נשיאות הכנסת אישרה הנחת הצע”ח פרטית על שולחן הכנסת: הצעת חוק התקשורת (בזק ושידורים) (תיקון – הגבלת שידור משחקים בתשלום)

21:38 26.12.2016

קטגוריות: ספורט והיי-טק

תגים:

יו”ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין וסגני היו”ר אישרו ב- 26.12.2016 הנחה על שולחן הכנסת הצעת חוק (פ/3603/20) של חברי הכנסת דב חנין, איימן עודה, עאידה תומא סלימאן, יוסף ג’בארין ועבדאללה אבו מערוף.

בדברי ההסבר להצעת חוק התקשורת (בזק ושידורים) (תיקון – הגבלת שידור משחקים בתשלום), התשע”ז – 2016 נאמר כי “תרבות ואהדת הספורט מושרשת ונהוגה בבתי אב רבים ברחבי הארץ. דורות רבים מתחנכים על ברכי הספורט הישראלי ורוכשים ערכי תחרות, הישגיות, זהות קבוצתית ועוד.

“בעבר, ערוצי השידור המסחריים עודדו וטיפחו תרבות זו בכך שהביאו את המשחקים למקרני הטלוויזיה של מאות אלפי בתי-אב.

“בעשור האחרון, ערוצי הכבלים והלוויין משדרים אירועי ספורט, ובין היתר משחקי כדורגל באמצעות מנגנון ‘שלם וצפה’ או באמצעות ערוצי ספורט ייעודיים שנגבה עליהם תשלום נוסף על דמי המנוי הבסיסיים.  כך נוצר מצב בו עבור משחקים מרכזיים רבים, שהם בעלי עניין לציבור אוהדי הספורט, נדרשים הצופים בבית לשלם.

“שידור משחקים מרכזיים בתשלום פוגע באוכלוסייה של מאות אלפי צופים כמו גם בעשרות אלפי משפחות מעוטות יכולת אשר עבורן אירועים אלו הם רגעים בודדים של פנאי ובידור.

“בהצעת חוק זו מוצע לקבוע כי צפייה באירועי ספורט מרכזיים לא תותנה בתשלום נוסף מעבר לדמי מנוי שירותי הטלוויזיה החודשיים. בכך, תגן על צופי הספורט הרבים בישראל, ובפרט על צופים שאינם יכולים להרשות לעצמם רכישת ערוצי ספורט בודדים שאינם נכללים בחבילת ערוצי הספורט”.

יצויין כי הצעת חוק זהה הונחה על שולחן הכנסת העשרים על ידי חבר הכנסת איל בן ראובן (פ/3367/20).

הצעת החוק מבקשת לקבוע כי “כי מתן רישיון לשידורי כבלים ולביצוע שידורים יותנה בכך שבעל רישיון לשידורי כבלים לא יגבה תשלום עבור צפייה [כל תשלום נוסף מעבר לדמי המנוי החודשיים הבסיסיים הקבועים בכל חודש] באירוע ספורט מרכזי [משחק רשמי שבו משתתפת נבחרת ישראל, או גמר או חצי גמר של כל טורניר ספורט רשמי, בארץ או בעולם, או כל אירוע ספורט בעל עניין לציבור הרחב שתקבע המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין] המשודר בערוץ המיועד לשידורי ספורט ולא ישדר אירוע ספורט מרכזי בערוץ לשידורי ספורט שעליו הוא גובה תשלום חודשי קבוע נוסף על דמי המנוי החודשיים המשולמים עבור חבילת הבסיס.