אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ ממשיך “לקבל השראה” מ- Read IT Now; שוב מפרסם אצלו מידע שקרא כאן באתר זה (מבלי לתת קרדיט) ומסווג אותו כ’בלעדי’

במוצאי שבת, 18.8.2018, פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה הייתה: “שבוע חדש ואבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ מפרסם אייטם מפוברק חדש נוסף: טוען שהוא ‘ראשון לדווח’ על שימוע חדש נוסף של משרד התקשורת; אלא שהשימוע הזה פורסם ב- Read IT Now כבר בחמישי בצהריים“.

בפיסקה הראשונה כתבתי ש”עוד בטרם החל שבוע חדש וקצת יותר משעה לפני צאת השבת ואבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ פצח באייטם חדש באתר שלו. האייטם חדש, ההרגלים הקבועים דווקא אינם חדשים“.

והנה, שלושה ימים לאחר האייטם הקודם של אבי וייס וביום שלישי, 21.8.2018, בשעה 18:39 [כמעט שלוש יממות לאחר האייטם הקודם שפורסם אצלו במוצ”ש בשעה 18:47…], מפרסם אבי וייס אייטם חדש הכולל שלושה דברים המועתקים מ- Read IT Now ולמרות זאת הוא מסווג את האייטם שלו כ’בלעדי’.

מאמצע שנת 2014 אני כותב כאן באתר בעקביות על “ההשראה” שאבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ מקבל ממידע שהוא קורא כאן ב- Read IT Now, שהוא “מאמץ” את המידע הזה ומפרסם אותו באתר שלו אלא שאז הדברים מתפרסמים אצלו תחת הסיווג ‘בלעדי’/’ראשונים לדווח’.

למרות שאני כותב על כך שוב ושוב לפחות ארבע שנים, כנראה שקשה לקצין בדימוס ממשטרת ישראל – נצ”מ (דימוס) אברהם וייס – להיפטר מההרגל הזה של שימוש במידע שקרא אצלי ופרסומו באתר שלו תוך שהוא מתהדר כאילו הוא הראשון לפרסם את הדברים.

ב- 13 באוגוסט פורסם אייטם ב’טלקום ניוז’ בו צוטט אלי סוויד כאומר בין היתר בכינוס: “תהליך ההכשרה מנוהל בידי … ויו”ר התוכנית אבי וייס  מאושיות ההיי-טק הישראלי, שמשמש כמנטור בתחום המדיה” [בין השניים קשרי עבודה במסגרת TLVGenerator].

מעניין עוד כמה אנשים חושבים כמו אלי סוויד שאבי וייס הוא מ’אושיות ההיי-טק הישראלי’; מעניין עוד כמה אנשים חושבים כמו אלי סוויד שאבי וייס הוא ‘מנטור בתחום המדיה’.

אשר על כן, מר סוויד – אתה (כמו כלל הקוראים של Read IT Now ו- ‘טלקום ניוז’) מוזמן לקרוא את מה שאני מפרסם לגבי אותו אייטם שאבי וייס פירסם ביום שלישי האחרון. ואם זה לא מספיק לך, תכניס “אבי וייס” או “טלקום ניוז” למנגנון החיפוש באתר שלי כדי לקרוא על מעלליו של אבי וייס – זה שאתה מכנה ‘מנטור בתחום המדיה’ – או ‘אושיית היי-טק ישראלית’.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

ביום שלישי, 21.8.2018, בשעה 18:39, פירסם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ אייטם חדש באתר שלו וכותרתו: היעלמות השקיפות לא תוכל למנוע נפילה ל”תיק 5000″ במשרד התקשורת. אייטם זה סווג אצלו כ’בלעדי’.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

פורסם ב’טלקום ניוז’: באייטם הזה מ- 21.8.2018 כותב אבי וייס בין היתר: “בהמשך הכתבה אביא כמה דוגמאות למהלכים, שהמשרד לא פרסם אודותם בחודש האחרון. די בכך שאציין, שהמשרד לא פרסם את דו”ח סיכום 2017 (כנדרש לפי “חוק חופש המידע” עד 1.6) וגם לא הסביר לציבור למה זה לא פורסם. לי זה די ברור למה: כשעוסקים בקצב בחלוקת הטבות במיליארדים ל’מקורבים לצלחת’, ומקשיבים רק ‘לבעלי עניין’, אז אין זמן לדווח באופן שקוף לציבור…  זה די ברור מי לא מעוניין בשקיפות: מי שחושב, שאם הוא יסתיר את מעשיו, לא יגלו את העבירות המשמעתיות, האתיות ואולי הפליליות, שהוא מבצע בתפקידו”.

העוּבְדּוֹת: אכן מלים כדורבנות מצידו של אבי וייס. אבל כמי שקורא למשרד התקשורת לגלות שקיפות הוא עצמו – אבי וייס – לא מגלה שקיפות ואינו מציין את העובדה הבאה: Read IT Now פירסם ידיעה בדיוק בנושא זה כבר ביום שישי 17.8.2018 בצהריים. כלומר, יותר מארבעה ימים לפני הידיעה ה’בלעדית’ של אבי וייס. בידיעה שאני פירסמתי כתבתי בין היתר על הפניות שלי בעניין זה למשרד התקשורת שלא נענו.

ואגב, אבי וייס כתב – בטעות או בכוונה – כי על משרדי הממשלה לפרסם את הדו”ח השנתי (לשנה הקודמת) עד ה- 1 ביוני בכל שנה. אני, בידיעה המקורית שלי, כתבתי כי המדובר ב- 1 ביולי בכל שנה. בשנת 2015 הודיעוני מהיחידה הממשלתית לחופש המידע במשרד המשפטים כי “חוק חופש המידע קובע כי רשות תפרסם את הדו”ח עד ה-1 ביולי. על כן, המועד הקובע להגשת דין וחשבון שנתי הוא ה-1 ביולי בכל שנה קלנדרית”. אבל אבי וייס טוען כי הוא בודק היטב כל פרט לפני שהוא מפרסם אותו.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

פורסם ב’טלקום ניוז’: באותו אייטם מ- 21.8.2018 אבי וייס גם כותב בין היתר: “כמה דוגמאות טריות לנושאים שלא דווחו בהודעות רשמיות של דוברות המשרד ולא עלו באתר המשרד (למשל במדור מכרזים  או בכל מדור אחר רלבנטי): פרופ’ ראובן גרונאו חוזר. 300 אלף ש”ח ‘יעופו באוויר’ לייעוץ לנושא שמזמן היה צריך לבטל אותו (‘שוק סיטונאי” על תשתיות בזק). ביום 14.8.18 שלחתי את השאלה הדחופה הבאה לצמרת משרד התקשורת: “למה הכל סודי במשרד התקשורת ומחכים, שאני אגלה איך הכסף הציבורי עף לכל כיוון? מה זה ה-300 אלף ₪ לפרופ’ גרונאו? תשובה לא קיבלתי. לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל תשובה, אעדכן בהתאם. קוראינו כבר הבינו מזמן שתשובה לא אקבל. למה? ככה. כי אין שקיפות”.

העוּבְדּוֹת: שוב, מלים כדורבנות מצידו של אבי וייס. אבל כמי שקורא למשרד התקשורת לגלות שקיפות הוא עצמו אבי וייס – לא מגלה שקיפות ואינו מציין את העובדה הבאה: Read IT Now פירסם ידיעה בדיוק בנושא זה כבר ביום 13.8.2018 בצהריים.

ככל הנראה, אבי וייס נזהר כיום יותר בעקבות דברים שכתבתי בעבר. לכן הוא מציין שפנה ב’שאלה דחופה לצמרת משרד התקשורת’ רק למחרת היום בו אני פירסמתי את המידע אצלי (בעבר הוא היה מציין מועד פנייה, לכאורה, מוקדם יותר מהמועד בו אני פירסמתי את הדברים שפירסמתי).

ממילא הוא לא מפרסם באייטמים שלו צילום של פנייתו למשרד התקשורת [כך שניתן יהיה לראות מתי באמת נשלחה הפנייה (יום ושעה)] אלא רק נוסח הדברים כך שצריך לקחת את כל הדברים שלו בערבון מוגבל.

אבל יותר מכך, למה השקר הזה כאילו ‘במשרד התקשורת מחכים שאני אגלה איך הכסף הציבורי עף’? אתה מגלה במקרה הזה, אבי [‘מנטור בתחום המדיה’] וייס? שקר: לא אתה גילית. אתה יודע היטב שהקדמתי אותך, ולא בפעם הראשונה.

ועוד דבר, אפרופו כך שאבי וייס טוען שהוא תמיד בודק את העובדות לפני שהוא מפרסם אותן. הבקשה הזאת של משרד התקשורת להתקשרות בפטור ממכרז – המגובה במכתבו של ד”ר עופר רז-עופר סמנכ”ל בכיר וראש מינהל כלכלה במשרד התקשורת – טרם אושרה והמועד האחרון להגשת השגות הוא 3 בספטמבר 2018. אין זאת הפעם הראשונה שאבי וייס מציג בקשה לאישור התקשרות בפטור ממכרז כבקשה שכבר אושרה למרות שבפועל היא טרם אושרה ע”י וועדת המכרזים של משרד התקשורת.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

פורסם ב’טלקום ניוז’: כאן אני מגיע לדבר השלישי באותו אייטם של אבי וייס מ- 21.8.2018. בנושא זה כותב עורך ‘טלקום ניוז’ את הדברים הבאים: “ייעוץ משפטי של כ- 500 שעות עבודה לשנה למשך שנתיים עד 5 שנים, כדי שארמיית עורכי הדין במשרד התקשורת יוכלו להמשיך לטייל בסידורים וקניות ולדאוג ל’מקורבים לצלחת’, בלי שנרגיש. ביום 17.8.18 שלחתי את השאלה הדחופה הבאה לצמרת משרד התקשורת: ‘לא הספיק להתייבש הדיו על שאלותיי בעניין המכרז, שנשאל כאן … והנה המשרד שוב מפזר מאות אלפי ₪ באוויר, ללא פרסום והסבר, הפעם לייעוץ משפטי: מה זה אמור להיות? למותר לציין, שאין זכר למכרזים הללו באתר משרד התקשורת בטאב של מכרזים נכון ליום ושעת שליחת המייל הזה (כי כנראה המשרד חושב אולי –  שלא יגלו אותם…). כמה עוד מכרזים המשרד מחביא מהציבור?’ תשובות לא קיבלתי. לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל תשובות, אעדכן בהתאם. קוראינו כבר הבינו מזמן, שתשובות לא אקבל. למה? ככה. כי אין שקיפות”.

העוּבְדּוֹת: פעם נוספת, מלים כדורבנות מצידו של אבי וייס. אבל כמי שקורא למשרד התקשורת לגלות שקיפות הוא עצמו אבי וייס – לא מגלה שקיפות ואינו מציין את העובדה הבאה: Read IT Now פירסם ידיעה לגבי המכרז הזה ב- 16.8.2018 בשעות הערב.

כבר ציינתי כי ככל הנראה, אבי וייס נזהר כיום יותר בעקבות דברים שכתבתי בעבר. לכן הוא מציין שפנה ב’שאלה דחופה לצמרת משרד התקשורת’ רק למחרת היום בו אני פירסמתי את המידע אצלי (בעבר הוא היה מציין מועד פנייה, לכאורה, מוקדם יותר מהמועד בו אני פירסמתי את הדברים שפירסמתי).

וגם ציינתי כי ממילא הוא לא מפרסם באייטמים שלו צילום של פנייתו למשרד התקשורת [כך שניתן יהיה לראות מתי באמת נשלחה הפנייה (יום ושעה)] אלא רק נוסח הדברים כך שצריך לקחת את כל הדברים שלו בערבות מוגבל.

איך הוא יכול לטעון שמשרד התקשורת “שוב מפזר מאות אלפי ₪ באוויר, ללא פרסום והסבר”?! ללא פרסום והסבר??? בחייך, וייס: הרי מדובר במכרז פומבי שהמשרד פירסם באתר מינהל הרכש הממשלתי, כמו שעושים כל משרדי הממשלה. לא צריך לקרוא את כל 47 עמודי המכרז; מספיק לקרוא את שני עמודי המבוא כדי להבין מדוע המשרד יוצא במכרז הזה.

אבל אבי [‘מאושיות ההיי-טק הישראלי’, ‘מנטור בתחום המדיה’, ‘Telecom Expert is Talking] וייס חושב אחרת: אם לא היה כל פרסום למכרז מצד משרד התקשורת, כיצד עורך ‘טלקום ניוז’ מצא את דבר קיום המכרז? והאם הוא בכלל טרח לקרוא את המבוא למכרז [אליו סיפק קישור באייטם שפירסם] כדי לקבוע לאחר מכן שאין כל הסבר למכרז הזה?

למיטב הבנתי, הדבר גם צריך לקבל אישור [אם טרם התקבל אישור כזה] מהוועדה לאישור העסקתם של יועצים משפטיים חיצוניים במשרדי הממשלה, וועדה בראשות מנכ”ל משרד המשפטים ובהם חברים גם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, המשנה לפרקליט המדינה, פרקליט מחוז וסגן בכיר לחשב הכללי וכי יש נהלים ברורים בנושא שפירסם היועץ המשפטי לממשלה.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

Read IT Now מלא באייטמים העוסקים בעורך של ‘טלקום ניוז’. אתם/אתן מוזמנים/ות להקליד ‘אבי וייס’ או ‘טלקום ניוז’ במנגנון החיפוש של Read IT Now ותקבלו את רשימת האייטמים הללו. הם יספקו לכם/לכן נקודת מבט נוספת על מי שמדבר על ‘פייק ניוז’ והיעדר שקיפות של משרד התקשורת. את השיפוט אני משאיר לכם/ן – הקוראים והקוראות.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =