תעלומה: מדוע נעלמו הציוצים ורשומות הפייסבוק של שר התקשורת איוב קרא לגבי כנס ITU בדובאי?

ב- 29 באוקטובר 2018 נפתח בדובאי שבמפרץ הפרסי כנס של איגוד התקשורת העולמי [International Telecommunication Union’s, ITU’s, 20th Plenipotentiary Conference, PP-18].

בכנס, שייערך עד 16 בנובמבר 2018 משתתף גם שר התקשורת איוב קרא. לפי תמונות שפורסמו במרשתת זיהיתי (אם איני טועה) גם את שירלי שיף מנהלת המטה שלו ונעמה הניג מנהלת האגף לקשרים בינלאומיים.

במספר אתרים של כלי תקשורת פורסמו ידיעות לקראת נסיעתו של שר התקשורת לדובאי וכן על הדברים שנשא (בערבית) בפני באי הכנס במרכז הסחר העולמי של דובאי [הערה: הקישור האחרון כולל גם קטע מיוטיוב של הופעת השר]. כיוון שאין שם עיתונאי ישראלי, יש להניח כי כל הפרסומים הללו מבוססים על מידע שהועבר מלשכת השר לעיתונות הישראלית (מה גם שמדובר בנוסח אחיד של דברים שפורסם באתרים הישראליים).

עד היום, למרבה הפליאה, לא פורסמו באתר משרד התקשורת דברים כלשהם לגבי השתתפו של השר בכנס איגוד התקשורת העולמי בדובאי. 

על-פי הדיווחים הללו, דבריו של השר איוב קרא התקבלו ב’מחיאות כפיים רועמות’ מקרב המשתתפים בכינוס. “אני רוצה להודות הממשלה ואנשי איחוד האמירויות הערביות של דובאי על האירוח שלהם ואת האירוח החם.  אני מייחס לשלום ולדו קיום בין אנשים עדיפות עליונה. אני מייחס שלום ודו-קיום לאנשים בראש סדר העדיפויות.  בסופו של יום האנשים הם אלו שעושים את השלום ומקרבים בין העמים. בסוף היום אנשים הם אלה שעושים שלום ומקרב אנשים”.

עוד אמר השר כי “הטכנולוגיה מאפשרת לנו את לקדם אפשרויות שעד היום נראו דימיוניות. אנו כמדינה נעשה ככל שעל ידינו, וכמובן במידה והתנאים יאפשרו זאת, לקדם את תחום הטלקומוניקציה של שכנינו”, בהתייחסו לנושא הדור השלישי [3G] אצל הפלסטינים.

לצערי הרב אין לי תיעוד מחשבון הטוויטר של השר איוב קרא או מחשבון הפייסבוק שלו. אבל אני בטוח במאת האחוזים שקראתי בחשבון הטוויטר שלו שני ציוצים:

+ האחד עסק בפגישה שלו עם מזכ”ל הארגון Houlin Zhao [שביקר בישראל מוקדם יותר השנה ובכנס הנוכחי נבחר לתקופת כהונה נוספת].

+ הציוץ השני עסק בהופעתו של השר בפני באי הכנס.

איני יודע בדיוק כמה זמן הופיעו שני הציוצים הללו בחשבון הטוויטר של איוב קרא אלא שככל הנראה ביום חמישי, 1 בנובמבר 2018, הם נעלמו משם ועימם כל זכר לנוכחותו של השר בכנס בדובאי.

אותו דבר קרה גם לגבי רשומות (פוסטים) של השר בחשבון הפייסבוק שלו לגבי הכנס בדובאי: ביום חמישי, 1 בנובמבר 2018, הרשומות הללו נעלמו כלא היו.

הן בחשבון הטוויטר והן בחשבון הפייסבוק הרשומה האחרונה היא מ- 28 באוקטובר 2018 לגבי אירוע הצגת הלוגו של האירוביזיון בהשתתפות ראש הממשלה ורעייתו ושר התקשורת ונציגי EBU ואחרים.

לא ברור איך בניגוד למקרים דומים בעבר, העיתונאים לא פירסמו דבר על היעלמות הרשומות הללו של השר איוב קרא.

האם מדובר במעשה נקמה מצידו של דחי חלפן מפקד המשטרה המיתולוגי מפרשת ‘שחקני הטניס’ וההתנקשות במבחוח שאירעה בדובאי? לחובבי הקונספירציה – הפיתרונים. יכול בהחלט להיות שיש לכך הסבר פשוט יותר שיש לשר עצמו ו/או לאנשי לשכתו. אם תתקבל תגובה רשמית לידיעה זו, היא תפורסם באתר זה.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

בכנס הפעם נרשם ציון דרך חשוב בתולדות הארגון כאשר לראשונה ב- 153 שנות קיומו נבחרה אשה לתפקיד בהנהלת הארגון: Doreen Bogdan-Martin מארצות הברית נבחרה לתפקיד מנהלת ה- Telecommunication Development Bureau, BDT . בחירתה היא חלק ממספר בעלי תפקיד שנבחרו או נבחרו-מחדש למספר תפקידים בראשות הארגון.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

אין זו הפעם הראשונה שציוצים בטוויטר של השר איוב קרא מוסרים אחרי זמן מסויים מחשבונו מסיבה כלשהי. פירסמתי בעבר ידיעות על כך כאן ו- כאן.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =