נשיאות הכנסת אישרה היום (2.1.2017) הנחת הצע”ח פרטית על שולחן הכנסת: הצעת חוק מרשם שמות המתחם בישראל

19:03 02.01.2017

קטגוריות: אינטרנט

תגים: , ,

■ פורסם לראשונה בחלון המבזקים באתר זה בתאריך 2.1.2017 בשעה 15:47

■ עדכון: 2.1.2017 בשעה 19:00

יו”ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין וסגני היו”ר אישרו ב- 2.1.2017 הנחה על שולחן הכנסת הצעת חוק (פ/3640/20) של חבר הכנסת נחמן שי.

בדברי ההסבר להצעת חוק מרשם שמות המתחם בישראל, התשע”ז-2017, נאמר כי “באוקטובר 1985 קיבלה ישראל לראשונה את כינוי המען המדינתי שלה והייתה למדינה השלישית בעולם, אחרי ארצות הברית ובריטניה. בישראל רשומים היום כ- 240,000 שמות מתחם המנוהלים על ידי איגוד האינטרנט הישראלי (ע”ר) באמצעות 10 רשמי משנה. כמות זו ממקמת את ישראל סביב המקום ה- 40 בעולם, זאת מתוך כ- 250 סיומות בין לאומיות.

תחום מרשם שמות המתחם בישראל אינו מצוי בתחום סמכותו ופיקוחו של אף גורם או רשות ממשלתי ולכן אינו מפוקח כראוי. פעילות הרישום והחידוש של שמות מתחם וכינויי מען בסיומת ישראל מהווה פעילות תשתית מהותית וייחודית בתחום האינטרנט המחייבת הסדרה כפי שנעשה במדינות שונות בעולם. הצעת החוק מבקשת להסדיר ולהגדיר את הקמתם והפעלתם של מרשמי שמות מתחם, את אופן ניהולם, את הנתונים שייכללו בהם, את כללי הרישום והחידוש ואת הפיקוח עליהם.

“(…) מוצע להגדיר שהקמה או הפעלה של מרשם תותר רק לאחר קבלת היתר מהמנהל הכללי של משרד המשפטים ובהתאם לחוק המוצע. בין היתר מוצע לקבוע שהיתר כאמור לא יינתן אם מבקש ההיתר או מי שמיועד לנהל את מרשם שמות המתחם הורשע בעבירה שמפאת מהותה, חומרתה או נסיבותיה הוא אינו ראוי להפעיל או לנהל מרשם שמות מתחם, לפי העניין. עוד מוצע להסמיך את הרשם לבטל, להגביל או להתלות היתר שניתן למרשם שמות המתחם ולהחליט מה ייעשה במידע כאמור בסעיף 8 שברשות מרשם שמות המתחם שפעילותו הופסקה.

“(…) מוצע לקבוע הוראות מעבר שיחולו על מרשמים הפועלים ערב יום תחילתו של החוק. כך, מרשמים שפעלו בהיקף גדול וביכולתם להמשיך לפעול תקופה ארוכה בהתאם להוראות החוק המוצע יוכלו להגיש בקשה להיתר אף אם לא מתקיימים בהם כל התנאים הנדרשים ממבקש היתר חדש. עד להחלטה בבקשתם הם יהיו רשאים להמשיך לפעול, ובלבד שיגישו בקשה להיתר בתוך 60 ימים מיום תחילתו של החוק. כמו כן מוצע להסמיך את הרשם ליתן הוראות בעניין העברת המידע שברשות מרשם שמות המתחם שלא יקבל היתר”.