשיפה לגבי 130,000 ₪ ש”עפו באוויר”. זמן לא רב לאחר שהאייטם הזה עלה לאתר, פורסמה בו תגובית (טוקבק) של אחד הקוראים בה נאמר: ‘משרד התקשורת העביר לחברת הדואר ב- 24.12. הרבה יותר מ- 130,000 ₪ – 200 אלף ₪.’

אבי וייס כתב בתגובית תשובה: ‘צודק, תוקן… תודה על תשומת הלב’. ואכן, אבי וייס תיקן את הכתוב הן בכותרת המשנה והן בגוף האייטם עצמו כי מדובר ב- 200 אלף ₪.

העוּבְדּוֹת: המידע הזה לרבות הנתונים הכספיים פורסם כאן ב- Read IT Now לא פחות מ- 11 יום לפני החשיפה כביכול של אבי וייס: ב- 31 בינואר 2019 בצהריים פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה: ‘משרד התקשורת מפרסם רשימת ההתקשרויות שלו עם ספקים לרבע הרביעי של 2018 [לרבות פרטי נסיעת המשלחת ובראשה השר לדובאי]’.

באותה ידיעה כתבתי בין היתר:”

* ב- 24.12.2018 – תשלום עבור מישרות המטפלות בגימלאים [חברת דואר ישראל] – 130,000 ₪.

* ב- 24.12.2018 – סל תרבות לגימלאים [עמותת גימלאי הדואר] – 70,000 ₪”.

כלומר, מראש צויינו שני הסכומים המצטברים יחדיו לסכום של 200,000 ₪. אלא שאבי וייס שקרא את הידיעה שלי, ציין בתחילה באייטם שלו רק 130,000 ₪ ורק לאחר שהעירו לו הוא תיקן לסכום כולל של 200,000 ₪.

■ אין זו הפעם הראשונה בה אני מפרסם באתר שלי ידיעות על הוצאות של משרד התקשורת [למשל, כאן ,  כאן ו- כאן]. אלא שעד אותה ידיעה של 31.1.2019 התמקדתי בעיקר בהוצאות הקשורות לנסיעותיו של שר התקשורת איוב קרא לחו”ל.

■ באותה ידיעה מסוף ינואר השנה ציינתי במתכוון את שתי ההוצאות הללו לגבי גימלאי משרד התקשורת משום שידעתי כי הנושא מעניין את אבי וייס. ואכן, קצין המשטרה בדימוס נפל ב’מלכודת הדבש’ הזאת, פירסם את המידע הזה אצלו, תוך שהוא מתהדר כי מדובר ב’חשיפה’ שלו, כביכול.

■ זו דוגמה נוספת, אחת מיני רבות מאוד בשנים האחרונות, למקרה בו הוא ‘מקבל השראה’ מדברים המתפרסמים ב- Read IT Now ומנכס אותם לעצמו כחשיפות וכדברים בלעדיים.

■ אגב, אם תחפשו את האייטם אצל אבי וייס היום באתר שלו, תמצאו כי מסיווג של ‘בלעדי’ האייטם הזה מסווג כיום כ’חדשות מקומיות’ בלבד. זאת ככל הנראה כתוצאה ממצאי בדיקתה היומית – מידי ערב – של הסטטיסטיקאית הראשית של אתר ‘טלקום ניוז’ ש. וייס לגבי מספר הביקורים באתר ובידיעות ספציפיות בו.