וועדת הפטור המרכזית אישרה התקשרות של מ”י בפטור ממכרז עם מוטורולה בהיקף 1.1 מיליון ₪ עבור שירותי PTT ברשת iDEN

הגוף המפרסם: משטרת ישראל

שם הספק: מוטורולה סולושנס ישראל בע”מ [Motorola Solutions]

מהות ההתקשרות: שירותי PTT ברשת Integrated Digital Enhanced Network, iDEN , שלא באמצעות המכרז המרכזי.

התחלת ההתקשרות: 17 בפברואר 2019; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2019

החלטה: אושר ע”י וועדת הפטור המרכזית במשרד האוצר/החשכ”ל

הערות: וועדת הפטור המרכזית במשרד האוצר/החשכ”ל כותבת בהחלטתה מיום 17.2.2019 כי “שירותי PTT על רשת iDEN מסופקים בבלעדיות על-ידי חברת הוט מובייל באמצעות חברת מוטורולה וספק זוכה במכרז המרכזי החדש יחליף את שירותי PTT על רשת iDEN צפוי להיות במהלך יוני 2019. מר יונתן מרקס ממינהל הרכש הממשלתי, בחוות דעתו מיום 27 בינואר 2019, ממליץ לאשר את ההתקשרות”.

בהליכים שהתקיימו בפני וועדת המכרזים ולאחר מכן בוועדת הפטור ממכרז במשטרת ישראל הוצגה בקשתו של נצ”מ רומן בוצומינסקי מ”מ רמ”ח תפעול לפיה “משטרת ישראל עושה שימוש במערכת המירס במקומות בהם לא קיים כיסוי קשר משטרתי; במקרים בהם יש לספק פיתרון קשר לכוחות מבלי להעמיס את רשת התקשורת המשטרתית, כדוגמת פריסת כוחות לוגיסטיים ומנהלות תרגילים.

“כיום חברת מוטורולה היא היחידה המסוגלת לספק קשר בקבוצות עבודה (PTT) ע”פ צרכי המשטרה ברשת iDEN. קשר מסוג זה שונה מבחינה טכנית ואינו שיחת סלולר רגילה.

[…] הרשת האמורה פועלת בתדרים שיש כוונה של משרד התקשורת להפסיק את הפעלתם ולהמרתם לתדרי סלולר”.

“[…] הוצגה פניית חברת מוטורולה למשטרת ישראל ממנה עולה כי רישיון ההפעלה של משרד התקשורת עבור מערכת iDEN לתדרי מירס הינו בתוקף עד פברואר 2019. עוד הוצג בפני הוועדה מסמך של משרד התקשורת הממוען לחברת הוט מובייל, לה הוקצו תדרים בתחום ה- 800 מה”צ, כי ניתנה אורכה ע”י המשרד להקצאת התדרים עד ליום 31.12.2019.

“כפועל יוצא מהאמור מתבקשת הארכת ההתקשרות עם מוטורולה עד מועד פקיעת הרישיון העדכני, 31.12.2019, לקבלת שירותי PTT ברשת iDEN.

מכרז מרכזי מתוכנן של מינהל הרכש הממשלתי

“[…] בכוונת מינהל הרכש לצאת במכרז מרכזי לאספקת שירותי תקשורת אלחוטיים, מכרז מרכזי 10/2018. עיון באתר מינהל הרכש [הממשלתי במשרד האוצר/החשכ”ל] מעלה כי המועד העדכני לפרסום המכרז, שנדחה כבר פעמיים, הינו 3.3.2019. במכרז מרכזי זה עתידים להירכש שירותי POC – שירותי תקשורת אלחוטיים על גבי מכשירים ייעודיים, כתחליף  לרשת iDEN.

[…] ניסים צרפתי ממינהל הרכש אישר את פרסום הפטור על אף קיומו של מכרז מרכזי מתוכנן”.

הערת עורך Read IT Now:

+ פרטי המכרז העתידי 10/2018 מתפרסמים כאן. בהודעת מינהל הרכש הממשלתי נאמר בין היתר כי  “מינהל הרכש הממשלתי מבקש להודיע כי בכוונתו לערוך מכרז מרכזי בנושא שבנדון. במסגרת המכרז יתבקשו הזוכים לספק שירות PTT Over Cellular   (“ווקי טוקי”) – שירותי תקשורת אלחוטיים על גבי מכשירים ייעודיים, ויכללו בין היתר שירותי קשר יחיד מול יחיד, יחיד מול קבוצה, קבוצות קשר בתוך משרד ובין המשרדים, שירותי שו”ב עצמאי/בתפעול על ידי הספק הזוכה. השירותים במכרז זה יהוו שירות תחליפי לשירותי ה-  PTTהניתנים כיום על ידי חברת הוט מובייל (לשעבר מירס), בטכנולוגיית   iDENשהוכרז על הפסקתה”.

+ פרסום קודם של מינהל הרכש הממשלתי בנושא זה מופיע כאן.