תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד פרטנר וסלקום בשם “כל מי שהשתמש בשירותי חו”ל של הנתבעות מחוץ לחבילה או בלא חבילה או בחריגה מחבילה אשר לגביהם נגבה מחיר מופרז”

08:22 13.05.2018

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל משפט

תגים: ,

לבית-המשפט המחוזי מרכז בלוד הוגשה ב- 6 במאי 2018 תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד החברות פרטנר תקשורת וסלקום ישראל בשם “כל מי שהשתמש בשירותי חו”ל של הנתבעות מחוץ לחבילה או בלא חבילה או בחריגה מחבילה אשר לגביהם נגבה מחיר מופרז”.

התובעים בתביעה זו הם דוד וייס [מנוי של פרטנר], פהארהאנד רבקה ולוי ישראל [מנויים של סלקום] מירושלים. יצויין כי וייס הגיש בנושא זה תביעה לבית-המשפט לתביעות קטנות בירושלים [ת”ק 1340-01-18] נגד פרטנר תקשורת אולם “לאור מורכבות התביעה והצורך בהליכים שונים ובין השאר גילוי מסמכים, שאלון וזימוני עדים, אשר אינם מתאימים להתדיינות בפני בית-משפט לתביעות קטנות, הגיש בקשה למחיקת התביעה תוך שמירת האופציה להגשת התביעה בפני הערכאה המתאימה”.

בכתב התביעה הנוכחי נאמר בין היתר כי “השאלה העובדתית העיקרית בתביעה זו הינה כמובן כמה עולה דקת שיחה בחו”ל לפרטנר ולסלקום (וכן SMS ונפח גלישה) וכמה מותר להן להרוויח יחסית לעלות זו. זו גם שאלה עובדתית שהתשובה לה מן הסתם תוצג במסגרת ניהול תביעה זו ותוכיח את צדקת טענות התובעים והפגיעה הגדולה בציבור.

“ענייננו במצב דברים פשוט ורגיל בו לקוח שוכח לעשות חבילת תקשורת לחו”ל, או בוחר לא לעשות חבילת שיחה לחו”ל, או טועה ולא עושה חבילת שיחה לחו”ל, או מתקשר במקרה לחו”ל למרות שלא התכוון או מקבל שיחה במקרה בחו”ל, ובהתאם משתמש ב- SMS או באינטרנט בחו”ל.

“… בכל המקרים בהם אנו דנים כאן משולמים סכומי עתק בגין כל דקה ודקה, למרות שבמסגרת חבילה היה משולם סכום נמוך מאוד באופן יחסי, ולמרות שלמשיבות העֲלוּת בגין אותה דקת שיחה או שירות בחו”ל הינה זהה ונמוכה במיוחד.

“איננו יודעים מה העֲלוּת של דקת שיחה אצל הנתבעות, אבל ברור לנו שהיא אינה כה גבוהה כמו שהנתבעות מנסות לספר לנו.

“על פני הדברים מדובר בעֲלוּת של עד 50 אג’ לדקה, כנראה פחות. ואם ההערכה הזאת נכונה, הרי מדובר בחיוב של יותר מפי 50 מהמחיר, ומדובר ברווח מופרז, מוגזם ובלתי סביר של 6,000%!

“מהותה של בקשה זו הינה פנייה לבית-המשפט כדי ליצוק תוכן מעשי לאיסור על קביעת מחיר לא הוגן מופרז על-ידי גורם עסקי שבפעולה זו הוא גם מונופול, במעשה הגורם לפגיעה חמורה בלקוח הישראלי ומפר את המטרות החברתיות והכלכליות העומדות ביסוד חוקי ההגבלים העסקיים בישראל ובעולם.

“… אנו איננו אומרים שאסור למשיבות להרוויח. אדרבא, שכל משיבה תרוויח. אך שתרוויח רווח הוגן. לא רווח מוגזם ולא רווח עושק … עדיין אין הדבר מייצר למשיבות זכות לגבות מחירים כה גבוהים על שירות כה רגיל אותו הן מוכנות לספק במחיר זול מאוד יחסית וכשעלותו כה נמוכה עבורן.

לדברי התובעים, פרטנר – שעה שהיא גובה 29.90 ₪ לדקת שיחה – “היא מרוויחה רווח של יותר מ- 6,000% מול עלות השירות” ואילו סלקום – כשהיא גובה 24.90 שJ לדקת שיחה – “מרוויחה רווח של יותר מ- 5,000%!!!

זהו רווח מופרז בכל קנה מידה שהוא – שאין לו אח ורע גם בישראל“.

התביעה הוגשה באמצעות עורכי הדין יצחק אבירם ושחר בן מאיר.

[הערה: כל ההדגשות מופיעות באופן זהה בטקסט המקורי של כתב הטענות].