שמה של עורכת דין הוכתם למשך כיממה ע”י אתר חדשות רק משום שהיא נושאת שם פרטי זהה לשמו של עורך דין (גבר) שאותו ביקר העליון בחריפות בפסק דין שנתן

16:01 29.06.2018

קטגוריות: משפט

כבר בראשית הדברים אני מבקש להבהיר כי איני מפרסם את שם אתר החדשות בו מדובר. גם איני מפרסם את שמה של עורכת הדין ואת שמו של עורך הדין – ששניהם, כאמור, בעלי אותו שם פרטי [שם יוניסקס, היכול לשמש גברים ונשים, כאחד] אך שמות משפחה שונים לחלוטין. המטרה שלי אינה לבייש אדם כלשהו אלא לדווח על דבר מאוד לא שגרתי שקרה.

פסק הדין בעניין זה הוא של בית-המשפט העליון לגבי תיק בנושא עבירות מין קשות בתוך המשפחה, פסק דין שזכה – ובצדק לדעתי – לסיקור נרחב ולטיפול באמצעי תקשורת רבים [בין היתר בעקבות דברי העידוד והתמיכה שראש ההרכב כתב לילדה שנפגעה מינית מקרוב משפחתה]. אתר החדשות הספציפי שאני מציין כאן היה, לדעתי, הראשון לפרסם את פסק הדין.

אולם כאשר הוא פירסם את המידע על פסק הדין, אותו אתר דיווח כי מדובר בעורכת דין מסויימת [אשר, כאמור, נושאת את אותו שם פרטי כמו של העו”ד הגבר שאכן היה המייצג].

איני יודע איך הכתב של אותו אתר – מישהו שאינו חדש בתחום העיתונות בכלל ובסיקור נושאים משפטיים בפרט – נקב דווקא בשמה של עורכת הדין. שהרי, שם  ב”כ הנאשם בתיק זה מופיע בראש פסק הדין, כמקובל.

מדובר אומנם בשם פרטי זהה של שני עורכי הדין אולם בשמות משפחה שונים לחלוטין וכמובן בשני מגדרים שונים.

יתרה מכך, אותו אתר מקדיש חלק נכבד מהתוכן שלו לעניינים משפטיים (למרות שהוא אתר לכל סוגי החדשות). לא ברור מדוע “נבחרה” אותה עורכת דין “לככב” בידיעה הזאת במיוחד לאור כך שהיא מתמחה בנושאים משפטיים אחרים שאינם קשורים לעבירות מין.

רק למחרת הפרסום (אולי בעקבות פנייה של עורכת הדין לאתר/לכתב) שונה טקסט הידיעה באתר החדשות, הושמט שמה של עורכת הדין והוסף שמו של עורך הדין, כפי שהיה צריך להיות מלכתחילה.

יודגש כי הדברים שכתבתי כאן מתועדים אצלי בצילומי מסך.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

לפני שנים ראיתי ראיון עם אותו עורך דין באחת מתוכניות החדשות היומיות בטלביזיה. הוא רואיין במשרדו כשהוא יושב במשרדו מאחורי שולחן העבודה כשברקע כוננית עם קלסרים (בסגנון מופע הקלסרים של ראש הממשלה לגבי פעילות המוסד באיראן). על הגב של כל הקלסרים (כלפי חוץ) מופיעות מדבקות עם מספרי התיקים, שם הלקוח  ובגדול — הכיתוב “זיכוי”.

לפי מה שניתן היה לראות מבעד למסך הטלביזיה מדובר ב- 100% הצלחה: כל תיק – זיכוי (ובפרפרזה: כל אבטיח – מלמיליאן).

לפני שהעליתי עכשיו את הידיעה, בדקתי שוב בעזרת גוגל: התמונה עדיין מופיעה באינטרנט. גם העורך דין וגם קלסרי הזיכוי.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

אותו אתר, אגב, פירסם בינואר 2015 ידיעה שעסקה בכך שהעובדה שיש פטורים לאנשים מסויימים מחובת ויזה כניסה לארה”ב מקלה על פעילותם של מחבלים שם. כיוון שנהוג להשתמש בתמונות המחשה (אילוסטרציה), מישהו בחר לעטר את הידיעה הזאת בהמחשה של ויזה. לא, לא צילום של דרכון יחד עם צילום של ויזה (שניתן להשיג בכל מאגר תמונות מסחרי) אלא ויזה של ממש: לוגו של חברת כרטיסי האשראי VISA. מתחת לתצלום הזאת נוסף הכיתוב: “מחמירים את אמצעי הביטחון”. כמעט שלוש שנים וחצי אחרי והידיעה על התצלום עדיין מופיעה באותו אתר.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =