אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ מתהדר (באוגוסט) ב”חשיפה” של שימוע “די סודי” של משרד התקשורת אשר “לא פורסם בשום כלי תקשורת”; זאת למרות שאותו שימוע כבר פורסם ב- Read IT Now (בסוף ינואר השנה)

ב- 8.8.2018, בשעת בוקר מוקדמת, פירסם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ אייטם שכותרתו “איך חרדים מתניידים בין חברות הסלולר עם אותו SIM ? – הם מתעלמים מהחוק“.

איני רוצה לעסוק באייטם הזה בכללותו אלא במספר משפטים שנכתבו במסגרתו. מדובר במספר משפטים שנכתבו החל מהפיסקה החמישית באותו אייטם: “כאן נתרכז רק בסוגיה חדשה, שאנו חושפים לראשונה כאן מדובר בסוגיה, שהגיעה ממקורות מהימנים אלינו, כולל דרך ‘המייל האדום’, מידע שזרם אלינו לאחר החשיפות הקודמות”.

“הכל החל בשימוע די סודי, שנשלח לכמה חברות תקשורת ב- 30.1.2018 (שלא פורסם בשום כלי תקשורת, והציבור ונציגיו המוסמכים לא ידעו עליו, וגם אנו לא ידענו עליו עד ממש לאחרונה), שימוע, שהכותרת שלו קצת מסתורית: ‘איסור ביצוע ניידות מספרי טלפון באמצעות חיוג למענה קולי  (IVR)’.”

ההדגשות המופיעות בטקסט הן של אבי וייס עצמו. אבי וייס מספק באייטם שלו שני קישורים שונים לאותו שימוע די סודי שלדבריו לא פורסם באף כלי תקשורת שהוא: כאן ו- כאן.

בעברית המודרנית יש מלה קצרה שהיא התגובה ההולמת את הדברים הללו של אבי וייס: WOW!

= = = = = = =  = = = = = = = = = = = = = = = = =

מעניין שאבי וייס כותב כי מדובר בשימוע די סודי, בשימוע שלא פורסם בשום כלי תקשורת.

מעניין מאוד שהוא כותב כי “גם אנו לא ידענו עליו עד ממש לאחרונה” [ואני מזכיר לכם מה שכתבתי לפני מספר ימים: לפעמים אבי וייס כותב על עצמו בגוף ראשון, בלשון יחיד, ולפעמים – בלשון רבים].

לתשומת לב הקורא אבי וייס, בראש ובראשונה, ושל כלל קוראות וקוראי Read IT Now:  אני מבקש להחזיר אתכם ל- 30 בינואר 2018. באותו היום, בשעה 14:51, פירסמתי כאן באתר ידיעה שבפיסקה הראשונה שלה נאמר: “משרד התקשורת מפרסם היום (שלישי, 30.1.2018) שימוע ציבורי שנושאו ‘איסור ביצוע ניידות מספרי טלפון באמצעות חיוג למענה קולי (IVR) ‘. על השימוע חתום מאיר בן-בסט מנהל תחום בכיר פיקוח צרכני במינהל פיקוח ואכיפה במשרד”.

כמו תמיד אני מציע לכם לא לקבל את דבריי כפי שהם אלא לבצע בדיקה פשוטה בגוגל ולראות כי מה שאני טוען לגבי הפרסום שלי ב- 30.1.2018 – הוא נכון.

איני יודע בודאות אבל אני חושב שהייתי היחיד שפירסם את הדברים בשעתו. כשפירסמתי אז את הידיעה לא התהדרתי בכותרות כמו ‘שימוע די סודי’ מהסיבה הפשוטה שהדברים פורסמו באתר השירותים והמידע הממשלתי Gov.il.

כן, זה גם אותו אבי וייס שכתב לא אחת כי הוא בודק היטב את הדברים שהוא כותב קודם שהוא מפרסם אותם, ו”הכל אצלי (כרגיל) מגובה בעובדות”.