אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ “חשף” מידע ב- 2016 למרות שהמידע פורסם חמישה ימים לפניו ב- Read IT Now

אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ מרבה לכתוב באייטמים עכשוויים שלו על חשיפות שלו בשנים קודמות. בין היתר, מרוב קישורים ומלל, לכאורה קשה יהיה להוכיח שהדברים לא מדוייקים, בלשון המעטה.

פורסם ב’טלקום ניוז’: את הבוקר, שישי, 24.8.2018, פצח אבי וייס בידיעה ‘בלעדית’ חדשה שכותרתה: “הרמת מסך” מעל ל”תקן חדש” לטלפוניה במדינת ישראל ואת מי זה אמור לשרת“.

ממה נבע האייטם החדש הזה? איני יודע אם שמתם לב אבל מספר גדול מאוד מהאייטמים שאבי וייס מפרסם מתבסס על מה שהוא קורא באתרים אחרים (בדרך כלל – אתר האינטרנט של העיתון גלובס). בעקבות כך הוא מפרסם אייטמים שונים המהווים בדרך כלל מה שהוא מכנה ‘ניתוח’ ומסווג את האייטמים הללו כ’בלעדי/ראשונים לדווח’. כדי לגוון מעט הוא גם מוסיף תארים כמו ‘חשיפה’ ו’הרמת מסך’.

במקרה הספציפי אבי וייס מתייחס לידיעה של גד פרץ בגלובס, ידיעה אותה אבי וייס מכנה כידיעה מפוברקת וככזאת שהושתלה בעיתון ע”י משרד התקשורת. מדובר במסקנה חד-משמעית של אבי וייס, מי שכונה ‘מנטור בתחום המדיה’.

לא אתייחס כאן לשלל הדברים שכותב אבי וייס באייטם שלו מהבוקר אלא לדבר אחד בלבד.

“והנה צצה עוד פרשה, שהוסתרה עד היום מהציבור (אבל לא מציבור קוראינו, שנחשף לפרשה זו כבר ב- 2016)”, כותב אבי וייס באייטם החדש שלו. הקישור שהוא מספק לגבי שנת 2016 הוא לאייטם שפירסם ב- 21.12.2016 בשעה 18:46. באותו אייטם הוא התייחס לפטור מהתקשרות במכרז של משרד התקשורת עם מכון התקנים הישראלי.

העוּבְדּוֹת: אכן מלים כדורבנות מצידו של אבי וייס. אבל כמי שקורא למשרד התקשורת (שמסתיר לדבריו מידע מהציבור) לגלות שקיפות הוא עצמו – אבי וייס – לא מגלה שקיפות ואינו מציין את העובדה הבאה: מי שפירסם ראשון את דבר הפטור הזה בשנת 2016 הוא לא אבי וייס אלא Read IT Now.

ב- 16.12.2016 בשעה 08:50 פירסמתי בחלון המבזקים של אתר זה את דבר הפטור כפי שניתן לראות כאן.

כלומר, יותר מחמישה ימים לפני שאבי וייס פירסם את דבר הפטור ממכרז באתר שלו בשנת 2016, המידע הבסיסי על ההתקשרות בפטור ממכרז כבר פורסם על-ידי כאן ב- Read IT Now.

לא לצריך להאמין לי ‘על עיוור’: בדיקה פשוטה בגוגל תוכיח את נכונות הטענות שלי.