מערך הסייבר הלאומי מבקש לצרף את אוניב’ אריאל לשאר מוסדות ההשכלה הגבוהה בארץ עימן הוא משתף פעולה במיזמי סייבר משותפים

מערך הסייבר הלאומי (במשרד ראש הממשלה) מבקש לצרף את אוניברסיטת אריאל בשומרון לשאר האוניברסיטאות בארץ עימן הוא משתף פעולה.

היום (23.10.2018) פירסם מערך הסייבר הודעה רשמית [מיזם משותף ללא כוונת רווח, טרום החלטת וועדה] בדבר המיזם המשותף של מערך הסייבר הלאומי ושל אוניברסיטת אריאל לטובת הקמת מרכז מחקר סייבר.

בהודעת מערך הסייבר הלאומי נאמר כי “מערך הסייבר מבקש להקים מיזם משותף עם אוניברסיטת אריאל  להקמת מרכז מחקר סייבר על פי תקנה (30)3.

“המיזם הינו תוספת לששת המיזמים שערך מערך הסייבר עם אוניברסיטאות שונות בשנים 2014-2015 (באוניברסיטאות חיפה, טכניון, תל אביב, בר אילן, האוניברסיטה העברית בירושלים, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב).

“בכוונת מערך הסייבר להתקשר במיזם משותף עם אוניברסיטת אריאל, כמו גם עם שאר האוניברסיטאות, לצורך הפעלת מרכז המחקר לסייבר.

רקע להתקשרות: מרכז המחקר הינו מסגרת של  מצוינות למינוף מחקר הסייבר. מרכז המחקר מתבסס על תשתית פיזית וארגונית תומכת. במרכז המחקר מובלים מחקרים בתחום הסייבר וכן פעילויות נוספות כגון כנסים רלוונטיים לנושא לקהל האקדמאי וקהל רחב ועוד.

“עם התבססות האקדמאית של האוניברסיטה באריאל בכוונת המערך לקדם מיזם משותף שיאפשר את ההתבססות האקדמית של המרכז תוך כדי הובלת המרכז לכדי עצמאות כלכלית לאורך זמן.

משך ההתקשרות: שנתיים מיום החתימה על ההסכם. בתום השנתיים הראשונות של התוכנית, תהיה אפשרות להאריך את ההסכם בשנתיים נוספות בכפוף להסכמת הצדדים ואישור ועדת המכרזים כאמור בתקנה 3ג לתכ”מ. בכל מקרה, בתום תקופת ההתקשרות, תהיה תקופת השלמה בת שנתיים שמטרתה לאפשר למרכזים להשלים את מימוש המחקרים שהחלו בזמן ההתקשרות.

שווי ההתקשרות: בשנתיים הראשונות, סכום של 6.8 מיליון ₪, מתוכם 3.4 מיליון ₪ מתוך תקציב המערך. ככל שיוחלט על סיום ההתקשרות בתום השנתיים הראשונות, בשנות ההשלמה יתבצע ליווי של מחקרים הכלולים בתקציב זה. ככל שיוחלט להרחיב את ההסכם בשנתיים נוספות: תוספת של 5.6 מיליון ₪, מתוכם  2.8 מיליון ₪  מתקציב המערך. בשנות ההשלמה, יתבצע ליווי של מחקרים הכלולים בתקציב זה.

“כל מי שמבקש לבצע מיזם דומה למיזם האמור רשאי לפנות לוועדת המכרזים במהלך התקופה עד ליום 11.11.2018.  ועדת המכרזים תשקול את הפניות שקיבלה, בהתאם לתקנות חובת המכרזים, ולאחר מכן תקבל את החלטתה”.