אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ מפרסם באתר שלו הודעות לעיתונות (שפירסם לציבור משרד התקשורת) וטוען כי מדובר באייטמים ‘בלעדיים’ ו’ראשונים לדווח’ שלו

ביום שלישי, 24 ביולי 2018, בשעות אחר הצהריים פירסמתי בחלון המבזקים של אתר זה שני מבזקים המבוססים על הודעות לעיתונות שפורסמו מוקדם יותר ע”י משרד התקשורת.

+ בתחילה, כשראיתי את שתי ההודעות לעיתונות הללו (באתר הממשלתי Gov.il) בדקתי ומצאתי שאבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ עדיין לא פירסם דבר בנושא.

+ מייד לאחר מכן, בשעה 17:51 פירסמתי את המבזק הבא: משרד התקשורת הודיע היום (24.7): איתן כסיף סמנכ”ל בכיר ומנהל מינהל פיקוח ואכיפה במשרד הטיל עיצום כספי על חברת סלקום ישראל בסכום של 355,290 ₪ בגין הפרת סעיף 71א לרישיונה של החברה למתן שירותי רט”ן (רדיו טלפון נייד) בו נקבעו הוראות בדבר חסימת ציוד קצה ושירותי רט”ן בשל גניבה או אובדן. לדברי המשרד, החברה יישמה באיחור את מתן האפשרות לבדוק באתר האינטרנט שלה האם ציוד קצה חסום בשל גניבה או אובדן.

+ בשעה 17:52 פירסמתי את המבזק הבא: משרד התקשורת הודיע היום (24.7): איתן כסיף סמנכ”ל בכיר ומנהל מינהל פיקוח ואכיפה במשרד הטיל עיצום כספי על חברת גולן טלקום בסכום של 46,190 ₪ בגין הפרת סעיף 71א לרישיונה של החברה למתן שירותי רט”ן (רדיו טלפון נייד) בו נקבעו הוראות בדבר חסימת ציוד קצה ושירותי רט”ן בשל גניבה או אובדן. לדברי המשרד, החברה יישמה באיחור את מתן האפשרות לבדוק באתר האינטרנט שלה האם ציוד קצה חסום בשל גניבה או אובדן.

+ מייד לאחר מכן בדקתי שוב ומצאתי שאבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ עדיין לא פירסם דבר בנושא. לכן פירסמתי בחלון המבזקים של האתר את הדברים הבאים: “מומחה הטלקום” צפוי לפרסם אייטם ‘בלעדי’/’ראשונים לדווח’ עם פרשנותו לגבי שני העיצומים הללו – הערב או מחר בבוקר.

+ לאחר כמה דקות בודדות הופיע אייטם ‘בלעדי’ של אבי וייס לגבי שני העיצומים הללו של משרד התקשורת. למרבה ההפתעה, האייטם של אבי וייס ציין את שעת הפרסום שלו כ- 17:30.

אין לי אפשרות להוכיח את הדבר אבל אני חושד באמינות שעת הפרסום האמיתית ב’טלקום ניוז’. אין לי יכולת להוכיח את הדברים אבל לדעתי הוא עשה את הדבר גם בעבר, בעקבות פרסומים שלי. מצד שני, אני מאתגר כאן את אבי וייס להוכיח מצידו כי הוא אכן פירסם את הדברים בשעה 17:30, כדבריו.

אני יכול לומר בוודאות מלאה של 100% שבשעה 17:30 האייטם ה’בלעדי’ כביכול של אבי וייס לא הופיע באתר שלו. גם לא בשעה 17:51-17:52 כשאני העליתי את המבזקים הנ”ל באתר שלי.

בהקשר זה אני מבקש לציין כמה דברים:

■ יש אתר בשם Mivzakim.net. לפי אתר זה, הידיעה ב’טלקום ניוז’ פורסמה רק ב- 17:55.

■ ואם לדייק, אזי מירב קריסטל כתבת הצרכנות של YNET פירסמה את המידע [וציינה בידיעה שלה שמדובר ב’פרסום ראשון’] כבר בשעה 15:51.

כבר כתבתי על כך לא אחת שקצת משונה שאבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ מכתיר פרסום הודעות לעיתונות או דיווחים על כנסים מקצועיים שהתקיימו,  כאייטמים שהם ‘בלעדיים’/ראשונים לדווח’. באיזה בית-ספר לתקשורת בדיוק מלמדים לעבוד כך?

בנוסף, כתבתי על כך פעמים רבות ונראה שאבי וייס יגרום לי להמשיך לכתוב על כך גם בעתיד: דף הבית של האתר שלו בנוי כך שידיעות המסווגות כ’בלעדיות’ יופיעו בראש רשימת הידיעות [או, מה שמכונה אצלו בפירורי הלחם: ‘כתבות ראשיות לדף הבית’]. זה גם עושה רושם טוב בקרב הקוראים שיש כל כך הרבה ידיעות בלעדיות, בדיוק כמו הרושם הטוב שעושה השימוש התכוף שלו בשורש ח.ש.ף והמלה ‘חשיפה’. הדברים מגיעים לאבסורד הבא: כמעט בכל דיווח על כנס/מפגש  מקצועי, הוא מצטט את דברי הדוברים . והנה, הפלא ופלא, כל אחד מהדוברים באירועים הללו מצוטט על-ידו כמי שאמר/ה משהו תוך שהוא/היא משתמש/ת בשורש ח.ש.ף. כנראה שממש החשיפה של הדוברים/ות הללו לשורש ח.ש.ף — האהוב ע”י ‘מומחה הטלקום’ – היא מדבקת (או, ויראלית, בלשון העכשווית).

* כל הדברים הללו ניתנים לבדיקה פשוטה באמצעות גוגל.