מה אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ לא סיפר באייטם שלו [שכלל ‘חשיפה’ ‘בלעדית’ ‘נוקבת’] שפירסם ביום שישי (3.8)? [חלק א’]

הקדמה: פעמים רבות בשנים האחרונות כתבתי כאן שוב ושוב כי אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ “מקבל השראה” ממידע שאני מפרסם לפניו ב- Read IT Now. כה חזקה היא אותה השראה שהוא חש צורך עמוק להשתמש במידע הזה באייטמים שהוא מפרסם לאחר מכן באתר שלו, זאת מבלי לתת קרדיט למקור הפרסום הראשון.

לא זו אף זו: אבי וייס מצמיד לאייטמים הללו גם סיווגים ‘בלעדי’ ו’ראשונים לדווח’. הסיווגים הללו תוקפם ימים בודדים בלבד ויש להם שתי מטרות: המטרה הראשונה: ליצור רושם מוטעה בקרב קוראיו כאילו מדובר בעוד הישג עיתונאי אדיר [למרות שבפועל הוא כאמור משתמש במידע אשר פורסם קודם לכן כאן באתר זה]. המטרה השנייה: כך בנוי האתר שלו: אם תבדקו את ‘פירורי הלחם’ בידיעות שלו תיראו כי ידיעות עם הסיווג ‘בלעדי’ ממוקמות בראש הידיעות בדף הבית. קטגוריית העדיפות השנייה היא ידיעות המסווגות כ’ראשונים לדווח’. אח”כ – ידיעות המסווגות כ’נושא חם’ ו-‘שיחת היום’. מקץ מספר ימים הידיעות ‘משונמכות’ ויורדות מטה מטה באתר שלו.

כתבתי שוב ושוב כי כל עוד ישתמש אבי וייס באתר שלו במידע אשר קרא ב- Read IT Now  ויצמיד אליו סיווגים כאילו מדובר בידיעות בלעדיות שלו – אפרסם את הדברים בצורה מפורשת כאן באתר שלי ואחשוף את השקרים הללו.

הצעתי לו לא אחת להוכיח כי טעיתי במה שכתבתי והבטחתי כי אתנצל פומבית על כך. הוא לא ניצל את ההזדמנויות הללו.

פתוחה הייתה גם הדרך בפניו להגיש נגדי תביעה קטנה על לשון הרע. גם את זה הוא לא עשה, לפחות עד כה.

כיוון שהוא ממשיך בסורו, אני אמשיך להציג את האמת לגבי ‘מומחה הטלקום [ש]מדבר’, אברהם (אבי) וייס עורך ‘טלקום ניוז’.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

ה’חשיפה’ ה’בלעדית’ שפירסם אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ ביום שישי (3.8) בשעות אחרי הצהריים; להלן עיקרי החשיפה, בקצרה:

+ ביום שישי 3.8.2018 בשעה 16:20 פירסם אבי וייס באתר שלו ידיעה שסווגה כ’בלעדית’ ובעיקרה: “כתב ‘דבר ראשון’ ארז רביב חשף (היום, 3.8.18 בצהרים) את מסמך ההחלטה, שהוגש ע”י שר התקשורת איוב קרא לאישור הממשלה ובעקבות זאת הוא הוציא סדרה נוקבת של שאלות לצמרת משרד האוצר”. מדובר בהצעת החלטה הקשורה לחברת אנלימיטד (בעבר – מיזם הסיבים או IBC).

+ בעקבות זאת, כותב אבי וייס כי “פניתי גם אני בשאלות דחופות ביותר לצמרת משרד התקשורת”.

+ באותו היום פירסם אבי וייס בשעה 18:00 עדכון לידיעה בו נאמר בין היתר כי העיתון ‘גלובס’ כתב ש”הוט מאיימת בבג”ץ, אם שר התקשורת לא יסיר את הצעת ההחלטה המוצעת שלו לממשלה” [הערת עורך Read IT Now: הידיעה ב’גלובס’ פורסמה באותו היום בשעה 11:01 עוד לפני ה’חשיפה’ כביכול של ארז רביב ופרסום ה’חשיפה’ הזאת ע”י אבי וייס].

+ (אין) הנחתום מעיד על עיסתו: כאמור, אבי וייס כתב כי ארז רביב שלח סידרה נוקבת של שאלות לדוברות משרד האוצר. ואפרופו נוקבת, במוצאי שבת פירסם אבי וייס אייטם בלעדי נוסף שקשור לפרשה [או כמו שהוא אוהב להשתמש לאחרונה במילה – סאגה] ושם התייחס לאייטם המקורי שלו מיום שישי אחרי הצהריים: “… כתבה, שפורסמה בעקבות חשיפה של הכתב הכלכלי ארז רביב מ”דבר ראשון”, כתבה מאוד חריפה ונוקבת, המומלצת לקריאה מקדימה, למי שפספס אותה” [הערה: ההדגשה – שלי].

+ בלי כל קשר, יש להניח, נתי טוקר כתב המדיה של TheMarker פירסם אייטם בנושא ההצבעה הצפוייה בישיבת הממשלה. הפרסום הראשון שלו היה במוצ”ש 4.8.2018 בשעה 21:09 כשהידיעה פורסמה שוב בראשון בבוקר.

+ אם תהיתם, ארז רביב פירסם ידיעה בנושא ב”דבר1″ רק היום, ראשון (5.8.2018) בשעה 06:24 [אבל לפרסום שלו אתייחס בחלק ב’].

כאן בחלק א’ אתייחס לאבי וייס בהקשר זה. בחלק ב’ של אייטם זה אני מתייחס לארז רביב מ”דבר1″.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

ועכשיו אל העוּבְדּוֹת:

צר לי להיות משבית שמחות אבל לא חשיפה ולא נעליים. ניתן לבדוק בבדיקה פשוטה ב- Google את מה שאכתוב עכשיו: כבר ביום חמישי 2.8.2018 בשעה 18:25 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה: הממשלה תצביע ביום ראשון על “צמצום חובת הפריסה של חברת התקשורת – תיקון החלטת ממשלה”. למיטב ידיעתי, Read IT Now היה האתר הראשון לפרסם את הנושא לגבי הצעת ההחלטה לדיון והצבעה בישיבת הממשלה היום.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

אבי וייס קורא שנים את Read IT Now והוא יודע היטב כי אני פירסמתי את המידע יממה לפניו, לפני ה’חשיפה’ ה’בלעדית’ שלו. אבל אל תבלבלו אותו עם העובדות. האג’נדה שלו נגד משרד התקשורת כנראה חשובה יותר מהעובדות שלדעתי וממה שניתן לראות בגוגל – אינן שנויות במחלוקת.

בעבר הוא נהג לצטט מ- Read IT Now עם קרדיט למקור. כיום הוא מצטט מ- Read IT Now בלי קרדיט למקור ותוך שהוא מנכס לעצמו את הדברים כמקור ראשון.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

יש לי הערכה מה קרה בין אבי וייס לבין ארז רביב ביום שישי (בעקבות פרסום הדברים אצלי יום קודם לכן) ובמיוחד מי בדיוק ניסח את השאלות שנשלחו לדוברות משרד האוצר. אבל, איני יכול להוכיח אותה ולפיכך לא אפרסם אותה כדי להימנע מתביעת דיבה [למרות שלגבי כל טענותיי כאן דאגתי לשמור תמונות מסך – לצורך התיעוד].

יחד עם זאת, אני מבקש להפנות את תשומת ליבכם לשאלה ד’ בסידרת השאלות שנשלחה ע”י ארז רביב לדוברות משרד האוצר: “ההצעה מחזקת נורמה פסולה במשרד התקשורת לפיה החלטות מדיניות ראשיות נעשות לאחר התייעצות עם הגופים המפוקחים בלבד, ללא שיתוף משרדי ממשלה אחרים, ובייחוד ללא שיתוף נציגי הציבור, אותו אמור המשרד לשרת“.

מעניין שזהו ביטוי שגור אצל אבי וייס לפיו משרד התקשורת מתייעץ רק חברות התקשורת ולא עם נציגי הציבור המוסמכים. מצד שני, ייתכן שארז רביב מושפע מאוד ממה שהוא קורא אצל אבי וייס.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

לפעמים ‘אני’ זה ‘אני’ ולפעמים ‘אני’ זה ‘אנחנו’: בהזדמנות חגיגית זו אני מבקש להפנות את תשומת ליבכם לתופעה שגרתית אצל אבי וייס. לעיתים הוא כותב עם עצמו בגוף ראשון יחיד ולפעמים הוא כותב על עצמו בגוף ראשון רבים.

באותו אייטם מיום שישי הוא כתב בגירסה המקורית: “כשכתבנו לפני כיממה אודות ‘השתוללות שליחי סלקום בצמרת משרד התקשורת’, לא תיארתי לעצמי כמה העניין הזה מוחשי וקרוב למימוש”.

כמה שעות לאחר מכן נערך שינוי באייטם הזה ומה שהופיע בגירסה המתוקנת הוא: “כשפרסמתי לפני כיממה אודות ‘השתוללות שליחי סלקום בצמרת משרד התקשורת’, לא תיארתי לעצמי כמה העניין הזה מוחשי וקרוב למימוש”. אבל חוץ מהשינוי בנוסח, יש גם תוספות: “האינטרסים האישיים פעלו במרץ ובסתר – מאחורי הקלעים. זה די ברור. מדובר בצ’ופר ששווה כמה מיליארדי ₪. ‘כסף קטן’. ‘תיק 4000’ זה גרושים, ממש פרוטות, ליד השערוריה שיש לנו כאן. לכן הכל סודי והכל רץ ממש מהר…”. ” [הערת עורך Read IT Now: ההדגשות בקו תחתי – הן שלי].

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

הגירסה שצונזרה: ישנו אתר שנקרא Mivzakim.net. אתר זה הוא אגרגטור של חדשות ומפרסם אותם אצלו מייד (או בסמוך מאוד לאחר פירסומם במקור). ומה גילה אתר זה בהקשר הנוכחי?

בשעה 15:45:16 פירסם ‘טלקום ניוז’ ידיעה שכותרתה :”ניסיון ל’מחטף’ בעניין ביטוול הפריסה הארצית של חברת אנלימיטד לקראת רכישתה ע”י סלקום”. [הערת עורך Read IT Now: המלה ביטול עם שני וו’ מופיעה כך במקור]. אלא שזמן קצר לאחר מכן היא הוסרה ובמקומה מופיע באתר של אבי וייס, דף כחול/תכלת שבאמצעיתו מלבן לבן ובו כתוב:

 [בספרות אדומות] 404

That page doesn’t exist!

This page may have been moved or deleted

רק בשעה 16:17:23 פירסם ‘טלקום ניוז’ את הידיעה ‘המתוקנת’.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

אתם מוזמנים להמשיך ולקרוא גם את חלק ב’ של האייטם הזה, שם תגלו מה הקטעים שנמחקו לאחר פרסומם והגירסה שלי להשתלשלות האירועים. אגב, סביר להניח ש”צמרת משרד התקשורת” תקרא את הדברים בלקט היומי שמעבירה לה חברת ‘יפעת’.

מבזקים