סקר של חברת אבטחת המידע NordVPN Teams: עובדים אמריקנים ובריטים עובדים עוד שעתיים בשל מגיפת קורונה

בעבר פורסמו ממצאי סקר של חברת אבטחת המידע NordVPN Teams לפיהם מועסקים עובדים זמן ממושך יותר בשל המשבר העולמי של מגיפת קורונה והגידול העולמי בעבודה-מרחוק.

סקר חדש של NordVPN Teams מצביע על כך שעובדים אמריקנים ובריטים עובדים עוד שלוש שעות (במקרה של ארה”ב) ושעתיים (במקרה של בריטניה) מידי יום – בשל מגיפת קורונה.

מהסקר עולה כי העובדים בארה”ב הגדילו בממוצע את מספר שעות העבודה השבועיות שלהם בשיעור של כמעט 40% או תוספת של 15 שעות נוספות (שמשמעותם יותר משבוע עבודה אחד נוסף בחודש). מדובר בגידול הרב ביותר מבחינה עולמית נכון לחודש אפריל 2020.

בתוך כך, בצרפת, קנדה וספרד העובדים חזרו למשטר העבודה שהיה קיים לפני פרוץ המשבר העולמי מבחינת מספר שעות העבודה השבועיות כשבעבר במדינות הללו נרשם גידול ממוצע של שעתיים בשעות העבודה בזמן הסגרים. משמעות הדברים היא ככל הנראה במרבית המדינות האירופאיות העובדים חזרו, ולו חלקית, לעבוד בתוך המשרדים ולא רק מרחוק כך שזמני העבודה התייצבו.

מהסקר עולה עוד כי אין יידה משמעותית בשימוש ב- VPNs עסקיים בזמן ארוחות הצהריים וההערכה היא שמשכי הזמן של הפסקות הצהריים הלכו והתקצרו, בשל המצב. השימוש ב- Business VPNs הגיע לרמת שיא במהלך חודש אפריל 2020.

נתונים שפירסמה חברת האבטחה NordVPN בסוף מארס: גידול משמעותי בשימוש ב- VPN בשל התפשטות נגיף קורונה המאלצת עבודה-מרחוק:

נתונים שפירסמה חברת האבטחה NordVPN בסוף חודש מארס 2020 הצביעו על גידול משמעותי במדינות רבות בעולם בשימוש ב- Virtual Private Networks, VPNs בשל התפשטות נגיף קורונה שאילצו לבצע עבודה-מרחוק והצורך לעשות זאת בצורה מאובטחת.

לדברי חברת האבטחה NordVPN, השימוש העולמי בטכנולוגיית ה- VPN של החברה גדל מאז 11.3.2020 בשיעור של 165%. הגידול הרב ביותר של שימוש עובדים ב- VPN עיסקי נרשם בהולנד ועמד על 240%.

באוסטריה נרשם שיעור גידול של 208% ואילו בקנדה נרשם שיעור גידול של 206%. שיעורי גידול של 180% עד 190% נרשמו בצרפת, בבלגיה ובדנמרק. בספרד נרשם שיעור גידול של 95% בשימוש.

בארה”ב נרשם שיעור גידול של 66% ואילו בבריטניה נרשם שיעור גידול של 48%. ואולם, NordVPN מעריכה כי בהמשך שיעורי הגידול יגיעו פחות או יותר לרמות שנראו בשאר המדינות.

יצויין כי בתחילת חודש מארס 2020 דיווח ה- TheRegister על באג במוצר ה- VPN של החברה.

= = = = = = = = = = = = = = =

הידיעה הזאת והבאג שהתגלה במוצר החברה לא דווחו באתר ‘טלקום ניוז’ של אבי וייס שהוא חובב נלהב שלה ומצרף באנר פרסומי שלה לכל ידיעה כמעט שהוא מפרסם בנושא אבטחת מידע/סייבר. זאת כפי שניתן, למשל, לקרוא כאן.

בתקופה האחרונה, סביב משבר קורונה, חל ב’טלקום ניוז’ גידול משמעותי במספר הידיעות בתחום אבטחת מידע (בשל פישינג, ספאם, האקרים, עבודה-מרחוק, הונאות ותרמיות כולל לגבי זום), עוד יותר מאשר בתקופות רגילות.

אבי וייס ניצל כמעט כל הזדמנות כזו כדי לפרסם שוב ושוב את החברה שהוא משמש כאפיליאטור שלה.

הוא נוהג ‘להדביק’ פרסומת של החברה בסופו של כל אייטם שהוא מפרסם בנושא אבטחת מידע כלשהו כאילו מדובר במשהו שהוא חלק בלתי-נפרד של המידע החדשותי, בלי שום סימן שהוא שמדובר בפרסומת/מודעת פרסומת.

זה יכול להיות גם במקרה של הודעות לעיתונות של משרדי ממשלה ויחידות סמך ממשלתיות [כמו, למשל, מערך הסייבר הלאומי והמטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת – 105 ] שאבי וייס מפרסם ב’טלקום ניוז’ ומצמיד אליהם בסופן את הפרסומת של החברה מבלי לתת גילוי נאות שמדובר במודעת פרסומת.

= = = = = = = = = = = = = = =

אבל בהחלט אפשר לסלוח על כך לאבי וייס, שהרי הוא הצהיר על עצמו כי אינו עיתונאי פשוט אלא עורך עיתון. ואם הוא עושה זאת הרי שיש מן הסתם שיקול עיתונאי כבד משקל ל’שידוך’ מודעת הפרסומת לחומר המערכתי מבלי לתת גילוי נאות.

אחרי ככלות הכל, רק לפני מספר שנים אבי וייס נהג לפרסם מבצעי קידום מכירות של NordVPN כאייטמים שוטפים בין שאר האייטמים החדשותיים. כך, למשל, ב- 14.11.2017 (פחות משלוש שנים לאחור!) הוא לא התבייש להכתיר את האייטם לגבי מבצע כזה – כ”ראשונים לדווח”.

אגב, כהרגלו, אותו אייטם ‘ראשונים לדווח’ התפרסם באתרי לוויין נוספים של אבי וייס דוגמת avialia.wordpress.com ו- aviw-telecomexpertistalking.blogspot.com.

[וזה כמובן מתועד למקרה שמומחה הטלקום יכחיש זאת והדברים גם מופיעים בגוגל].

= = = = = = = = = = = = = = =

בשבוע שעבר אבי וייס פירסם ב’טלקום ניוז’ אייטם חדש שכותרתו: “האם היועץ המשפטי לממשלה יעצור את מסע הפרסום של הפרזנטור של סיבי חברת פרטנר?”

האייטם הזה, שהחל דרכו כ’בלעדי’, שונמך בהמשך ל’חדשות מקומיות’ והכוונה כמובן הייתה לשר התקשורת יועז הנדל.

באותה מידה ניתן גם לשאול האם ומתי אבי וייס יפסיק לשמש פרזנטור של חברת NordVPN ויפסיק להצמיד אוטומטית את הפרסומת שלה לכל אייטם שהוא מפרסם בנושא אבטחת מידע (מבלי לציין בגילוי נאות כי מדובר בפרסומת ולא בחל בלתי-נפרד של הטקסט אליו הוצמדה).

= = = = = = = = = = = = = = =