לרגל 20 שנה ל- Read IT Now מוענק בזאת אות הוקרה לקורא המתמיד והשקדן אבי וייס (שהוא גם עורך האתר Telecom News) שמושפע עמוקות ממה שהוא קורא כאן באתר זה

בחודש פברואר 2019, שאך אתמול הסתיים לו, מלאו עשרים שנה ל- Read IT Now. זו הזדמנות פז להביע, בין היתר, הערכה לקורא הוותיק אברהם (אבי) וייס (שבזמנו החופשי הוא עורך אתר ‘טלקום ניוז’ ועוד כמה אתרים נלווים). Respect.

אבי וייס קורא וותיק של Read IT Now. בשעתו, לפני שנים, כשהיה באתר TheCom, הוא אף נהג לצטט ולתת קרדיט הולם למה שציטט מ”ריד איט נאו”.

אלא שהשנים חלפו, TheCom כבר אינו קיים עוד ובמקומו הפך אבי וייס לבעלים ולעורך של Telecom News.

בהזדמנות חגיגית זו, בה אני מציין 20 שנה ל- Read IT Now, מן הראוי לברך את אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ לרגל שש שנים לתחילת הופעת האתר שלו, אתר שמרבה להיות “מושפע” ו”לקבל השראה” מ- Read IT Now תוך שהוא משתמש בדברים שמתפרסמים תחילה אצלי ואחר כך הוא מפרסמם אצלו וזרת כשהוא מסווג אותם כ’בלעדי’/’ראשונים לדווח’.

■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■

במוצאי שבת, 23.2.2019, בשעה 18:10, פירסם אבי וייס אייטם חדש באתר שלו תחת הכותרת: “מה שמסתירים ולא רוצים שתקראו ותדעו על הנעשה בשוק התקשורת“. האייטם הזה סווג אצלו כ’בלעדי’. מדובר היה בסיווג זמני משום שארבעה ימים לאחר מכן, ביום רביעי, 27.2.2019, שונה הסיווג של האייטם הזה ב’טלקום ניוז’ ל- ‘ראשונים לדווח’. למחרת, חמישי, 28.2.2019, האייטם הזה – שכזכור התחיל דרכו תחת הסיווג ‘בלעדי’ – זכה לפנות בוקר בסיווג משונמך עוד יותר: ‘חדשות מקומיות’. וייתכן בהחלט שבתוך כמה ימים ישונמך אף הסיווג הזה. הכל תועד אצלי למקרה שאבי וייס ותבע דיבה.

להלן אציג חמישה דברים שפירסם אבי וייס באותו אייטם. אבי וייס טוען שמשרד התקשורת מסתיר דברים מהציבור. כאן אני אציג מה אבי וייס עצמו מסתיר מן הציבור באותו האייטם.

אלה הם חמישה דברים שלדעתי הוא קרא עליהם תחילה ב- Read IT Now והשפיעו עליו בצורה כה עמוקה עד שחש צורך להשתמש במידע באתר שלו תחת הכותרת ‘בלעדי’. זאת מבלי שהזכיר ולו במילה כי לא הוא המקור הראשוני למידע זה.

 ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■

מה אבי וייס כתב באותו האייטם: “מה עוד לא רוצים שתדעו?  במקום להכין מסמך מדיניות חדש לתחום התדרים 5G  ולבצע לו שימוע, משנים את ההחלטות הקודמות בצו – בלי לשאול איש מהציבור […] במקום לייצר מסמך חדש של “מדיניות שר” […]  אז חכמי הדור במשרד התקשורת החליטו להמשיך ו”לעבוד על כולנו”, בחוסר שקיפות מוחלט כלפי הציבור, בניגוד לחוק, לתקש”יר, לפסיקה ולהחלטות הממשלה. הם פשוט החליטו להעביר את כל השינויים הללו דרך נתיב סמוי הנקרא ‘תקנות’. אז הנה כאן נמצאות ‘התקנות’ שלא רוצים שתדעו, שהן בכלל קיימות” [ההדגשות – במקור].

העוּבְדּוֹת: מה שבמוצאי שבת, 23.2.2019, בשעה 18:10, פורסם אצל אבי וייס, פורסם אצלי כאן באתר כבר ב- 16.2.2019, בשעה  18:57. אבל את זה אבי וייס לא מספר לקוראיו.

 ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■

מה אבי וייס כתב באותו האייטם: “ועדה מייעצת חדשה ל’פריסה אוניברסלית’ במשרד התקשורת. מלאי הבדיחות של שר התקשורת איוב קרא  לא נגמר […] ביום 21.2.19  חתם השר איוב קרא על ‘מינוי ועדה לפרישה אוניברסלית […] אולם, שסמסתכלים [הטעות – במקור] את מי מינה השר לוועדה החשובה הזו” [ההדגשות – במקור].

העוּבְדּוֹת: מה שבמוצאי שבת, 23.2.2019, בשעה 18:10, פורסם אצל אבי וייס, פורסם אצלי כאן באתר כבר ב- 21.2.2019, בשעה 18:27 בשני מבזקים בחלון המבזקים של האתר בהם נכתב: משרד התקשורת הודיע (21.2.2019) כי השר איוב קרא מינה היום הרכב חדש לוועדה המייעצת לנושא “פריסה אוניברסלית” לאחר שהרכב הוועדה הקודם סיים את כהונתו; תפקידי הועדה: לבחון בקשות שהגישו הוט טלקום ובזק  להגביל או לדחות מועד מתן שירות לכל דורש בכל רחבי מדינת ישראל ולמסור את המלצתה לשר התקשורת; הרכב חדש לוועדה המייעצת לנושא “פריסה אוניברסלית” שמונה היום: מנכ”ל המשרד מר נתנאל (נתי) כהן  – יו”ר הוועדה; סמנכ”לית בכירה למינהל ומשאבי אנוש אביבית מסבנד; ארנון פוקס נציג ארגון צרכנים; רים יונס – נציגה מקרב הציבור; הרצל הלאלי (תא”ל במיל’) – נציג מקרב הציבור. אבל את זה אבי וייס לא מספר לקוראיו.

 ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■  ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■

מה אבי וייס כתב באותו האייטם: “למה נדחה כבר 3 פעמים המועד למתן תגובות לשימוע בעניין ‘שירותי פרימיום’? השימעו [הטעות – במקור] הזה פורסם ב- 7.1.19, ומועד מתן התגובות היה 27.1.19. אם תסתכלו באתר המשרד תראו שהמועד הזה נדחה כבר 3 פעמים. אין כל הסבר למה. אז הנה ההסבר המאוד פשוט: זה נכפה על משרד התקשורת ע”י הבג”ץ. רק שכחו לספר לכם על זה (שקיפות בעבודה הממשלה היא מילה מגונה במשרד התקשורת)”. [ההדגשה – במקור].

העוּבְדּוֹת: מה שבמוצאי שבת, 23.2.2019, בשעה 18:10, פורסם אצל אבי וייס, פורסם אצלי כאן באתר כבר ב- 8.2.2019 וב- 18.2.2019. אבל את זה אבי וייס לא מספר לקוראיו.

 ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■  ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■

מה אבי וייס כתב באותו האייטם:דחיית סגירת רשת iDen (רשת מירס) בהוט מובייל. רשת טכנולוגיית iDen  PTT= Push To Talk   הייתה אמורה להיסגר עד פברואר 2019 […] במסגרת ‘פעילות השקיפות’ המדומה של משרד התקשורת הישראלי, הוחלט לדחות את הסגירה של הרשת הזו עד סוף 2019 . שום הודעה לא יצאה ממשרד התקשורת בנדון. למה? שאלה טובה, תשאלו את נתי שוברט […]  הציבור הוא ה’אוייב’ ולכן אסור לספר לציבור מה אתה עושה ומה אתה מחליט בענייני הציבור“. [ההדגשות – במקור].

העוּבְדּוֹת: מה שבמוצאי שבת, 23.2.2019, בשעה 18:10, פורסם אצל אבי וייס, פורסם אצלי כאן באתר כבר ב- 18.2.2019 הן בידיעה ספציפית בנושא זה [כאן] והן בידיעה צמודה לה שעסקה בפטור מהתקשרות במכרז [כאן]. אבל את זה אבי וייס לא מספר לקוראיו.

 ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■  ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■

מה אבי וייס כתב באותו האייטם: מה קרה עם כספי הפיצויים לעובדים, שנפגעו בשריפה שהייתה במגדל שלום בת”א?? את הסיפור של השריפה, שהייתה במגדל שלום בת”א ב-2010 שבעקבותיה נפגעו עובדי משרד התקשורת, שאולצו לחזור לעבודה במשרדים מפוייחים, פרסמתי כמה פעמים […] כעת מתברר, שמשרד התקשורת קיבל פיצויים ממגדל שלום בעקבות הסכם פשרה, שנחתם באישור בית המשפט. אולם, את העובדים “שכחו בבית”. לאן הכסף הזה הלך? זה לא ידוע”. [ההדגשה – במקור].

העוּבְדּוֹת: מה שבמוצאי שבת, 23.2.2019, בשעה 18:10, פורסם אצל אבי וייס, פורסם אצלי כאן באתר שמונה ימים קודם לכן, כבר ב- 15.2.2019.

במשך תקופה ארוכה עקבתי כל העת מתי יפורסם פסק הדין בתיק זה. כשראיתי במערכת “נט המשפט” של הנהלת בתי-המשפט שהוא נסגר, פניתי אל דובר משרד התקשורת ערן בר-עוז [שוודאי יוכל להעיד על פנייתי אליו במייל והתשובה שקיבלתי ממנו בנושא זה], מינהל הדיור הממשלתי, משרד האוצר והפרקליטות ואז פירסמתי את מה שפירסמתי, כאמור – 8 ימים לפני אבי וייס. אבל את זה אבי וייס לא מספר לקוראיו.

 ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■

אני מבקש להזכירכם (לא בפעם הראשונה וככל הנראה גם לא בפעם האחרונה) כי ב- 25.3.2018 כתב אבי וייס בין היתר בתגובית (טוקבק) באתר שלו: “ככה התעשייה הזו עובדת, עם אפס פרגון (שלא לדבר ולספור כמה ידיעות ‘גונבים’ ממני בלי לתת קרדיט … אני, לעומת זאת, מאוד מקפיד על קרדיט אם אני משתמש במידע בלעדי שפורסם במקום אחר”). הוא מקפיד לתת קרדיט לא כולל לגבי דברים המתפרסמים לפניו ב- Read IT Now.

 ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■ ■