תובענה ייצוגית נגד 4 קבוצות כדורגל וקבוצת כדורסל ומשרד הכרטיסים “לאן”; התובעים – בעלי מנויים ש”אינם יכולים לעשות כל שימוש במנוייהם” לאחר שהמשחקים כיום מקיימים ללא נוכחות קהל, בשל קורונה

12:53 19.06.2020

קטגוריות: משפט ספורט והיי-טק

תגים: ,

ביום חמישי (18.6.2020) בצהריים דיווחתי בחלון המבזקים של האתר: הוגשה (18.6.2020) תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית לפי חוק להגנת הצרכן) נגד קשר ספורט/מכבי חיפה, מכבי ת”א, בית”ר ירושלים והפועל באר שבע בכדורגל, מכבי ת”א בכדורסל ומשרד הכרטיסים “לאן”; שישה התובעים הם בעלי מנויים ש”אינם יכולים לעשות כל שימוש במנוייהם” לאחר שהמשחקים כיום מקיימים ללא נוכחות קהל, בשל קורונה; לאוהדים לא “הוצע החזר כספי בגין החלק היחסי של המנוי שלא ניתן למימוש”.

ההיקף הקבוצתי של התביעה נאמד בכתב התביעה ב- 52,470,000 ₪.

בפתח כתב הטענות נאמר כי “עניינה של בקשה לאישור תובענה ייצוגית זו בכך שעקב משבר קורונה,  אירועי ספורט של קבוצות כדורגל וכדורסל רבות בוטלו לחלוטין או שבו להתקיים במתכונת שאינה כוללת קהל, מבלי שהוצע לבעלי המנויים של הקבוצות החזר כספי בגין החלק היחסי של המנוי שלא ניתן לממש”.

התובעים בתביעה זו שהוגשה לבית-המשפט המחוזי מרכז-לוד הם אביחי וקנין, אלדד יוגב, יוסף קצבורג, שחר שלמה, ליאור חנוקר ושלמה מרדכי וייס, “בעלי המנויים העונתיים למשחקי הבית של המשיבות 1-5 לשנת 2019-2020 אשר לא יכולים להמשיך ולעשות כל שימוש במנוייהם וכן בעלי מנויים למשחקי הבית של קבוצות כדורגל וכדורסל אחרות, אשר רכשו את מנוייהם באמצעות המשיבה 6 [משרד הכרטיסים “לאן”] ולא יכולים להמשיך ולעשות כל שימוש במנוייהם”.

לדברי כתב התביעה, “חברי הקבוצה זכאים לאלתר וללא דיחוי להחזר כספי בגין החלק היחסי של המנוי שבו לא ניתן להשתמש. המשיבות יודעות היטב כי הן חייבות עפ”י דין לבצע החזר כספי בגין החלק היחסי של המנוי שבו לא ניתן להשתמש”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד רו”ח דוד מזרחי ועו”ד רון סולן.

= = = = = = = = = = = = = = =

הערות עורך Read IT Now:

במהלך חודש אפריל 2020 היה Read IT Now האתר הראשון לדווח על שתי תביעות (נפרדות) ובקשות לאשרן כתובענות ייצוגיות לגבי שידורי ספורט בכבלים ובלוויין ודרישות להחזר כספים למנויים בגין שידור משחקים חוזרים ולא חיים (לאור משבר קורונה): כאן ו- כאן.

= = = = = = = = = = = = = =