משרד התקשורת נעזר במומחה לתורת המשחקים במסגרת הכנת מכרז חדש

בסוף חודש אוקטובר 2018 פורסם במערכת מנו”ף (מערכת ניהול ופרסום מכרזים ופטור ממכרז של מינהל הרכש הממשלתי במשרד האוצר) על “הרחבת התקשרות עם יועץ תורת המשחקים” [התקשרות המשך באישור ועדת מכרזים משרדית] וזאת לצורך “סיום כתיבת מסמכי מכרז”.

ההתקשרות שאושרה הפעם היא לתקופה שמ- 1.11.2018 ועד 31.10.2019. יצויין כי במערכת מנו”ף לא מוזכרת התקשרות קודמת עם אותו מומחה, פרופ’ ליעד בלומרוזן מהאוניברסיטה העברית בירושלים. רק בדו”ח ההתקשרויות הרבעוני של משרד התקשורת מצאתי אינדיקציה להתקשרות קודמת עימו.

מבדיקה שערכתי מסתבר כי ב- 28 באוקטובר 2018 נערכה ישיבה של וועדת מכרזים ליועצים, מחקרים וסקרים במשרד התקשורת.

בפרוטוקול ישיבת הוועדה שהגיע לידי Read IT Now נאמר בין היתר כי “בתאריך 30 בנובמבר 2017 התקשר המשרד עם פרופ’ ליעד בלומרוזן, במסגרת קיומה של וועדת מכרזים להקצאת תדרים לטובת אספקת שירותי רט”ן ברחבי פס מתקדמים, לטובת מתן ייעוץ בנושא תורת המשחקים ובניית מנגנון המכרז ומאפייניו”.

בהמשך הפרוטוקול נאמר כי “[…] הפנייה נעשתה ל- 13 יועצים שונים והתקבלה הצעה יחידה.

“עבודתה של וועדת המכרזים נמצאת בעיצומה ותרומתו של היועץ להמשך עבודה זו רבה. עד כה פעל היועץ במסגרת הצוות הכלכלי לבניית מאפייניו המרכזיים של מודל המכרז המתאים ביותר למכרז דנן, במסגרת השוואת מודלים שונים ולמידה מהניסיון הנצבר לגביהם בעולם. אולם מודל זה טרם הושלם, לרבות בדיקתו באמצעות סימולציות מתאימות.

“על-מנת להבטיח את השלמת מודל המכרז בצורה המיטבית ביותר תוך התאמתו להחלטות המתקבלות בוועדת המכרזים וכן את ליוויו של היועץ במהלך קיום המכרז ואחריו, נדרש להאריך ולהרחיב את ההתקשרות למשך שנה נוספת”.

הוועדה החליטה בסופו של דבר להמשיך בהתקשרות עם פרופ’ ליעד בלומרוזן כמבוקש.