משרד התקשורת פירסם הדו”ח השנתי שלו לפי חוק חופש המידע לשנת 2017 [באיחור של יותר מ- 3.5 חודשים]

ביום שני האחרון, 22 באוקטובר 2018, בשעה 20:49, בחלון המבזקים של אתר זה דיווחתי כי “בשעה טובה, סוף-סוף (למרות שהמועד הרשמי האחרון לפרסום היה ב- 1.7.2018) מפרסם היום (22.10) משרד התקשורת באתר שלו את הדו”ח השנתי שלו לפי חוק חופש המידע לשנת 2017“.

* את הדו”ח במלואו ניתן לקרוא כאן.

■ ב- 17 באוגוסט 2018 פירסמתי את הידיעה הבאה כאן באתר: נכון למועד פרסום ידיעה זו, משרד התקשורת טרם פירסם את הדו”ח השנתי שלו לגבי יישום חופש המידע במשרד בשנת 2017.

המועד הרשמי האחרון לפרסום הדו”חות עבור כל משרדי הממשלה ויחידות הסמך הוא ה- 1 ביולי בכל שנה.

ביום ראשון 5 באוגוסט שלחתי מייל בנושא זה אל מוניר קזמל הממונה על יישום חוק חופש המידע במשרד התקשורת. המייל נשלח הן אל כתובתו האישית במשרד התקשורת והן לכתובת הכללית של חופש המידע במשרד. הפנייה נותרה ללא מענה.

שבוע לאחר מכן, ביום ראשון 12 באוגוסט שלחתי אליו תזכורת. הפעם נשלח העתק אל הדובר בפועל של משרד התקשורת גיל גפן. גם הפעם לא הייתה תשובה ממר קזמל.

בתשובה לשאלתי אל היחידה הממשלתית לחופש המידע (במשרד המשפטים) נעניתי הבוקר כי “ככל הידוע לנו משרד התקשורת לא הגיש דו”ח שנתי לשנת 2017”.

■ ב- 5 באוקטובר 2018 פירסמתי ידיעה כאן באתר [תחת הכותרת: משרד התקשורת – המשרד הממשלתי הראשון המפרסם את דו”ח ההתקשרויות הרבעוני שלו לרבע השלישי של 2018]. בסופה של אותה ידיעה כתבתי: “ואם עוסקים בחופש המידע,  ראוי להדגיש כי עד היום טרם פירסם המשרד את הדו”ח השנתי שלו לפי חוק חופש המידע, דו”ח שפ”י החוק היה אמור לפרסם עד ה- 1 ביולי 2018″.

= = = = = = = = = = = = = = = = = =

מתוך ידיעה שפירסמתי כאן באתר ב- 24 באוגוסט 2018:

פורסם ב’טלקום ניוז’: באייטם הזה מ- 21.8.2018 כותב אבי וייס בין היתר: “בהמשך הכתבה אביא כמה דוגמאות למהלכים, שהמשרד לא פירסם אודותם בחודש האחרון. די בכך שאציין, שהמשרד לא פרסם את דו”ח סיכום 2017 (כנדרש לפי “חוק חופש המידע” עד 1.6) וגם לא הסביר לציבור למה זה לא פורסם. לי זה די ברור למה: כשעוסקים בקצב בחלוקת הטבות במיליארדים ל’מקורבים לצלחת’, ומקשיבים רק ‘לבעלי עניין’, אז אין זמן לדווח באופן שקוף לציבור…  זה די ברור מי לא מעוניין בשקיפות: מי שחושב, שאם הוא יסתיר את מעשיו, לא יגלו את העבירות המשמעתיות, האתיות ואולי הפליליות, שהוא מבצע בתפקידו”.

העוּבְדּוֹת: אכן מלים כדורבנות מצידו של אבי וייס. אבל כמי שקורא למשרד התקשורת לגלות שקיפות הוא עצמו – אבי וייס – לא מגלה שקיפות ואינו מציין את העובדה הבאה: Read IT Now פירסם ידיעה בדיוק בנושא זה כבר ביום שישי 17.8.2018 בצהריים. כלומר, יותר מארבעה ימים לפני הידיעה ה’בלעדית’ של אבי וייס.

בידיעה שאני פירסמתי כתבתי בין היתר על הפניות שלי בעניין זה למשרד התקשורת שלא נענו.

ואגב, אבי וייס כתב – בטעות או בכוונה – כי על משרדי הממשלה לפרסם את הדו”ח השנתי (לשנה הקודמת) עד ה- 1 ביוני בכל שנה. אני, בידיעה המקורית שלי, כתבתי כי המדובר ב- 1 ביולי בכל שנה. בשנת 2015 הודיעוני מהיחידה הממשלתית לחופש המידע במשרד המשפטים כי “חוק חופש המידע קובע כי רשות תפרסם את הדו”ח עד ה-1 ביולי. על כן, המועד הקובע להגשת דין וחשבון שנתי הוא ה-1 ביולי בכל שנה קלנדרית”. אבל אבי וייס טוען כי הוא בודק היטב כל פרט לפני שהוא מפרסם אותו.

= = = = = = = = = = = = = = = = = =